LOGOMOLOGOMO

TEATROSSA RUOKAKIN ON TAIDETTA

Uudentyyppinen elämyksellinen kokonaisuus, Teatro, avataan perjantaina 13. lokakuuta Turun Logomossa. Teatrossa yhdistyvät ruoka, juoma ja erilaiset tapahtumat. Luvassa on yllätyksellisiä pop up -illallisia, elokuvateemailtoja, intiimejä jazz-klubeja ja monipuolisia show-iltoja. Teatron baari on avoinna iltapäivästä alkaen myöhään yöhön. Tilaisuudet, tapahtumat, show&dinner, etkot ja jatkot – kaikki onnistuu nyt saman katon alla.
Teatron baarissa aistii erilaisia elämyksiä, lupaa baarimestari Valtteri Eklund ja toivottaa kaikki tervetulleeksi.

Teatron pop up -illallisilla ruoka todellakin muuttuu taiteeksi. Turussa ainutlaatuisia ruokataiteen iltoja on tarkoitus järjestää ympäri vuoden eri teemoilla.

- Ensimmäinen pop up -ravintolailta on Teatro-galleriassa lauantaina 25. marraskuuta. I AM po up -illan suunnittelee ja toteuttaa huippukokki ja taiteilija Kozeen Shiwan, joka on työskennellyt muun muassa helsinkiläisessä Michelin-tähden ravintolassa. Shiwanin I AM pop up -illalliset Designmuseossa ovat saaneet loistavat arvostelut ja ne myydään poikkeuksetta täyteen, kertoo Teatron keittiöpäällikkö Kristian Karnell.

Show&Dinner sirkus- ja elokuvailloissa

Teatron Show&Dinner -konseptissa illallinen ja juomat voidaan nauttia show’n yhteydessä. Esimerkiksi marras-joulukuisissa Circus White -show-illoissa yhdistyvät valkoinen suussa sulava menu sekä kansainvälisten sirkustähtien ohjelmanumerot.

Myös elokuvateemaillat kuuluvat palettiin. Teatron Kinossa on mahdollista ruokailla Show&Dinner -tyyliin. - Tulossa on legendaarisia leffoja, uniikkia tunnelmaa ja jopa pukeutumisteemoja, lupaa Teatron operatiivinen johtaja Juha Leinonen arvoituksellisesti.

Kansainvälisiä huippuja intiimeissä jazzklubeissa

Tunnelmalliset jazzklubi-illat alkavat Teatron baarin rosoisessa miljöössä ensi viikolla. - On hienoa, että kulttuuritoimijat voivat nyt käyttää laajemmin Logomoa. Uusi, intiimi tila kiinnostaa aina. Me saamme Teatrosta myös juuri hankitulle flyygelillemme kodin, kertoo Flame Jazz ry:n toiminnanjohtaja Jussi Fredriksson.

Jazzklubien ohjelmisto painottuu kansainvälisiin kokoonpanoihin. - Perjantaina 20. lokakuuta vuoden 2017 Flame Jazz -artisti Mikko Innasen yhtye Nordic Combined starttaa Teatron klubit ja mukana on norjalainen huippu jazzpianisti Håvard Wiik, vinkkaa Fredriksson.

Tilaisuuteen kuin tilaisuuteen

Teatro on elämyksellinen kokonaisuus. Trendikkäällä baari-alueella ja seurusteluryhmissä voi maistella drinkkejä ja pientä purtavaa iltapäivästä myöhään yöhön. Teatro-stagella nähdään muusikoita, DJ-keikkoja ja pienempiä esityksiä. Teatro-gallerian on jo avannut Johanna Oras juhlanäyttelyllänsä Sivellin, joka soi Suomelle – 25 vuotta paletin pinnalla.

Teatro-sali on yritystilaisuuksien ja erityyppisten kulttuuriesityksien pitopaikka. Tänä perjantaina lavalle nousee kesällä huippusuosioon noussut Loiriplukari. Ja lauantaina saadaan kokea Maija Vilkkumaan Joku muu, mikä -show. - Luvassa on draaman kaarta ja erilainen biisilista, jolla yleisöä viedään emotionaaliselle matkalle. Tilataiteilijamme sisustaa Teatro-salin visuaaliseksi, mutta samalla rock-klubin henki ja energia ovat läsnä. Ihmiset ovat osa show’ta, lupaa Maija Vilkkumaa.

Helmikuussa Teatrossa nähdään useamman teatterin kanssa yhteistyössä toteutettu, Heikki Kinnusen ja Ilkka Heiskasen tähdittämä Arvoituksellisia muunnelmia -näytelmä.Teatro-salia ja -galleriaa on varattu myös erikokoisiin yritystilaisuuksiin. - Kun asiakas tulee Teatroon tai järjestää tapahtumansa siellä, tietää hän saavansa enemmän kuin vain tilan ja tarjoilun, toteaa Juha Leinonen.

Teatro sijaitsee Turun kaupunginteatterilta vapautuneissa Logomon tiloissa, jotka on täysin uudistettu. Teatro avataan yleisölle perjantaina 13. lokakuuta ja se on avoinna kaikille joka viikko keskiviikosta lauantaihin alkaen klo 15.00.

Teatro:
Operatiivinen johtaja Juha Leinonen
juha.leinonen@sunborn.com

Keittiöpäällikkö Kristian Karnell
kristian.karnell@sunborncatering.fi

Logomo:
Toimitusjohtaja Päivi Rytsä

Kozeen Shiwanin ainutlaatuinen I AM pop up -illallinen nautitaan Teatro-galleriassa 25. marraskuuta.

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii entisessä VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Logomossa järjestetään konsertteja, kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia. Viime vuonna Logomossa pidettiin noin 1000 eri tilaisuutta, ja talon kävijämäärä oli 369 000 henkilöä. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä noin 70 yrityksessä. Logomossa on myös taiteilijatyöhuoneita.