Tänä jouluna voit seurata Joulupukin liikkeitä reaaliajassa!

Joulupukki on ollut vuosisatojen ajan maailma lasten rakastama taikahahmo. Hänellä on ainutlaatuinen taito vierailla jouluna kahden päivän aikana jokaisen lapsen luona ja levittää joulun iloa kaikkialle maailmaan.

Tänä vuonna pääsemme seuraamaan Joulupukin ja tonttujen matkaa ympäri maailmaa Yepzon-paikantimen avulla.

Tänä vuonna pääsemme vihdoin kurkistamaan Joulupukin ja hänen tonttujensa maailmaan jouluvalmisteluineen, ja kaiken huipentumana pääsemme seuraamaan Joulupukin matkaa ympäri maailmaa jouluaatosta alkaen. Tämän mahdollisuuden tarjoavat suomalainen paikannusteknologiaan erikoistunut Yepzon sekä Joulupukin oma kotiluola SantaPark, joka sijaitsee Rovaniemellä Lapissa. Nämä kaksi yritystä ovat yhdistäneet voimansa ja tuovat markkinoille sovelluksen, jolla voi seurata Joulupukin henkilökohtaisen paikannuslaitteen liikkeitä maailmalla.

Joulukuussa Joulupukki valmistautuu joulukiireisiin omassa kotiluolassaan SantaParkissa napapiirillä. Joulupukki omistaa Yepzon-paikantimen, jonka hän antaa yhdelle tontuistaan, kun tämä vuorollaan matkaa ympäri maailmaa.

"Ennen joulua tapahtuu hurjan paljon. Me tontut valmistamme toki kaikki lahjat, mutta meillä on muitakin tärkeitä tehtäviä, joiden takia matkustelemme eri puolilla maailmaa. Meidän lisäksemme kaduilla saattaa näkyä myös muita jouluapulaisia, jotka näyttävät aivan Joulupukilta!", selittää Tinsel-tonttu, jonka erikoisalaa ovat joulukoristeet sekä juhlaperinteet.

Joulupukin liikkeiden seuraamisen mahdollistaa Yepzon, liikkeenseurantateknologiaan erikoistunut yritys Joulupukin kotimaasta Suomesta. "Tietenkin meidän oli lähdettävä toteuttamaan Joulupukin matkan seurantaa, kun tilaisuus siihen tarjoutui", sanoo Yepzonin markkinointipäällikkö Heidi Rantala. "Joulupukilla on meidän Yepzon-paikannuslaitteemme, joten hänen liikkeitään voi seurata helposti lataamalla ilmaisen Yepzon-sovelluksen."

Sovellus julkaistaan perjantaina 30. marraskuuta, ja se seuraa tonttujen ja Joulupukin liikkeitä 25.12. keskiyöhön saakka. Jouluun johtavan ajan Joulupukki antaa Yepzoninsa päivittäin yhdelle tontuistaan, mutta jouluaattona ja joulupäivänä hän ottaa sen mukaan omalle matkalleen.

“Päämäärämme on levittää iloista joulutunnelmaa ja jakaa taianomaisia joulutarinoita”, kertoo Ilkka Länkinen, SantaPark Oy:n toimitusjohtaja.

Joulupukin ja tonttujen liikkeitä voi seurata osoitteessa www.yepzon.com/tracksanta sekä Google Play - ja App Store -sovelluskaupoista ilmaiseksi ladattavalla Yepzon App -sovelluksella.

