tamperehealth.com tarjoaa yrityksille uusia liiketoimintamahdollisuuksia

Tampereen seudun terveysteknologioiden ja biotieteiden ekosysteemi tarjoaa nykyisille ja uusille kumppaneille ympäri maailman mahdollisuuden luoda uusia innovaatioita.
Kuva: Opa Latvala

Tampere on lääketieteen ja sitä tukevien teknologioiden innovaatiokeskus. Tampereen terveysteknologioiden ja biotieteiden yhteisö on tuottanut kuluneen puolen vuosisadan aikana monia ”ensimmäisenä maailmassa” -tuotteita. Yhteisö koostuu sairaanhoitopiiristä, erikoissairaaloista, yliopistosta ja tutkimuskeskuksista sekä Tampereen seudulla toimivista yrityksistä arvoketjuineen.

Tampereen yliopistollisen sairaalan arvioitiin hiljattain kuuluvan maailman sadan parhaan sairaalan joukkoon. Kyseessä on merkittävä tunnustus sairaanhoitopiirin tekemästä työstä ja erinomainen myyntivaltti, joka edesauttaa myös uusien kumppanuuksien löytämistä Tampereen terveysteknologian ja biotieteiden yritysekosysteemille.

Alan osaaminen on todistetusti Tampereella maailmanluokkaa. Kaupunkiseudun pitää yhä paremmin pystyä hyödyntämään kasvualan potentiaali, joka realisoituessaan luo paljon uutta työllisyyttä ja muita aluetaloushyötyjä. Tämä edellyttää uusien kasvuyritysten syntyä, uusia yrityssijoittumisia Suomesta ja ulkomailta ja ennen kaikkea sitä, että alan kymmenet olemassa olevan yritykset löytävät sopivat kumppanit kasvun ja kansainvälistymisen tueksi.

Tämän kehityksen tueksi Business Tampere ja Tampereen yliopistollinen sairaala avaavat Tampereen seudun terveysteknologioiden ja biotieteiden ekosysteemin yhteisen verkkosivuston, josta yritykset ja muut potentiaaliset kumppanit globaalisti löytävät tietoa liiketoimintamahdollisuuksista.

- Tampereella on maailmanluokan yliopistosairaala, lähes 5000 ihmistä työskentelemässä tekoälyyn pohjautuvien ratkaisujen parissa, lukuisia terveysalan yrityksiä, 1 300 ICT-yritystä sekä yksi maailman ykkösteknologiakampuksista. Lisäksi Suomella on maailman johtavat terveysdatavarannot. Tämä on aivan poikkeuksellinen yhtälö uudelle liiketoiminnalle, kertoo Business Tampereessa investoinneista ja kansainvälisestä toiminnasta vastaava johtaja Harri Ojala.

Business Tampere etsii ja auttaa uusia asiakkaita kumppanuuksien ja yhteistyön luomisessa paikallisten terveys-, teknologia- ja startup-yhteisöjen kanssa. Yhtiö vastaa myös verkkosivuston sisällöstä ja ylläpidosta.

Kuva: Opa Latvala