Mediasignal Group

Tamperelainen Mediasignal teki NCC:n vastuullisuudesta läpinäkyvää

Mediasignal Group on toiminut vajaan kahden vuoden ajan NCC-konsernin viestintäkumppanina. Yhteistyön tähän saakka mittavin hanke, NCC-konsernin Smart Choices -konsepti, julkistettiin huhtikuun alussa. Sitä on valmisteltu runsaan vuoden ajan, ja sen tavoitteena on tehdä vastuullisuudesta kiinteä osa liiketoimintaa.

NCC:n Smart Choices on konsepti, jonka tarkoituksena on osoittaa, että kestävät ja laadukkaat ratkaisut ovat aina järkevimpiä asiakkaille, käyttäjille ja yhteiskunnalle.

Kunnianhimoiset periaatteet toteutuvat käytännössä

NCC:n Smart Choices -viestintä painottaa vastuullisuuden sosiaalisia, ekologisia ja taloudellisia näkökulmia tuotteiden kautta. Ensimmäiset esimerkit ovat NCC Industry -toimialan asfaltti- ja kiviainestuotteita: NCC Green Asphalt on markkinoiden ympäristöystävällisin ja tilaajan sekä käyttäjien kannalta kestävin asfalttituote.

• NCC Green Asphalt on markkinoiden ympäristöystävällisin ja tilaajan sekä käyttäjien kannalta kestävin asfalttituote.
  • NCC Armour Stone on pengerryskiviaines, joka vähentää rantojen eroosiota.
  • NCC Machine Sand on luonnonhiekkaa vastaavaa murskaamalla tuotettua hiekkaa, jota käyttämällä voidaan vähentää hiekanottoa esimerkiksi pohjavesialueilla.
  • NCC Kielo on konsernin maanottopaikkoja varten kehitetty konsepti, jolla huolehditaan ympäristön luonnonmukaisuudesta käyttövuosina ja niiden jälkeen.
  • NCC:n Dantonit-nimisen yksikön bentoniittituotteilla estetään maarakentamisen yhteydessä erilaisten vuotojen tapahtuminen altaista tai muista rakenteista.

Mediasignal on vastannut NCC Smart Choices -konseptin suunnittelusta, muotoilusta ja sisällöllisen linjan luomisesta yhteistyössä asiakkaan vastuullisuus-, markkinointi- ja viestintäorganisaatioiden kanssa.

– NCC:n tekemä strateginen pohjatyö ja vahva vastuullisuusosaaminen kaikilla markkinoilla oli erinomainen lähtökohta konseptin suunnittelulle ja yhteistyölle, Mediasignalin asiakkuusjohtaja Sami Hakimsan kertoo.

– Smart Choices osoittaa jokapäiväisen työn tärkeyttä. Jokaisella päätöksellä vaikutetaan parempaan maailmaan. Koronakriisi vahvistaa vastuullisen liiketoiminnan tärkeyttä ja asemaa. Jälleenrakentamisen vuosina yhteiskunnan ja yritysten valintojen täytyy olla kestäviä ja pitkäjänteisiä, NCC Suomen viestintäjohtaja Merja Alastalo toteaa.

Yhteyshenkilöt

Sami Hakimsan, asiakkuusjohtaja, Mediasignal, puh. 045 868 0883, sami.hakimsan@mediasignal.fi

Merja Alastalo, viestintäjohtaja, NCC Suomi, puh. 050 316 5887, merja.alastalo@ncc.fi

Mediasignal Group
Hämeenkatu 13 B

03 223 3343http://www.mediasignal.fi

Mediasignal lyhyesti

Mediasignal Group on Helsingissä, Tampereella ja Joensuussa toimiva yksityinen viestintä- ja teknologiayritys, joka tarjoaa verkon ja digitaalisuuden ratkaisuja suomalaisille ja kansainvälisille asiakkaille. Mediasignalissa työskentelee noin 30 suunnittelun, kehittämisen, koodaamisen sekä viestinnän ammattilaista.

NCC lyhyesti

NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2019 noin 5,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 15 500. Pohjoismaat ovat NCC:n kotimarkkina-aluetta, ja sen toiminta ulottuu koko arvoketjuun aina kiinteistöjen kehittämisestä ja rakentamisesta teollisuuslaitoksiin ja julkisiin rakennuksiin, teihin, maarakennukseen ja muuhun infrastruktuuriin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi