Täydellinen rantaromaani – Menestyskirjailija Taylor Jenkins Reidin Juhlat Malibussa on kuuma ja nostalginen kertomus kasaribileistä

Yhdysvaltalaiskirjailija Taylor Jenkins Reidin Juhlat Malibussa (Gummerus) on yhden yön bileromaani Malibun paratiisirannan eeppisistä kesäkauden päättäjäisistä ja kuuluisien sisarusten vaietusta menneisyydestä. Kirjan TV-sarjaoikeudet on myyty, ja se on kirjailijan kahden muun viimeisimmän romaanin tavoin noussut myyntihitiksi ja valittu lukuisille vuoden parhaiden kirjojen listoille.

Sinä iltana kesällä 1983 kaikki haluavat olla Rivan kuuluisan sisarusparven lähipiiriä. Surffilahjakkuus ja supermalli Nina, erottamaton veljeskaksikko Jay ja Hud – toinen mestaruustason surffaaja, toinen kuuluisa valokuvaaja – ja ikuinen pikkusisko Kit ovat laulajalegenda Mick Rivan lapsia. Pintakiillon alla piilee kuitenkin traaginen lapsuus, ja jokainen heistä kantaa myös omia salaisuuksiaan. Päihteiden ja rock ’n’ rollin täyttämässä illassa piilotetut tunteet ja perhesalaisuudet pulpahtavat pintaan. Keskiyöhön mennessä bileet ovat karanneet käsistä, ja aamun sarastaessa liekit nuolevat Nina Rivan hulppeaa huvilaa.

Los Angelesissa asuva Taylor Jenkins Reid on kirjoittanut seitsemän romaania. Fiktiivisen päähenkilönsä lailla ilmiömäiseksi menestystarinaksi nousseesta Daisy Jones and the Six -romaanista on tekeillä Reese Witherspoonin tuottama TV-sarja.

Taylor Jenkins Reid: Juhlat Malibussa
alkuteos Malibu Rising
suomentaneet Riina Vuokko ja Jaakko Kankaanpää
ilmestyy myös äänikirjana, lukija Outi Vuoriranta

Lisätietoja sekä arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:
Eeva Herrainsilta, viestintäpäällikkö, p. 040 514 6360, eeva.herrainsilta@gummerus.fi

Taylor Jenkins Reid (kuva: Scott Witter)

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Vuonna 1872 perustettu Gummerus on Suomen vanhin yleiskustantamo. Toteutamme edelleen perustajamme Kaarle Jaakko Gummeruksen alkuperäistä visiota julkaista kirjallisuutta ”huviksi ja hyödyksi”. Omaperäiset ja uskaliaat kustannuspäätökset ovat aina olleet Gummeruksen toiminnan ydin. Suhtaudumme kirjallisuuteen rakastavasti ja intohimoisesti, ja meitä ohjaavat yhteiset arvot: rohkea mieli, avara katse, tekevät kädet ja hyvä sydän.

Tietokirjallisuuden Finlandia-palkinnon voittanut Jenni Räinä kirjoitti polttavan ajankohtaisen romaanin soista ja ihmisistä ekokriisin keskellä20.6.2022 11:38:37 EEST | Tiedote

Suo muistaa (Gummerus) on toimittaja-kirjailija Jenni Räinän ensimmäinen kaunokirjallinen teos. Se kuvaa pohjoisen soita ennallistavan ekoyhteisön elämää – idealismia, yhteisöllisyyttä ja ristiriitoja. Romaani kertoo luonnon, maiseman ja muistojen katoamisesta sekä nykyihmisen yrityksestä hallita ekokriisiä ja löytää yhteys luontoon. Kirja ilmestyy 4.8.2022.

Koskettava kasvutarina, kiellettyä rakkautta ja maailmanhistorian suuria mullistuksia – Sari Aron romaani kertoo Brasilian suomalaissiirtokuntaan muuttaneesta naisesta15.6.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

Nukkuvan jättiläisen laakso (Gummerus) on Ylen tv-uutisissa työskentelevän Sari Aron tositapahtumista alkusysäyksen saanut esikoisromaani. Se kertoo lapsena Brasilian suomalaissiirtokuntaan muuttaneen Alinan elämänvaiheista 1930–1940-luvuilla. Romaani kuljettaa lukijan tiukkoja sääntöjä noudattavaan siirtokuntaan sademetsän siimeksessä ja elämää sykkivään Rio de Janeiroon toisen maailmansodan kynnyksellä.

Luontoretkelle Viroon – 30 kiehtovaa kohdetta -kirjan esittelytilaisuus perjantaina 10.6. klo 14–161.6.2022 07:45:00 EEST | Kutsu

Miksi Viro on niin kiinnostava luontomatkailumaa? Mitkä ovat Viron tärkeimmät luontonähtävyydet, jotka suomalaisen kannattaa ehdottomasti kokea? Mihin suomalaisen kannattaa lähteä kesällä Virossa? Pärnussa asuvan suomalaistoimittajan Mikko Virran Luontoretkelle Viroon – 30 kiehtovaa kohdetta (Gummerus) on tunnelmallinen opaskirja Viron upeisiin luontokohteisiin. Ensimmäinen suomalaisen kirjoittama, koko Viroa käsittelevä luonto-opas on kauniisti kuvitettu ja sopii sekä rinkan taskuun että nojatuolimatkailuun. Tervetuloa kirjan esittelytilaisuuteen Viron suurlähetystöön!