Tamro ja Pfizer uusivat jakelusopimuksensa Suomessa

Lääkeyritys Pfizer ja lääkkeiden ja terveystuotteiden jakelija ja palveluntarjoaja Tamro ovat allekirjoittaneet uuden monivuotisen jakelusopimuksen. Sopimuksen mukaan Tamro vastaa jatkossakin Pfizerin lääkkeiden varastoinnista ja jakelusta apteekeille ja sairaaloille Suomessa.

– Pfizer on pitkäaikainen kumppanimme, ja olemme erittäin iloisia, että hyvä yhteistyömme saa jälleen jatkoa. Meille on tärkeää toimia asiakkaidemme luotettavana kumppanina, ja olenkin tyytyväinen Pfizerin ja Tamron välillä vallitsevasta keskinäisestä arvostuksesta ja luottamuksesta molemminpuoliseen hyvään tekemiseen. Yhteistyömme on ollut läheistä usealla alueella – myös koronaepidemian aikana, kun Pfizer on ymmärrettävästi ollut poikkeuksellisen kiireinen keskeisenä rokotetoimittajana, sanoo Tamron asiakasryhmäpäällikkö Robert Oksanen.

– Tiivis yhteistyö Tamron kanssa on meille tärkeää. Kyse on vuosien johdonmukaisesta ja tuloksellisesta yhteistyöstä, jossa korostuvat meille molemmille keskeiset arvot: laatu, potilaskeskeisyys ja turvallisuus, kertoo Pfizerin Suomen ja Ruotsin toimitusketjupäällikkö Jussi Penttilä.

Pfizer

Hyvä terveys on elintärkeää – niin yksilölle kuin yhteiskunnalle. Pfizerin tehtävänä on terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen kaikkialla maailmassa. Yhtenä maailman johtavista lääkeyrityksistä Pfizerilla on ollut merkittävä rooli lääketieteen kehittämisessä. Työtä on kuitenkin vielä tehtävänä. Pfizer on mukana luomassa uusia, edistyksellisiä lääkehoitoja ja toimintatapoja muiden terveydenhuollon toimijoiden kanssa. Tavoitteenamme on mahdollistaa paras lääkehoito sitä tarvitseville. Maailmassa on arvioitu olevan noin 30 000 eri sairautta. Niistä vain noin kolmasosaan on saatavilla tehokasta hoitoa. Se saa meidät työskentelemään uusien hoitojen kehittämiseksi joka päivä. Breakthroughs that change patients’ lives.

Tamro on Suomen johtava lääkkeiden ja terveystuotteiden jakelija sekä palveluntarjoaja. Huolehdimme lääkkeet ja terveystuotteet laadukkaasti ja turvallisesti kuluttajien saataville kaikkialle Suomessa. Kehitämme suomalaista terveydenhuoltoa ja suomalaisten hyvinvointia tarmolla ja sydämellä. Tamro Oyj kuuluu PHOENIX-konserniin, joka on Euroopan johtava terveystoimialan palveluiden tuottaja.

Lue lisää julkaisijalta Tamro Oyj

Tamro lahjoittaa UNICEFin Ukraina-keräykseen 25 000 €2.3.2022 15:23:17 EET | Uutinen

Tamro on tehnyt 25 000 euron lahjoituksen UNICEFin Ukraina-keräykseen. Lahjoitusten avulla UNICEF tukee kriisin keskelle joutuneita lapsia ja perheitä, työskentelee terveydenhuollon järjestämiseksi konfliktialueella sekä toimittaa puhdasta vettä, suojaa ja hätäaputarvikkeita. Tamro on osa PHOENIX-konsernia, joka on eurooppalainen terveystoimialan palveluntuottaja. PHOENIX-konserni toimittaa kriisialueelle lääkkeitä, sidostarpeita ja lääkinnällisiä laitteita. - Haluamme ja koemme velvollisuudeksemme omalta osaltamme auttaa tästä murheellisesta konfliktista kärsiviä. Erityisesti ajatuksemme ovat kriisin keskelle joutuneiden lasten ja perheiden parissa, mistä syystä olemme antaneet taloudellista tukea UNICEFin kautta. Lisäksi emoyhtiömme PHOENIX tekee mittavan lääke- ja tarviketoimituksen logistisesti Ukrainaa lähellä olevista toimintamaista, sanoo Tamron toimitusjohtaja Kai Kaasalainen.