Heidi Rantala
CMO, Yepzon Oy
heidi.rantala@yepzon.com

Ilkka Länkinen
CEO, SantaPark Oy
ilkka@santapark.com

SantaPark, Joulupukin oma kotiluola, on jouluinen teemapuisto Rovaniemen Napapiirillä. SantaParkissa joulun taiasta nautitaan viettämällä aikaa hassunhauskojen tonttujen kanssa, osallistumalla Tonttukouluun, ihailemalla häikäisevää Tonttushowta, vierailemalla Jääprinsessan valtakunnassa Jäägalleriassa, koristelemalla pipareita Piparimuorin kanssa, ja kokemalla unohtumattomia hetkiä Joulupukin kanssa. SantaPark on osa SantaPark Arcitc Worldia, rovaniemeläistä perheyritystä, joka tarjoaa vierailleen ainutlaatuisia elämyksiä ammattitaidolla toteutettuna, pienintäkään yksityiskohtaa unohtamatta. Tuoteperheestä löytyy  SantaParkin lisäksi Joulupukin Salainen Metsä - Joulukka, suomalaisia saunaperinteitä edustava saunamaailma Metsäkyly, skandinaavisesta muotoilusta ja upeista maisemista tunnettu Arctic TreeHouse Hotel, paikallista ruokaa suurella sydämellä tarjoava Rakas Restaurant & Bar, ProSanta Joulupukkipalvelut, sekä räätälöityjä VIP-matkoja tarjoava Lapland Luxury. Yrittäjäpariskunta Ilkka Länkinen ja Katja Ikäheimo-Länkinen ovat olleet mukana edistämässä Lapin matkailua vuodesta 1997 lähtien, vuosittainen vierailijamäärä on yli 100 000 ja he tulevat yli 70 maasta. www.santapark.fi

Yepzon lanseeraa uuden sukupolven 4G LTE -paikantimet Las Vegasin CES 2019 -tapahtumassa – elektroniikkajätti Qualcomm otti tuotteet osastolleen8.1.2019 09:00Tiedote

IoT -laitteiden markkinan on ennakoitu kasvavan nopeasti vuonna 2019, ja sitä myötä myös GPS-paikantimien. Kasvun mahdollistavat matkapuhelinoperaattorien rakentamat uudet LTE-verkkoyhteydet, jotka optimoivat IoT-laitteiden tiedonsiirtoa entistä tehokkaammaksi. Suomalainen paikannus- ja sensoriteknologiayritys Yepzon lanseeraa ensimmäisenä maailmassa edistykselliset sensoroivat paikantimet, jotka on rakennettu Qualcomm® Snapdragon Wear™ 1200 -alustalle. Sekä Yepzonin kuluttajamarkkinaan suunniteltu paikannin että teollisuuden laiteinnovaatio ovat esillä Qualcommin pääosastolla (#10948) Las Vegasin CES-messuilla 8.1.2019 alkaen.

Teknologia ja muoti yhdistyvät – Yepzon ja LUMI Accessories yhteistyöhön2.10.2018 09:00Tiedote

Kaksi voimakkaasti kansainvälistyvää suomalaista yritystä, paikannusteknologiaa kehittävä Yepzon Oy sekä korkealuokkaisia asusteita valmistava LUMI Accessories Oy, ovat yhdistäneet voimansa tuodakseen muodin teknologiaan. LUMI on suunnitellut Yepzonin uusimmalle tuotteelle, Yepzon™ Freedomille, designkotelon. Yhteistyön tavoitteena on tehdä turvateknologiasta tyylikkäämpää ja ”vaatettaa” teknologia osaksi käyttäjänsä olemusta.

Yepzon vahvistuu USA:ssa: paikantimet Best Buyn valikoimiin ja fuusio valmis18.9.2018 12:30Tiedote

Suomalainen paikannusteknologiatarjoaja Yepzon Oy on julkistanut uuden jälleenmyyntiyhteistyön Best Buyn, Yhdysvaltojen suurimman kuluttajaelektroniikkaketjun kanssa. Samaan aikaan aloitti toimintansa Yepzonin aiemmin julkistettu yhteisyritys sen entisen kilpailijan, amerikkalaisen Location Based Technologiesin (LBAS) kanssa. Resurssien yhdistäminen kasvattaa vahvasti Yepzonin tulosta neljännellä kvartaalilla.