TCV sijoittaa 175 miljoonaa euroa kotimaiseen ohjelmistoyritykseen RELEXiin

Helsinki, 6. helmikuuta 2019. Kokonaisvaltaisia vähittäiskaupan ja toimitusketjun suunnittelun ratkaisuja kehittävä RELEX Solutions ilmoitti tänään hyväksyneensä 175 miljoonan euron vähemmistösijoituksen TCV:ltä. TCV on yksi maailman suurimmista teknologia-alan kasvuvaiheen yritysten pääomasijoittajista. TCV on sijoittanut teknologia-alan johtaviin yrityksiin, kuten Airbnb, Facebook, Netflix, Splunk, Spotify, WorldRemit ja Zillow.

RELEXin avulla yritykset voivat parantaa kilpailukykyään tarkan ennustamisen ja täydentämisen, räätälöityjen valikoimien, sekä optimoidun tilan käytön ja työvoimasuunnittelun avulla. RELEX on jatkuvasti ylläpitänyt 50 prosentin vuosittaista kasvuvauhtia ja houkutellut asiakkaakseen johtavia brändejä maailmanlaajuisesti, mukaan lukien S-ryhmä, Lumene, Atria, Coop Denmark, Rossmann ja WHSmith.

RELEX aikoo hyödyntää sijoitusta menestyksekkään kasvun edistämiseen. Yhtiön perustajat, Mikko Kärkkäinen, Johanna Småros ja Michael Falck, näkevät lisärahoituksen keinona mullistaa vähittäiskaupan suunnittelua. Kaikki kolme perustajaa jatkavat yrityksen johtotehtävissä, määrittäen yrityksen strategian ja suunnan, ja pysyvät merkittävinä osakkaina. RELEXin aikaisempi sijoittaja Summit Partners jatkaa yhtiön osakkaana ja pysyy sen hallituksessa.

”Vähittäiskaupan ja toimitusketjun suunnittelun kehitystä on hidastanut organisaatioiden siiloutuminen ja teknologian integroinnin rajoitukset”, toteaa RELEXin toimitusjohtaja Mikko Kärkkäinen. ”Tavoitteenamme on muuttaa sitä, miten koko ala toimii, ohjaamalla yrityksiä kohti entistä yhtenäisempää suunnitteluprosessia. Sijoituksen avulla tulemme nopeuttamaan tuotekehitystä, palkkaamaan merkittävästi lisää teknologiaosaajia, kehittämään organisaatiotamme, sekä panostamaan entisestään esimerkiksi vähittäiskaupalle hyödyllisten koneoppimisen ja tekoälyn ominaisuuksien kehittämiseen.”

”Etsimme yrityksiä, jotka ovat valmiita kasvamaan oman alansa globaaleiksi markkinajohtajiksi. RELEXin moderni ja joustava pilvipohjainen ohjelmisto sekä poikkeuksellinen tietojenkäsittelytehokkuus vakuuttivat meidät. RELEXin asiakkaat hyötyvät varaston arvon ja hävikin vähentämisestä, paremmasta saatavuudesta, tehokkaammasta tavarankäsittelystä ja tilausten tekemiseen käytetyn ajan minimoimisesta. Lisäksi yrityksellä on erittäin hyvä asiakastyytyväisyys”, sanoo TCV:n osakas John Doran. ”Jaamme RELEXin perustajien näkemyksen ja haluamme auttaa heitä saavuttamaan johtavan markkina-aseman.”

”RELEX on rakentanut laajan asiakaskunnan vahvan tuotteen ja asiakaskeskeisen kulttuurinsa avulla. Meillä on ilo jatkaa yhteistyötä RELEXin, ja nyt myös TCV:n, kanssa”, lisää Summit Partnersin toimitusjohtaja Han Sikkens.

Annu Maijala
annu.maijala@relexsolutions.com

Postintaival 7

040 563 1205http://www.relexsolutions.com

RELEX Solutions
RELEX Solutions tarjoaa kokonaisvaltaisia vähittäiskaupan ja toimitusketjun suunnittelun ratkaisuja, joiden avulla asiakkaamme ovat saavuttaneet vaikuttavia tuloksia ympäri maailmaa.

Tarkalla kysynnän ennustamisella, täydennystilausten automatisoinnilla, vallankumouksellisella tilan- ja valikoimanhallinnalla, sekä työvoiman optimoinnilla RELEX auttaa yrityksiä parantamaan kilpailukykyään markkinoiden nopeista muutoksista huolimatta.

Vankka kokemuksemme vähittäiskaupan alalta ja ensiluokkainen teknologiamme ovat auttaneet meitä rakentamaan vahvoja, kestäviä ja palkittuja kumppanuussuhteita asiakkaidemme kanssa. RELEX menestyy ainoastaan, jos asiakkaamme menestyvät.

RELEXiin luottavat monet johtavat yritykset, kuten S-Ryhmä, Musti ja Mirri, Stockmann, Lumene, Atria ja Apetit. Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi RELEXillä on toimistoja Pohjois-Amerikassa ja useissa Euroopan maissa.

Lisätietoja: www.relexsolutions.com

TCV
Vuonna 1995 perustettu TCV tarjoaa pääomaa teknologia-alan kasvuvaiheen yrityksille. TCV on alusta alkaen investoinut yli 10 miljardia dollaria johtaviin teknologiayrityksiin ja auttanut yli 115:sta johtajaa listautumisanneissa ja strategisissa yritysostoissa. TCV on investoinut yrityksiin, kuten Airbnb, Altiris, AxiomSL, Believe, Dollar Shave Club, EmbanetCompass, EtQ, ExactTarget, Expedia, Facebook, Fandango, GoDaddy, HomeAway, LinkedIn, Netflix, OSIsoft, Rent the Runway, Sitecore, Splunk, Sportradar, Spotify, TourRadar, Varsity Tutors, WorldRemit ja Zillow.TCV: n pääkonttori sijaitsee Kaliforniassa sijaitsevassa Menlo Parkissa ja sillä on toimistot New Yorkissa ja Lontoossa.

Lisätietoja TCV: stä, mukaan lukien täydellinen luettelo TCV:n sijoituksista, löytyy osoitteesta www.tcv.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta RELEX Solutions