Tanssiteatteria koiranomistajan haasteista ja kuningattarena olosta kevään lasten teatteria esittelevillä festivaaleilla Helsingissä

Jenni Kivelä on viisitoistavuotisen uransa aikana työskennellyt laaja-alaisesti kutsuttuna koreografina eripuolilla Suomea ja ulkomailla. Kivelä on aiemmin tunnettu lähinnä aikuisille suunnatuista töistä, mutta kevään aikana kaksi hänen, lapsille suunnattua näyttämöteosta, Kylli-koira ja elämisen sietämätön kepeys ja Yksinäinen kuningatar, nähdään lasten teatteria esittelevillä festivaaleilla Helsingissä.
Kylli-koiran kuvituskuva©Linda Bondestamin

Kylli-koira ja elämisen sietämätön kepeys saa ensi-iltansa Ruutia-festivaalilla 27.4. Humoristinen tanssiteatteriteos lapsille ja aikuisille kertoo koiran omistajasta ja petitti bassetti von gyllenbögele -rotuisesta citykoirasta. Teos käsittelee rajoja ja niiden puuttumista, halimisen tarvetta, sekä kertoo mamista, joka ei tiedä yhtään miten koiran kanssa eletään. Kylli-koiraa ja mamia esittää näyttelijä-tanssija Elina Kivioja.

”Halusin tehdä koira-aiheisen teoksen, joka kertoo koiran kanssa elämisen ihanuudesta ja haasteista. Kylli-koira on esikuvansa lailla älykäs, nirso ja huomionkipeä. Se on mahtava hahmo näyttämölle.” Kertoo esikuvana toimivan koiran omista, koreografi Jenni Kivelä

Jenni Kivelän teos Yksinäinen kuningatar saa Helsingin ensi-iltansa 24.3. Hurraa! -festivaalilla, teoksen kantaesitys oli Kajaanissa vuonna 2014. Kuningattaruus on rooli, johon voi paeta tai sen avulla voi selvitä ikävistä asioista – kuten yksinäisyydestä. Koreografi Jenni Kivelä nähdään lavalla turkulaisen tanssijan Anni Helisteen kanssa.

Kylli-koira ja elämisen sietämätön kepeys Ruutia-festivaalilla 27.-28.4. sekä uudelleen Tanssiteatteri Hurjaruuthin näyttämöllä 17.-18.5. ja 20.5.
Yksinäinen kuningatar Hurraa-festivaalilla: 24.3. Annantalossa ja 26.3. Stoassa.

Koreografi Jenni Kivelä
jenni.kivela@iki.fi

Kylli-koiran kuvituskuva©Linda Bondestamin

Iso Roobertinkatu 36