Tänään aukeava Dark Room: Ihmiskoe on tiettävästi Suomen ensimmäinen täysin pimeä pakopelihuone – ja takuulla hengästyttävän intensiivinen kokemus

Restamaxin tytäryhtiö Poolmax Oy toi Tampereen Run Out -pakopelien yhteyteen uudenlaisen pakopelielämyksen, jossa on karattava sysipimeästä mielisairaalasta pelkkien ääniohjeiden perusteella. Paon on onnistuttava tunnin aikarajan puitteissa.

Dark Room: Ihmiskoe haastaa pelaajat ennennäkemättömällä tavalla.

Et pysty käyttämään käsiäsi. Kaikki on pilkkopimeää. Kuulet vain oman hengityksesi. Onko huoneessa joku? Pyydät apua ystävältäsi, mutta tämä ei voi liikkua. Sitten kuulet jotain muuta.

- Dark Room: Ihmiskoe -pelissä toimitaan kuulo- ja tuntoaistin varassa. On mielenkiintoista kokea, miten muut aistit terävöityvät, kun ei näe mitään. Jokaisesta henkäyksestäkin tulee merkityksellinen ja ympärillä olevien ihmisten mielentilan aistii, Poolmaxin toimitusjohtaja Hannu Lahtinen kuvailee.

”Ei heikkohermoisille”

Peliympäristönä on mielisairaala ja teemaa on hyödynnetty hyvin todentuntuisesti. Kokemuksen käydessä liian intensiiviseksi, leikin voi jättää kesken. Lahtinen haluaa säilyttää yllätyksellisyyden, eikä paljasta uutuuspakohuoneen yksityiskohtia.

- Dark Room: Ihmiskoe on nimensä veroinen ja testaa kovimmankin konkarin pelkoja ja paineensietokykyä – muun muassa aluksi pelaajat sidotaan tiukasti kiinni. Aistien merkityksellisyyden lisäksi erona perinteiseen pakopelihuoneeseen on pilkkopimeässä ajantajun katoaminen. Mikäli ahdistus käy liian suureksi, koettelemus on mahdollista keskeyttää turvasanalla, Lahtinen kertoo.

Peliin osallistutaan 2–6 hengen ryhmissä. Dark Room: Ihmiskoe on tiettävästi ainoa täysin pimeässä koettava pakopeli Suomessa ja se avataan torstaina 29.3.2018. Elämyksen alaikäraja on 18 vuotta. Dark Room: Ihmiskoe- sekä Run Out -pakopelihuoneet palvelevat asiakkaita varausten mukaan ja ovat avoinna myös pääsiäisen pyhinä.

Dark Room: Ihmiskoe (K18)
Puutarhakatu 21, Tampere (Run Outin yhteydessä)
Varaukset: puh. 0100 5549

Hannu Lahtinen, toimitusjohtaja, Poolmax Oy, hannu.lahtinen@ravintola.fi, puh. +358 40 513 4300

Restamax Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu yli 130 seurustelu- ja ruokaravintolaa, yökerhoa sekä viihdekeskusta eri puolilla Suomea. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Stefan’s Steakhouse, Viihdemaailma Ilona, Classic American Diner ja Colorado Bar & Grill. Restamax Oyj:n vuoden 2017 liikevaihto oli 185,9 miljoonaa euroa ja käyttökate 22,4 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 2 250 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Restamaxin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oy työllistää kuukausittain noin 9 000 työntekijää.

Dark Room: Ihmiskoe haastaa pelaajat ennennäkemättömällä tavalla.
Logo: Dark Room: Ihmiskoe

Restamax Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Vuonna 2013 ensimmäisenä suomalaisena ravintolatoimijana NASDAQ Helsinkiin listautunut pörssiyhtiö on kasvanut voimakkaasti koko historiansa ajan. Konsernin yhtiöihin kuuluu yli 130 seurustelu- ja ruokaravintolaa, yökerhoa sekä viihdekeskusta eri puolilla Suomea. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat mm. Stefan’s Steakhouse, Viihdemaailma Ilona, Classic American Diner ja Colorado Bar & Grill. Restamax Oyj:n vuoden 2017 liikevaihto oli 185,9 miljoonaa euroa ja käyttökate 22,4 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 2 250 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Restamaxin tytäryhtiö Smile Henkilöstöpalvelut Oy työllistää kuukausittain noin 9 000 työntekijää.

Restamaxilta uusia elämyshuoneavauksia – Tampereelle Vihahuone ja Seinäjoelle kaksi Run Out -pakohuonetta1.2.2018 10:00Tiedote

Tampereella elämyskeskus Crazy Golfin tiloihin on avattu Vihahuone. Huone tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden paiskoa tavaroita rikki erilaisilla apuvälineillä ilman siivousvelvoitetta tai huonoa omaatuntoa. Seinäjoelle puolestaan on avattu kaksi Run Out -pakohuonetta, joissa pelaajat yrittävät löytää vihjeiden avulla tiensä ulos suljetusta huoneesta 60 minuutissa. Avatut viha- ja pakohuoneet kuuluvat Restamaxin tytäryhtiö Poolmax Oy:n omistukseen.