Tamperelaisnainen nappasi viisi oikein Eurojackpotista – ”Äiti, sinä voitit puoli miljoonaa”

Tamperelaisnaisella kävi hyvä onni maaliskuussa, kun hänen Eurojackpot-rivinsä toi kierroksen ainoalla 5+0-tuloksella puoli miljoonaa euroa (kierros 11/2018). Suurvoitto tuli muutaman pienemmän voiton putken huipennuksena ja yllätti täysin.

Rouva kertoo, että voiton taustalla oli jo muutama aikaisempi voitto, jotka hän sai Lotosta ja Kenosta.

- Kun voittoja tuli, tein uusia pelejä. Tuntui siltä, että onneni jo käytetty, mutta tein silti vielä kymmenen riviä Eurojackpotia Sokos Herkussa.

Kun nainen tarkisti tositettaan lauantaiaamuna, hän löysi yhdestä rivistä kolme oikein ja alkoi tutkia aamun Aamulehden tuloksista, mitä sillä voittaa. Hän haki katseellaan samalla sitä, olisiko osumassa lisäksi vielä tähtinumeroita.

- Sitten aloin katsoa tarkemmin, ja rivissä olikin viisi oikein. En uskonut, joten soitin pojalleni, kertoo voittaja lauantaiaamusta, joka todella jäi mieleen.

Poika tarkisti mobiilisovelluksellaan rivin, ja sanoi puhelimessa legendaariset sanat:

- Äiti, sinä voitit puoli miljoonaa!

Pikkutyttönä saadulla voitolla ostettu korituoli palvelee vieläkin

Eläkeikää lähestyvä voittaja on saanut kerran aiemminkin ison voiton. Hänen isällään oli tapana pelata Vakiota ja omistaa sarakkeita lapsilleen.

- Voitin 12-vuotiaana 700 markkaa ja se oli iso raha silloin. Ostin korituolin, peilipöydän ja sängyn. Ne ovat vieläkin olemassa, vaikka ovatkin saaneet uudet käyttäjät.

Voittaja ei ehtinyt pelata Eurojackpotia monta kertaa ennen kuin jo tärppäsi.

- Ne kerrat ovat ehkä tässä, hän sanoo ja levittää yhden käden sormensa. Isä pelasi kyllä ahkerasti ihan viimeisiin vuosiin saakka, hän muistelee.

Matkustelua ja harrastuksia

Voitossa oli tamperelaista tuuria mukana, vaikka voittosumma ei kohonnutkaan viime vuoden Tampereen jättipottien (87 milj. euroa ja 46,5 milj. euroa) tasolle. Kierroksella nimittäin löytyi vain yksi ainoa 5+0-tulos. Sillä sai 514 131,60 euroa. Se on edelleen vuoden suurin 5+0-voitto. Joskus näillä kolmannen voittoluokan osumilla saa tyytyä alle 100 000 euroonkin, sillä useimmiten osumia on useita.

- Voittoa juhlistettiin poksauttamalla skumppapullo. Otetiin sitten vielä kyllä illalla parit konjakitkin, voittaja muistelee illan kulkua.

Voittotosite pysyi hyvin tallessa työpöydän laatikossa, eivätkä yöunetkaan menneet.

- Voittosumma on kohtuullinen. Satsaamme varmaankin harrastustiloihin ja hankimme kenties sijoitusasuntoja. Olemme matkustelleet paljon muutenkin, mutta voitto voi hieman muuttaa matkustamisen tapaa, vihjaa voittaja.

Toimituksille tiedoksi: Voittaja ei anna lisätietoja.

Olympiavoittaja Iivo Niskasen hevonen yllätti Toto-pelaajat - PowerParkin juhannusraveista 150 000 euron voitto Keuruulle, 75 000 euroa Tampereelle ja 38 000 euroa Kaustiselle23.6.2018 19:25Tiedote

Härmän PowerParkin juhannusravien Toto76-kierroksella nähtiin yllätysvoittajia hiihdon olympiavoittajan Iivo Niskasen osaomistaman huippuravurin Victory Bonsain johdolla. Toto76-pelin täysosumilla voitettiin 150 000 Keuruulla, 75 000 euroa Tampereella ja 38 000 euroa Kaustisella. Kaikki voittajat olivat tehneet rivinsä Veikkaus.fi:ssä.