Täysin uudistettu Original Sokos Hotel Ilves avautuu 16.3.2022

Tamperelaisten olohuoneena tunnetun Original Sokos Hotel Ilveksen vuoden kestänyt uudistushanke on loppusuoralla, ja hotelli avaa ovensa vieraille 16.3.2022. Legendaarisen maamerkkihotellin vetonauloja ovat täysin uudistuneet tilat, huoneista avautuvat näköalat sekä entistä laajempi ravintolakattaus.

Original Sokos Hotel Ilves

Hotelli Ilves avattiin kansallismaisemaan Tammerkosken rannalle vuonna 1986. Se oli avautuessaan Suomen korkein hotelli ja siitä tuli nopeasti yksi maamme suosituimmista hotelleista. Ilveksessä viihtyivät niin suomalaiset kuin kansainvälisetkin vieraat, ja sen ravintoloista muodostui Tampereen ilta- ja yöelämän legendaarinen keskus.

Nyt Ilveksen hanke on edennyt viimeistelyvaiheeseen. Sisätiloissa on käynnissä jo sisustaminen ja kalustaminen, ja pihakannen uudistaminen on hyvässä vauhdissa. Hotellihuoneissa uusittiin pintamateriaalit, kylpyhuoneiden pinnat ja kalusteet, ikkunat ja parvekeovet sekä lämmitys ja jäähdytys. Myös vesi- ja viemäriverkosto uudistettiin. Lisäksi sähköjärjestelmiä, valaistusta ja automatiikkaa on päivitetty tähän päivään.

Uudistuksen kokivat niin ikään ravintolat, Ballroom ja hotellin ylimmässä kerroksessa sijaitseva maisemakabinetti. Yksi näkyvistä muutoksista on uusi kattoterassi, joka on rakennettu Amarillo-ravintolan ja Ukko Nooa -pubin kattotasanteelle. Terassille pääsee sekä sisä- että ulkokautta.

Ilveksen uusi hotellinjohtaja Marco Sylvelin on aloittanut vuoden alussa hotellin puikoissa. Sylvelinillä on pitkä kokemus hotellialan johtotehtävistä, viimeksi Rantasipi Aulangolla ja Nokian Edenissä.

– Hotelli on uudistettu vanhaa kunnioittaen. Esimerkiksi aulassa hissien edustalla olevat kuvioidut messinkipilarit oli ajansaatossa peitetty mutta nyt ne ovat taas alkuperäisessä loistossaan. Myös aulatilan messinkinen katto uudistettiin modernilla tavalla. Ja Ilveksen ylpeys, upea Ballroom on palautettu alkuperäiseen kokoonsa, hotellinjohtaja Sylvelin kertoo.

Keskeinen sijainti, monipuoliset kokoustilat, katolla sijaitseva maisemakabinetti saunoineen ja huoneista avautuvat mahtavat näköalat tekevät Ilveksestä kestosuosikin niin paikallisille kuin kauempaa tuleville vieraille.

– Innostuneena odotan lähestyvää avausta, kun pääsemme tuomaan Ilveksen takaisin paikalleen yhdeksi Suomen suosituimmista hotelleista. Panostamme entistä enemmän laadukkaaseen, helposti lähestyttävään ja rentoon tamperelaiseen palveluun ja vieraanvaraisuuteen. Koen olevani etuoikeutettu päästessäni legendaarisen Ilveksen hienoon tiimiin mukaan, Marco Sylvelin hehkuttaa.

Original Sokos Hotel Ilveksen huoneet ovat nyt varattavissa osoitteessa sokoshotels.fi/ilves.

336 huonetta

5 ravintolaa

11 kokoustilaa

Maisemakabinetti + sauna hotellin 19. kerroksessa

400 m2 Ballroom

Rakennusvuosi: 1986

Arkkitehti: Maunu Kitunen

Hotellioperaattori: Sokotel Oy

Kiinteistön omistaja: Keva

Uudistushanke 2021

Pääsuunnittelija: Aihio Arkkitehdit (nykyisin ARCO Architecture Company).

Rakennuttajakonsultti: A-Insinöörit

LVI-, sähkö- ja automaatiosuunnittelu: AX-Suunnittelu, josta tuli marraskuussa 2021 osa A-Insinöörejä.

Huoneiden sisustussuunnittelu: Vallila Interior

Ravintolat: Visionary Design Partners Helsinki

Vastaanotto ja Lynx Bar & Cafe: Rune & Berg Design.

www.sokoshotels.fi/ilves

Marco Sylvelin
hotellinjohtaja, Original Sokos Hotel Ilves
marco.sylvelin@sok.fi

Hotellihuone, havainnekuva
Maisemakabinetti, havainnekuva
Sviitti, havainnekuva

Sokotel on suomalainen hotellioperaattori ja osa S-ryhmää. Sokotel operoi pääkaupunkiseudulla, Suomen suurimmissa kaupungeissa, Virossa ja Pietarissa yhteensä 18 Sokos Hotellia ja seitsemää Radisson Blu Hotellia.

S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten ostavan nyt pääosin FFP2-hengityssuojaimia – kahdeksan rahtikoneellista turvaamaan kasvomaskien saatavuutta14.1.2022 08:30:00 EET | Tiedote

S-ryhmä täydentää nyt marketkaupan myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Kodin Terra) sekä ABC-liikenneasemille nyt toden teolla FFP2-hengityssuojaimia, joiden kysyntä on hurjassa kasvussa. Saatavuus on hyvä ja varastoja täydennetään etupainotteisesti. Tämän vuoden puolella S-ryhmän varastolle on Finnairin koneilla lennätetty noin 20 miljoonaa FFF2-suojainta ja myös kirurgisia suu-nenäsuojaimia on täydennetty 10 miljoonalla kappaleella.

Neljässä kuukaudessa jo puoli miljoonaa Falleroa myyty – Suomalainen menestysresepti -kilpailu on ruoka-alan hittitehdas11.1.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Järjestyksessään kolmas Suomalainen menestysresepti -voittaja, turkulaisen ravintolan tuotekehityksestä S-ryhmän kauppojen hyllyille ponnistanut härkäpapufalafel Fallero, on ollut huikea menestys. Myös edellisten kausien voittajat Boltsi ja Rostis ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi. Kilpailusta on muodostunut merkittävä ponnahduslauta kotimaisten pienten ja keskisuurten yritysten uusille tuotteille. Nyt etsitään seuraavaa menestysreseptiä.