Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy

Teerenpelin Kulo Pohjoismaiden paras viski

Lahtelaisen Teerenpeli Panimo ja Tislaamon Kulo-viski on kevään mittaan saavuttanut ruotsalaisilla olut- ja viskimessuilla kolme merkittävää ykkössijaa: Uppsala Beer & Whisky Festivalilla maaliskuussa Kulo voitti World Wide Whisky -kategorian ja En Öl & Whiskymässa -tapahtumassa huhtikuussa Göteborgissa kultaa tuli sarjoissa Best Nordic Whisky All Categories ja Single malt Whisky no age–12 YO.
Kulo-viski valittiin Pohjoismaiden parhaaksi viskiksi 132 viskin joukosta.

Ruotsin suurimman olut- ja viskitapahtuman En Öl & Whiskymässan 14-henkinen tuomaristo valitsi Kulo-viskin Pohjoismaiden parhaaksi viskiksi 132 viskin joukosta. Tuomariston mukaan Kulossa yhdistyy hieno sherrynomainen makeus punaisiin marjoihin ja makeaan kinuskiin. Kuivattujen hedelmien monipuoliset ja elegantit vivahteet muodostavat herkän tasapainon viskin mukavan pippurisuuden kanssa.

Teerenpeli on vuosien myötä kerännyt mittavan valikoiman palkintoja kansainvälisistä kilpailuista. Kilpailumenestys heijastuu suoraan yrityksen tunnettuuteen ja sen myötä liiketoimintamahdollisuuksiin.

– Valinta maailman parhaaksi viskituottajaksi vuonna 2020 sementoi maineemme maailmanluokan viskintekijänä ja avasi ovia maailmalle. Parin viime vuoden aikana vienti on lisääntynyt 30–40 %, kertoo Teerenpeli Yhtiöt -konsernin yrittäjä ja toimitusjohtaja Anssi Pyysing.

Teerenpelin vienti Ruotsiin käynnistyi vuoden 2021 alussa ja viennin määrä on jo ylittänyt iloisesti sekä maahantuojan että Teerenpelin ennusteet. Ensimmäisenä suomalaisviskinä Systembolagetin hyllylle pääsi sherrytynnyreissä kypsynyt Kaski-viski. Kuusi Teerenpelin tuotetta on saatavilla Systembolagetissa tilausvalikoimatuotteena, esimerkiksi nyt kilpailumenestystä kerännyt Kulo-viski.

Ruotsalaiset tapahtumajärjestäjät toivottavat Teerenpelin tervetulleeksi pohjoismaiseen markkinaan.

– Uskon, että Teerenpelin rooli Ruotsin viskimarkkinassa kasvaa jatkossa. Pohjoismaiset tislaamot ovat osoittaneet, että niillä on kyky tislata erinomaista viskiä, ja markkinalla on tilaa kasvaa, toteaa Anders Bergström ruotsalaisesta Whiskytower-julkaisusta.

– Mielestäni Teerenpeli on täydellinen esimerkki pohjoismaisen viskikategorian kehittymisestä. Tislaamon matka Ruotsissa etenee hienosti, ja tulokset puhuvat puolestaan, sanoo Klaus Bitschnau, ruotsalaisen Whiskykalendern-julkaisun perustaja ja Chief visionary officer.

Anssi Pyysing
Toimitusjohtaja / Yrittäjä / Teerenpeli Yhtiöt
anssi.pyysing@teerenpeli.com

Kulo-viski valittiin Pohjoismaiden parhaaksi viskiksi 132 viskin joukosta.
Lataa
Lahtelaisen Teerenpeli Panimo ja Tislaamon Kulo-viski on kevään mittaan saavuttanut ruotsalaisilla olut- ja viskimessuilla kaksi merkittävää ykkössijaa.
Lataa

Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy
Liimaajankatu 9

0424 925 240https://www.teerenpeli.com/

Teerenpeli Yhtiöt on innovatiivinen ravintola-, tislaamo- ja panimoalan perheyritys, joka koostuu kymmenestä ravintolasta ympäri Suomen sekä Teerenpeli Panimo & Tislaamosta. Teerenpeli Yhtiöiden liikevaihto on yli 14 miljoonaa euroa ja yritys työllistää yli 100 henkilöä. teerenpeli.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy

Teerenpeli on ehdolla maailman parhaaksi viskitislaamoksi2.10.2020 15:24:47 EEST | Tiedote

Lahtelainen Teerenpeli Brewery & Distillery on ehdolla maailman parhaaksi viskitislaamoksi. Maailman suurimman alkoholikilpailun vuosittain järjestävä IWSC eli International Wine and Spirit Competition kutsui Teerenpelin Panimo & Tislaamon finaaliin kilpailussa, jossa etsitään maailman parasta viskitislaamoa. Kilpailuun ei voi itse ilmoittautua vaan siihen kutsutaan. Kilpailun voittaja julkistetaan 18. marraskuuta.

Teerenpelin panimossa ja tislaamossa valmistetaan nyt käsidesiä – Lahden kaupunki teetti heti oman nimikko-käsidesin30.4.2020 10:00:00 EEST | Tiedote

Lahdessa toimiva Panimo & Tislaamo Teerenpeli on alkanut valmistaa käsidesiä. Halu vastata sen kovaan kysyntään ja varmistaa, että koronapandemian hillitsemisen kannalta merkittävästä käsihygieniasta pystytään huolehtimaan riittävällä tavalla, valjasti tislaamon hetkessä yhteiskunnan kannalta kriittiseen käyttöön. Ensimmäisten asiakkaiden joukossa oli Lahden kaupunki.