tamperehealth.com tarjoaa yrityksille uusia liiketoimintamahdollisuuksia

Tampereen seudun terveysteknologioiden ja biotieteiden ekosysteemi tarjoaa nykyisille ja uusille kumppaneille ympäri maailman mahdollisuuden luoda uusia innovaatioita.

Kuva: Opa Latvala

Tampere on lääketieteen ja sitä tukevien teknologioiden innovaatiokeskus. Tampereen terveysteknologioiden ja biotieteiden yhteisö on tuottanut kuluneen puolen vuosisadan aikana monia ”ensimmäisenä maailmassa” -tuotteita. Yhteisö koostuu sairaanhoitopiiristä, erikoissairaaloista, yliopistosta ja tutkimuskeskuksista sekä Tampereen seudulla toimivista yrityksistä arvoketjuineen.

Tampereen yliopistollisen sairaalan arvioitiin hiljattain kuuluvan maailman sadan parhaan sairaalan joukkoon. Kyseessä on merkittävä tunnustus sairaanhoitopiirin tekemästä työstä ja erinomainen myyntivaltti, joka edesauttaa myös uusien kumppanuuksien löytämistä Tampereen terveysteknologian ja biotieteiden yritysekosysteemille.

Alan osaaminen on todistetusti Tampereella maailmanluokkaa. Kaupunkiseudun pitää yhä paremmin pystyä hyödyntämään kasvualan potentiaali, joka realisoituessaan luo paljon uutta työllisyyttä ja muita aluetaloushyötyjä. Tämä edellyttää uusien kasvuyritysten syntyä, uusia yrityssijoittumisia Suomesta ja ulkomailta ja ennen kaikkea sitä, että alan kymmenet olemassa olevan yritykset löytävät sopivat kumppanit kasvun ja kansainvälistymisen tueksi.

Tämän kehityksen tueksi Business Tampere ja Tampereen yliopistollinen sairaala avaavat Tampereen seudun terveysteknologioiden ja biotieteiden ekosysteemin yhteisen verkkosivuston, josta yritykset ja muut potentiaaliset kumppanit globaalisti löytävät tietoa liiketoimintamahdollisuuksista.

- Tampereella on maailmanluokan yliopistosairaala, lähes 5000 ihmistä työskentelemässä tekoälyyn pohjautuvien ratkaisujen parissa, lukuisia terveysalan yrityksiä, 1 300 ICT-yritystä sekä yksi maailman ykkösteknologiakampuksista. Lisäksi Suomella on maailman johtavat terveysdatavarannot. Tämä on aivan poikkeuksellinen yhtälö uudelle liiketoiminnalle, kertoo Business Tampereessa investoinneista ja kansainvälisestä toiminnasta vastaava johtaja Harri Ojala.

Business Tampere etsii ja auttaa uusia asiakkaita kumppanuuksien ja yhteistyön luomisessa paikallisten terveys-, teknologia- ja startup-yhteisöjen kanssa. Yhtiö vastaa myös verkkosivuston sisällöstä ja ylläpidosta.

Kuva: Opa Latvala

Rapid Tampere yhdistää seudun teollisuutta ja kansainvälisiä teknologiayrityksiä23.6.2020 15:19:13 EESTTiedote

Tamperelainen yhteistyökiihdyttämö Rapid Tampere avaa uuden teknologioiden hakukierroksen seudun kärkiyritysten liiketoimintaa vauhdittamaan. Vuoden 2019 kierros oli varsin onnistunut, ja hakemuksia saatiin lähes 350 kappaletta 48 eri maasta. Suuri hakijamäärä on osoitus Tampereen seudun kasvavasta vetovoimasta kansainvälisesti. Hakijoiden joukossa oli 30 suomalaisyritystä. Uusi hakukierros alkaa elokuussa.

Media invitation: Welcome to AI Finland 2020 – an event that focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration9.6.2020 14:01:26 EESTPress Invitation

International AI Finland 2020 event will take place on September 30, 2020 at Tampere Hall. The event focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration – in order to support the R&D and commercialization of Finnish AI. The goal is to create a concept, AI Finland, that annually connects companies with the best research in different themes and regions. The AI Finland event kicks-off from Tampere, the heart of the Finnish manufacturing industry.

Mediakutsu: Tervetuloa tekoälyn yritys-tutkimusyhteistyötä vauhdittavaan AI Finland 2020 -tapahtumaan9.6.2020 13:32:06 EESTKutsu

Kansainvälinen AI Finland 2020 -tapahtuma järjestetään 30.9. Tampere-talossa. Tapahtuma keskittyy kestävään älykkääseen tuotantoon sekä yritys-tutkimusyhteistyöhön tukien suomalaisen AI:n tutkimusta, kehitystä ja kaupallistamista. Tavoitteena on luoda AI Finland -konsepti, joka yhdistää vuosittain yritykset ja huippututkimuksen eri teemoissa ja alueilla.