Valoo

Täyskuitu aloittaa valokuituverkon rakentamisen Torniossa ja Keminmaalla

Valokuituyhtiö Täyskuitu on vahvistanut ensimmäiset valokuituverkon rakentamispäätökset Torniossa ja Keminmaalla. Kysyntä on ollut kovaa, ja yhtiö pyrkii saamaan ensimmäiset liittymät kytkettyä jo tämän vuoden aikana.

Valokuituyhtiö Täyskuitu on vahvistanut valokuituverkon ensimmäiset rakentamisalueet Tornioon ja Keminmaalle. Suuren kysynnän ansiosta verkon rakennuspäätös saatiin tehtyä odotettua nopeammin, ja nyt yhtiö pyrkiikin saamaan ensimmäiset valokuituliittymät kytkettyä jo tämän vuoden aikana.

Täyskuidun toimitusjohtaja Tommi Linna: "On helppo hymyillä, kun asiat etenevät. Olemme aloittaneet alueiden lupienhakuprosessin ja tarkoitus on päästä rakennustöihin vielä tulevan kesän aikana. Uskon, että rakennuslupaprosessit Tornion ja Keminmaan kuntien kanssa etenevät suunnitellusti. Tavoitteenamme on saada ensimmäiset käyttäjät verkkoon loppusyksyn aikana."

Linna muistuttaa, että sekä Torniossa että Keminmaalla on muitakin alueita, jotka ovat jo hyvin lähellä rakennuspäätöstä: "Rakennamme valokuituverkon vain asiakkaillemme, joten asiaa ei kannata jäädä hautomaan. Tilaamalla varmistat edullisen ja toimintavarman internetin kotiin loppuiäksesi, joten nyt jos koskaan kannattaa lähteä mukaan hankkeeseen ja kutsua naapuritkin mukaan."

Rakennettavien alueiden kartat:

Kartasta näet rakennuspäätöksen saaneet alueet. Merkityillä alueilla asuvat ja liittymän ennen rakentamisen aloittamista tilanneet saavat liittymänsä nyt täysin varmasti.

Voit vaikuttaa myös muihin rakennettaviin alueisiin tilaamalla liittymän osoitteesta tayskuitu.fi.

Valokuituverkon rakennustyöt aloitetaan heti, kun rakennuslupaprosessi etenee. Tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan asiakkaille kevään ja kesän aikana.

Liittymän hinnoittelu hankkeen loppuajalle:

0 € (+ liittymän avausmaksu 150 €), kun tilaat ennen verkon rakentamista.

2490 € (+ liittymän avausmaksu 150 €), jos tilaat rakentamisen jälkeen*. Normaalihinta astuu voimaan, kun kotikatu on rakennettu.

*Täyskuitu ei takaa saatavuutta rakentamisen jälkeen. Hinnoittelu ja rakentaminen määritellään  kampanjan jälkeen tapauskohtaisesti.

Valoo
Erottajankatu 15-17