Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Tärkeitä tietoja eläimistä on hyvänmielenkirja isoille ja pienille ihmettelijöille

Tiesitkö, että lehmä voi nukkua seisten, mutta se näkee unia vain maatessaan? Tai että kanat ovat nykyisistä eläimistä lähimipiä sukulaisia tyrannosaurus rexille? Ja että pingviinit nauravat, kun niitä kutitetaan?

Tärkeitä tietoja eläimistä on ruotsalaisen arkkitehdin ja someilmiöksi nousseen Maja Säfströmin (s. 1987) esikoisteos. Hurmaava mustavalkoinen kuvitus ja nokkelat tiedonmuruset ajavat lukijan hämmästelemään yhtä lailla takapihalla kuin kaukomailla elävien lajien kiehtovia piirteitä. Kirjan selattuaan huomaan oppineensa kuin vaivihkaa satoja tärkeitä tietoja eläimistä.

Maja Säfströmin @majasbok-Instagram-tilillä on yli 155 000 seuraajaa, ja häntä fanittavat Reese Witherspoonin kaltaiset supertähdet. Maja Säfström myy kuvituksillaan varustettuja suloisia tuotteita omassa myymälässään ja jatkaa some-suosionsa kasvattamista riemastuttavilla eläinkuvilla.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi p. 045 142 5272

Nemo on osa kustannusosakeyhtiö Otavaa.

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.