Kustannusosakeyhtiö OtavaKustannusosakeyhtiö Otava

Tärkeitä tietoja eläimistä on hyvänmielenkirja isoille ja pienille ihmettelijöille

Tiesitkö, että lehmä voi nukkua seisten, mutta se näkee unia vain maatessaan? Tai että kanat ovat nykyisistä eläimistä lähimipiä sukulaisia tyrannosaurus rexille? Ja että pingviinit nauravat, kun niitä kutitetaan?

Tärkeitä tietoja eläimistä on ruotsalaisen arkkitehdin ja someilmiöksi nousseen Maja Säfströmin (s. 1987) esikoisteos. Hurmaava mustavalkoinen kuvitus ja nokkelat tiedonmuruset ajavat lukijan hämmästelemään yhtä lailla takapihalla kuin kaukomailla elävien lajien kiehtovia piirteitä. Kirjan selattuaan huomaan oppineensa kuin vaivihkaa satoja tärkeitä tietoja eläimistä.

Maja Säfströmin @majasbok-Instagram-tilillä on yli 155 000 seuraajaa, ja häntä fanittavat Reese Witherspoonin kaltaiset supertähdet. Maja Säfström myy kuvituksillaan varustettuja suloisia tuotteita omassa myymälässään ja jatkaa some-suosionsa kasvattamista riemastuttavilla eläinkuvilla.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Lisätiedot: adele.couavoux@otava.fi p. 045 142 5272

Nemo on osa kustannusosakeyhtiö Otavaa.

Pajtim Statovci ensimmäisenä suomalaiskirjailijana maailman arvostetuimpia kirjailijoita edustavaan Wylie-kirjallisuusagentuuriin13.8.2018 13:00Tiedote

Kirjailija Pajtim Statovcin (s. 1990) tuotannon kansainvälisestä edustuksesta vastaa jatkossa useita kirjallisuuden nobelisteja, kuten Orhan Pamukia, Mo Yania, Bob Dylania ja José Saramagoa, edustava The Wylie Agency -kirjallisuusagentuuri. Wylie edustaa satoja 1900- ja 2000-lukujen merkittävimpiä kirjailijoita. New Yorkissa ja Lontoossa toimivan agentuurin kirjailijoihin kuuluvat lisäksi mm. Chimamanda Adichie, Milan Kundera, Salman Rushdie, Karl Ove Knausgård, Linn Ullman ja Ali Smith sekä hiljattain edesmennyt Philip Roth. ”Aloitan yhteistyön Wylie Agencyn kanssa suurella ilolla ja mielenkiinnolla. Olen otettu heidän kiinnostuksestaan kirjojani kohtaan. Yhä useampaa suomalaista kirjailijaa edustaa ulkomainen agentti siksi, että Suomessa agentuuritoimintaa on vielä varsin vähän”, Statovci kommentoi sopimusta. Pajtim Statovci on yksi Suomen kansainvälisesti menestyneimpiä kirjailijoita. Statovcin esikoisromaani Kissani Jugoslavia nousi kansainväliseksi arvostelumenestykseksi, ja siitä

Taavi Soininvaaran Ratamo-kirjoista vakoilutrillerisarja – uusi dekkari ilmestyy 10.8.8.8.2018 13:47Tiedote

Jännityskirjailija Taavi Soininvaaran Ratamo-dekkareiden nimeä kantava Ratamo-vakoilutrillerisarja nähdään syksyllä MTV:n suoratoistopalvelu C Moren alkuperäissarjana. Sarja pohjautuu Arto Ratamo -kirjojen maailmaan ja hahmoihin. Ratamo on toiminnantäyteinen, merkittävä kansainvälisen tason tuotanto, jota ei ole tällaisessa mittakaavassa aikaisemmin MTV:n draamahistoriassa nähty. Sarjan tapahtumat käynnistyvät, kun Supo saa tutkittavakseen äärimmäisen tulenaran jutun, johon näyttää sotkeutuneen myös Suomen pääministeri. Ratamo-sarjaa tähdittävät muun muassa Samuli Vauramo, Saara Kotkaniemi ja Jukka Puotila. Taavi Soininvaaran Ratamo-kirjasarjan uusin dekkari, Darwinin seitti, ilmestyy 10. elokuuta. Darwinin seitti on Ratamo-sarjan neljästoista osa. Kirjasarjan ensimmäinen osa, Ebola-Helsinki, ilmestyi vuonna 2000. Hyytävässä trillerissä vuosikymmenien ajan kudottu verkko kiristyy ja uhkaa Suomea ja koko länttä. Suomalaisen huippukirurgin potilaana oleva IMF:n irlantilainen johtaja hour