Tanja Rokkanen on nimitetty Elon johtavaksi asiantuntijalääkäriksi

Tanja Rokkanen, LT ja työterveyshuollon erikoislääkäri, on nimitetty 18.11.2019 alkaen työeläkeyhtiö Elon johtavaksi asiantuntijalääkäriksi.

Tanja Rokkanen tukee asiakkaita työkykyjohtamisessa.

Rokkasen työtehtävät Elossa keskittyvät työkyvyttömyyseläkehakemusten ja ammatillisen kuntoutuksen hakemusten ratkaisuihin sekä Elon työkykyjohtamisen palveluiden kehittämiseen ja asiakasyritysten läheiseen tukeen työkykyjohtamisessa. Myös työterveyshuollon ja yritysten konsultointi ja koulutus toimintamallien kehittämisessä ja tiedolla johtamisessa ovat Rokkasen työssä keskeisiä osa-alueita.

Hän raportoi tehtävässään Elon ylilääkäri Liisamari Krügerille.

– Tanja Rokkanen on vahva vakuutuslääketieteen ja työterveyshuollon asiantuntija, jonka erinomainen kokemus työkyvyn tukemisesta tekee hänestä arvokkaan ja kannustavan asiantuntijan Elon asiakkaille. Toivotamme Tanjan tervetulleeksi vahvistamaan Elon asiakaslähtöistä toimintaa ja asiantuntemusta työeläkevakuuttajien kentässä, Krüger toteaa.

Rokkasen aiempaan työkokemukseen kuuluu asiantuntijalääkärin tehtävä työeläkeyhtiö Varmassa sekä osastolääkärin tehtävä A-klinikka Oy:n Päihdesairaalassa.

– Satojen eri kokoisten yritysten konsultaatiot vuosien varrella ovat vahvistaneet näkemystäni siitä, että yritysten työkykyjohtamisessa on edelleen kehitettävää. Vaikka työterveys on yritykselle tärkeä tuki, työkykyjohtamisen pitää olla yrityksen omissa näpeissä. Tavoitteenani on tukea Elon asiakasyrityksiä työkykyjohtamisen ja työterveysyhteistyön kehittämisessä yhdessä muiden elolaisten kanssa, sanoo Rokkanen.

Tanja Rokkanen tukee asiakkaita työkykyjohtamisessa.

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin 520 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme 240 000 eläkkeensaajasta ja 25 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat. www.elo.fi

Yrittäjien huoli leimasi alkuvuotta – korona hallitsi sijoitusmarkkinoita5.5.2020 10:00:09 EESTTiedote

Vuoden ensimmäinen neljännes oli poikkeusoloihin sopeutumisen kvartaali. Koronapandemiasta tuli alkuvuonna lukuisia vaikutuksia työeläkealaan ja sen sääntelyyn. Useat asiakkaat tarttuivat tarjottuihin maksujoustoihin. Eläkkeiden hakemusmäärät osoittivat nousun merkkejä. Asiakasyhteydenotot ja asiakastyytyväisyys nousivat. Sijoitusmarkkinat putosivat koronashokin seurauksena alkuvuoden nousun jälkeen.

Tarvitsemme resurssit viruksentorjuntaan – Työeläkeyhtiöiden johtajat vetoavat päättäjiin ripeiden toimien käynnistämiseksi27.3.2020 13:30:34 EETTiedote

Koronavirus on jo Suomessakin ehtinyt aiheuttaa paljon inhimillistä kärsimystä, ja kaikkien meidän ajatuksemme ovat sairastuneiden ja heidän omaistensa luona. Suuren arvostuksen ansaitsee hoitohenkilökunta, jonka ammattitaito ja jaksaminen on nyt koko yhteiskunnan kannalta entistäkin kriittisempää. Suomen hallitus on tehnyt kovia ja välttämättömiä päätöksiä vaikeassa tilanteessa. Tällaista taitekohtaa ei itsenäisen Suomen historiassa ole rauhan aikana ollut. Nyt ei ole aika lamaantua, vaan meidän tulee päättää ripeästi seuraavista toimista. Emme ole Suomessakaan osanneet riittävästi varautua näin nopeaan, laajaan ja vakavaan pandemiaan, vaikka huoltovarmuutemme on ollut moniin muihin maihin verrattuna hyvällä tasolla. Me emme tiedä kuinka virus käyttäytyy tai kuinka nopeasti taudille löydetään hoitavia tai estäviä lääkkeitä. Emme myöskään tiedä, seuraako koronavirusepidemian ensimmäistä aaltoa pian toinen aalto. Siksi meidän pitää varautua pahimpaan. Meidän tulee nostaa tehohoidon kapa