Teija Ojankoski on valittu Y-Säätiö-konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi

Teija Ojankoski siirtyy Y-Säätiöön VAV-konsernin toimitusjohtajan paikalta. Hän aloittaa Y-Säätiössä 1.3.2022. Y-Säätiön nykyinen toimitusjohtaja Juha Kaakinen jää eläkkeelle keväällä.

Teija Ojankoski. Kuva VAV-konserni

Teija Ojankoskella on yli 20 vuoden johtajakokemus asumiseen liittyvien teemojen parista. Hän on työskennellyt asuntotuotannon kanssa sekä kuntasektorilla että yrityksessä.

”Meidät vakuutti se, että Teijalla on vahva kokemus sosiaalisesta asuntotuotannosta. Hänellä on myös monipuolinen näkemys asunnottomuudesta ja sen poistamisen työkaluista. Lisäksi hän on kehittäjähenkinen johtaja, joka ymmärtää talouden merkityksen”, Y-Säätiön hallituksen puheenjohtaja Matti Harjuniemi sanoo.

Teija Ojankoski siirtyy Y-Säätiöön VAV-konsernista, jossa hän on työskennellyt toimitusjohtajana vuodesta 2010 lähtien. Ennen nykyistä tehtäväänsä hän toimi Vantaan kaupungin asuntotoimen johtajana kahdeksan vuoden ajan. Ojankoskella on työhistoriaa myös kaupunkitutkijana. Koulutukseltaan hän on filosofian tohtori Turun yliopistosta.

”Y-Säätiö on minulle tuttu organisaatio, jonka kanssa olen tehnyt vuosien varrella paljon yhteistyötä. Koen, että aiempi työhistoriani antaa hyvän pohjan tähän tehtävään. Minua innostaa se, että pääsen vielä syvällisemmin vaikuttamaan asunnottomuuden poistamiseen valtakunnallisesti. Kehittämään ja tekemään arjen tekoja”, Ojankoski sanoo.

Y-Säätiö-konserni on Suomen neljänneksi suurin vuokranantaja ja asunnottomuustyön asiantuntija.

Säätiön päätavoitteena on, että asukkaat voivat hyvin taloudellisesti ja sosiaalisesti. Säätiössä tehdään vahvasti töitä, jotta asunnottomuus poistuisi Suomesta kokonaan ja vähentyisi kansainvälisesti. Säätiö tähtää tulevina vuosina myös reiluun siirtymään kohti hiilineutraalia elämää.

”Jaan säätiön arvot vahvasti. Erityisesti sen, että jokaisella on oikeus omaan kotiin”, Teija Ojankoski sanoo.

Matti Harjuniemi, Y-Säätiön hallituksen puheenjohtaja
matti.harjuniemi@rakennusliitto.fi

Teija Ojankoski
ojankoskiteija@gmail.com

Teija Ojankoski. Kuva VAV-konserni

Y-Säätiö on Suomen neljänneksi suurin vuokranantaja ja asunnottomuustyön asiantuntija. Y-Säätiö edistää yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta tarjoamalla kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja ihmisille, joiden on vaikea löytää asuntoa. Y-Säätiö on yleishyödyllinen, poliittisesti sitoutumaton ja voittoa tavoittelematon. Y-Säätiö-konsernilla on 18 000 asuntoa 57 paikkakunnalla. M2-Kodit on osa konsernia. ysaatio.fi / m2kodit.fi

Asunnottomien ihmisten määrä on kasvanut Euroopassa räjähdysmäisesti − Mitä ilmiölle voidaan tehdä? 22.2.2022 11:46:29 EET | Kutsu

Tervetuloa kuulemaan asunnottomuuden kansainvälisiä huippuasiantuntijoita torstaina 10.3. klo 14–16. Jotta jokaisella on koti -tilaisuudessa puhuu muun muassa EU:n asunnottomuusohjelmaa vetävä Belgian entinen pääministeri Yves Leterme. Medianedustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen joko etäyhteyksin tai paikan päälle Helsingin keskustakirjasto Oodiin.