Tapiolan ja Leppävaaran bussilinjojen suunnittelu alkaa – vastaa HSL:n kyselyyn

Suunnittelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa Tapiolan ja Leppävaaran alueelle uusia bussireittejä. Uudistamme alueen bussilinjoja, sillä pikaraitiotie 550 aloittaa liikennöinnin Itäkeskuksen ja Keilaniemen välillä vuonna 2024. Suunnittelun aluksi keräämme asiakkailta ideoita ja tietoja liikkumisesta.

Olemme avanneet liikkumiskyselyn, jolla selvitämme Tapiolan ja Leppävaaran alueilla kulkevien liikkumistottumuksia. Kysely on auki 22.8.2021 asti. Kyselyyn voi vastata myös, vaikka ei käyttäisi joukkoliikennettä. Vastaamiseen menee noin 5–10 minuuttia.

Suunnittelussa ovat mukana bussilinjat 104, 111, 112, 113, 114, 115, 118(B), 201B, 202, 203, 502, 548, 549, 552 (16.8.21 alkaen 52) ja 555(B).

Tavoitteenamme on suunnitella Tapiolan ja Leppävaaran alueelle parhaiten asiakkaiden tarpeita palveleva bussilinjasto. Suunnittelutyössä pohdimme esimerkiksi sitä, millaiset Tapiolan ja Leppävaaran väliset joukkoliikenneyhteydet ovat pikaraitiotie 550:n aloitettua.

Asiakkaat pääsevät osallistumaan suunnitteluun HSL:n verkkosivuilla osoitteessa hsl.fi/tapiolaleppavaara, jossa voi kommentoida suunnitelmia ja keskustella suunnittelijoidemme kanssa. Kerromme sivuilla myös muista osallistumistavoista. Palautetta on mahdollista jättää myös HSL:n palautejärjestelmän ja asiakaspalvelun kautta.

Suunnittelutyön on tarkoitus valmistua loppuvuodesta 2021, jolloin lopulliset ratkaisut viedään HSL:n hallituksen päätettäväksi. Muutokset linjastoon toteutetaan arviolta vuonna 2024. Teemme suunnittelua yhteistyössä myös Espoon kaupungin kanssa.

Liikkumiskysely: https://new.maptionnaire.com/q/2jz3bz6wrm2m

Suunnittelusivut: https://www.hsl.fi/tapiolaleppavaara