Tankkaustarinoiden uusi kausi käynnistyy - nyt mukana myös ABC Varkaus

ABC-ketjun henkilökunnan ja asiakkaiden arkeen päästiin tutustumaan pari vuotta sitten Tankkaustarinat-realitysarjan kautta. Yllättävät kohtaamiset ja tilanteet seurasivat toisiaan vilkkaiden liikennemyymälöiden vilskeessä. 14.6. käynnistyy Tankkaustarinoiden toinen tuotantokausi, ja tällä kertaa mukana on myös Osuuskauppa PeeÄssän ABC Varkaus.

Hyvän suosion saavuttaneiden Tankkaustarinoiden jatkoa oli suunnitteilla jo viime vuonna, mutta korona sotki suunnitelmat. Tänä vuonna päästiin kuitenkin kuvaamaan, ja toinen tuotantokausi saatiin purkkiin juuri ennen maaliskuun ravintolarajoituksia. Tällä kertaa mukana ovat ensimmäiseltä tuotantokaudelta tutut Lohjan ja Vaajakosken ABC:t sekä uusina tulokkaina Lahden ABC Renkomäki sekä ABC Varkaus.

Sarja starttaa Nelosella maanantaina 14.6., ja sitä esitetään arki-iltaisin maanantaista torstaihin klo 20.30. Kaikki 20 jaksoa pyörähtävät läpi siis viiden viikon aikana heinäkuun puoliväliin mennessä.

ABC Varkaudesta sarjan päätähtinä esiintyvät marketin päällikkö Riitta, keittiön palveluvastaava Juha, liikennemyymälätyöntekijä Iiris, liikennemyymäläpäällikkö Mervi, liikennemyymälätyöntekijä Hanne ja esimiesharjoittelija Jani.

ABC:lla Varkaudessa sarjan alkua odotetaan innolla ja jännityksellä.

Paljon hauskanpitoa ja naurua sisältäneet kuvauspäivät olivat pitkiä ja odottelu meinasi uuvuttaa. Useimmat tilanteet ovat ihan oikeasta elämästä, mutta toki joukossa on käsikirjoitettuja juttuja ja ihan näyttelemäänkin pääsimme. Nyt elämme jännittäviä hetkiä, kun pääsemme vihdoin katsomaan noiden päivien tuotoksia. Asiakkaat odottavat jo kovasti, milloin pääsevät katsomaan jaksojamme. He ovat usein ovat kyselleet, että milloinkas se alkaa, kertoo liikennemyymäläpäällikkö Mervi Ahonen.

Vuonna 2019 esitetyllä edellisellä Tankkaustarinat-kaudella oli yhteensä peräti 4,2 miljoonaa katsojaa.

Lue lisää Tankkaustarinoiden kuvauksista peeassa.fi

Uudet parturi-kampaamot Kuopion ja Varkauden Prismaan8.6.2021 11:01:52 EEST | Tiedote

PeeÄssä täydentää asiakasomistajien palvelutarjontaa avaamalla uudet parturi-kampaamot Kuopion ja Varkauden Prismojen yhteyteen. Yksiköt tulevat toimimaan niin sanotulla nopean palvelun periaatteella eli niihin voi tulla asioimaan ilman ajanvarausta. - Olemme iloisia voidessamme täydentää palveluitamme Prismojen yhteydessä. Parturi-kampaamot tulevat palvelemaan koko perheen tarpeita laajoilla aukioloajoilla, iloitsee vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen. Uudet palvelut avataan syksyn aikana.

PeeÄssän ylijäämänpalautus 3%26.3.2021 10:52:40 EET | Uutinen

PeeÄssä maksaa omille asiakasomistajilleen viime vuodelta 3% ylijäämänpalautusta. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajan tekemistä ostoista, mikäli osuuskaupan tuloksesta investointien jälkeen jää rahaa eli ylijäämää. Osuuskaupan tulosta käytetään aina sen asiakasomistajien hyväksi, joko toiminnan kehittämiseen investointeina tai ylijäämänpalautuksena. Ylijäämänpalausta maksetaan yhteensä yli 14 miljoonaa euroa.

Asiakasomistajille hyötyä yli 90 miljoonaa euroa5.2.2021 14:00:00 EET | Uutinen

Erikoinen vuosi käsitteli toimialoja hyvin eri tavalla ja se näkyi liikevaihdossamme. Se toi runsasta kasvua marketkauppaan ja Kodin Terraan, mutta samalla kuritti majoitus- ja ravitsemiskauppaa. Liikevaihtomme oli 597,7 miljoonaa euroa ja pysyi viime vuoden tasolla. Päivittäistavarakaupassa kauppa kävi hyvin ja liikevaihtomme oli 409,7 miljoonaa euroa, jossa kas-vua oli 7,6 prosenttia. Myös käyttötavarakauppamme ylsi 2,6 prosentin kasvuun. Liikevaihto kasvoi erityisesti S-market-ketjussa, jossa kasvu oli kymmenen prosenttia sekä Kodin Terrassa, jossa kasvua oli 27 prosenttia. Majoituskaupan liikevaihto jäi 4,2 miljoonaa euroa viime vuodesta ja oli 7,6 miljoonaa euroa. Ravin-tolakaupan liikevaihto oli 25,9 miljoonaa euroa ja jäi edellisestä vuodesta 11,8 miljoonaa euroa. Polttoainelitrojen myynti jäi edellisestä vuodesta viisi prosenttia ja liikevaihtoa kertyi 107,1 miljoonaa euroa. - Koronan takia ihmiset viettivät enemmän aikaa kotona. Tämä toi meillä kasvua market-kauppaan ja Kodin

Mittava uudistus Sokoksen Ravintolamaailmaan29.12.2020 09:16:43 EET | Uutinen

Kuopion Sokoksen Ravintolamaailma uudistetaan talven aikana. Asiakkaille saadaan elämyksellisemmät tilat, uusia kokemuksellisia ravintoloita sekä henkilökunnalle toimivat tarjoilu-, logistiikka- ja tuotantotilat. Ravintolamaailmaan saadaan 124 uutta asiakaspaikkaa. Investoinnin arvo on 1,3 miljoonaa euroa. Ravintoloiden uudistustöiden yhteydessä Sokos kiinteistössä uudistetaan myös lvis-tekniikkaa, joten kokonaisinvestointi Sokos kiinteistössä nousee yhteenlaskettuna 3,1 miljoonaan euroon. - Ravintolainvestointiin käytetty summa on poikkeuksellisen suuri näin haastavana aikana, mutta varaudumme tulevaisuuteen ja luotan ravintolakysynnän palautumiseen normaalille tasolle Kuopion keskustassa koronan jälkeen. Otamme osaksi Ravintolamaailmaa myös Nina & Henrin vapautuneet liiketilat. Ravintolamaailma tulee uudistuksen myötä saamaan myös uuden nimen. Uudistusten myötä pystymme myös työllistämään lisää henkilökuntaa, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen. Ravintolamaailman kokonaisuus työll