Tavoitteena menestys, muttei hinnalla millä hyvänsä

Pohjola Rakennus-konserni on ottanut käyttöön kanavan, jonka avulla henkilöstö ja yhteistyökumppanit voivat tehdä ilmoituksen konsernin eettisiä ohjeita vastaan tapahtuvasta toiminnasta. Täysin anonyymisti, mikäli henkilö niin itse haluaa.

”Rakennusalan ajat teollisuuden Villinä Läntenä ovat ohi. Pohjola Rakennus haluaa toiminnallaan näyttää esimerkkiä ja rohkaista kaikkia havainnoimaan ympäristöään ja puuttumaan epäkohtiin”, Pohjola Rakennus-konsernin toimitusjohtaja ja perustaja Juha Metsälä sanoo.

Pohjola Rakennuksen toiminnan pohjana on taloudellisesti vakaa ja kannattava toiminta. Menestystä ei kuitenkaan haeta hinnalla millä hyvänsä, vaan toiminnan on oltava kaikin puolin reilua ja läpinäkyvää.

Pohjola Rakennuksella otettiin huhtikuussa 2017 käyttöön eettiset ohjeet. Ne kuvaavat Pohjola Rakennuksen toimintaperiaatteita, joista pidetään tinkimättä kiinni aina ja kaikkialla.

Yrityksen eettisen toiminnan varmistamisessa henkilöstö ja yhteistyökumppanit ovat avainasemassa. Heitä varten on nyt otettu käyttöön kanava, jonka avulla on mahdollista tehdä eettisiä ohjeita vastaan tapahtuvasta toiminnasta ilmoitus. Täysin anonyymisti, mikäli henkilö niin itse haluaa.

Pohjola Rakennuksen eettiset ohjeet pähkinänkuoressa:

- Toimimme rehellisesti ja vastuullisesti lakien ja määräysten sekä yleisesti hyväksyttävien toimintaperiaatteiden mukaisesti.

- Kunnioitamme asiakkaillemme, aliurakoitsijoillemme, tavarantoimittajillemme ja muille sidosryhmille antamiamme sitoumuksia.

- Panostamme yksilölliseen asiakaspalveluun.

- Kilpailemme avoimesti ja reilusti emmekä hyväksy hinnoitteluyhteistyötä, kartelleja tai muuta kilpailulainsäädännön vastaista toimintaa.

- Tarjoamme työntekijöillemme innostavan, reilun, turvallisen ja tasa-arvoisen työympäristön.

- Edistämme kaikessa toiminnassamme kestävää kehitystä ja kehitämme toimintatapojamme ympäristöä säästävämmiksi.

- Raportoimme ja viestimme toiminnastamme avoimesti ja totuudenmukaisesti niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.

- Torjumme toimintaa, joka perustuu lahjontaan ja epäeettisiin menettelytapoihin ilmoittamalla rikkomuksista.

- Ylläpidämme kanavaa, johon kuka tahansa voi ilmoittaa havaitsemiaan rikkomuksia tai epäkohtia. Ilmoitus tehdään aina anonyymisti verkossa tai puhelimitse.

Ilmoituskanava ja ohjeet sen käyttöön löytyvät osoitteesta http://www.pohjolarak.fi/yritys

020 7759 600, pohjola@pohjolarakennus.fihttp://www.pohjolarakennus.fi

Pohjola Rakennus on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani, joka toimii Uudellamaalla, Pirkanmaalla, Hämeessä sekä Keski-, Itä- ja Länsi-Suomessa. Pohjola on rakentanut yli 10 000 kotia, ja olemme suurimpia asuntorakentajia Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Tällä hetkellä Pohjola Rakennuksella on noin 2000 asuntoa rakenteilla. Lisäksi toteutamme liike-, tuotanto- ja toimitiloja sekä infra- ja peruskorjauskohteita. Konserni työllistää yhteensä noin 2 500 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 200. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan.

Pohjola Rakennus nousi suurimmaksi asuntorakentajaksi Pirkanmaalla ja Jyväskylässä3.10.2016 09:45Tiedote

Pohjola Rakennus on noussut asuntorakentamisen markkinajohtajaksi Pirkanmaalla ja Jyväskylässä ja Turussakin rakennusliike on kolmen suurimman joukossa. Pohjola Rakennuksella on tällä hetkellä käynnissä yhteensä yli 1600 asunnon rakentaminen - enemmän kuin yrityksen historiassa koskaan. Tahti ei näytä laantumisen merkkejä, vaan ennen vuodenvaihdetta käynnistyy vielä noin 540 asuntoaloitusta.