TEKIJÄ-tapahtuman logokilpailun voitti Katja Reina

Hämeenlinnassa ja Forssassa vuosittain toteutettavan TEKIJÄ-tapahtuman järjestäjät käynnistivät toukokuussa opiskelijoille suunnatun avoimen suunnittelukilpailun, jonka tavoitteena oli löytää tapahtumalle uusi ilme ja logo. Kilpailun tuomaristo valitsi voittajaksi Katja Reinan Laurea-ammattikorkeakoulusta. Kilpailu oli avoin kaikille opiskelijoille ja se herätti hyvin kiinnostusta keräämällä osallistujia eri opiskeluasteilta.

Katja Reina suunnitteli Tekijä-tapahtumalle uuden logon.

Tuomariston valintaperusteissa korostui logon positiivisuus, selkeys, suunta tulevaisuuteen, dynaamisuus ja jatkuvuus. On myös huomionarvoista, että logossa näkyy verkostoituminen ja yhdessä tekeminen.

”Katja Reina suunnitteli logon rinnalle myös erillisen symbolin, joten logo on monipuolisesti käytettävissä. Hän huomioi hyvin kilpailun kriteerit ja toi ne laadukkaasti ja ammattimaisesti esille. Lisäksi värien yhteensopivuus on mietitty harkiten”, taustoittaa Hämeen kauppakamarin kehityspäällikkö Mirja Ojantausta tuomariston päätöstä.

Reina on ilahtunut, että hänen suunnitelmansa menestyi kilpailussa. "Pyrin suunnittelemaan logon, joka ilmentää yhdessä tekemistä ja elämänmittaista oppimista. Minulle tulee logosta mieleen myös kruunu - opiskeluhan on ihan kuningaslaji!", totesi kilpailun voittanut Katja Reina.

Tekijä-tapahtuman järjestäjät palkitsevat voittajan 400 euron lahjakortilla.

Työllistymisen, oppimisen ja verkostoitumisen suurtapahtuma TEKIJÄ kokoaa vuosittain yhteen Hämeenlinnan ja Forssan seudun opiskelijat, työnhakijat, yrittäjyydestä kiinnostuneet ja eri alojen yritykset. Tapahtumalla halutaan välittää keskitetysti tietoa alueen oppilaitosten tarjoamista opiskelumahdollisuuksista, tarjolla olevista harjoittelu- ja työpaikoista, yrittäjyydestä sekä saada työmarkkinoille valmistuvat ja työpaikkaa hakevat osaajat ja työnantajat kohtaamaan toisensa.

Tekijä-tapahtuman järjestävät vuosittain: Hämeen kauppakamari, Hämeen ammattikorkeakoulu, Linnan Kehitys Oy, Koulutuskuntayhtymä Tavastia, Kiipulan ammattiopisto, Forssan ammatti-instituutti, Forssan kaupungin työllisyyspalvelut, Forssan Yrityskehitys Oy, Hämeen TE-palvelut, Eures ja Hyria koulutus Oy.

Lisätietoa TEKIJÄ-tapahtumasta:

Kotisivut: www.tekijatapahtuma.fi

Facebook: TEKIJÄ -opinto- ja rekrytapahtuma

Instagram: #tekijatapahtuma

Hämeen kauppakamarin kehityspäällikkö Mirja Ojantausta, p. 044 329 6654, mirja.ojantausta@hamechamber.fi

Katja Reina suunnitteli Tekijä-tapahtumalle uuden logon.

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen.

Hämäläisyritysten suhdannekuva kirkastui hieman27.7.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannetilanne parani hieman kesällä rajoitusten purkamisen myötä. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä heinäkuussa tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. "Lähikuukausien suhdannenäkymät ovat parantuneet jonkin verran kesän aikana, vaikka alueemme yritysten suhdannearviot olivat heinäkuussa edelleen hivenen varovaisemmat kuin koko maassa keskimäärin”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Vienti on lähtenyt kasvuun Hämeessä9.7.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Kauppakamarien tuoreiden vientiasiakirjatilastojen mukaan alkuperätodistusten kysyntä kasvoi Suomessa maalis-kesäkuussa peräti kahdeksan prosenttia verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon. ”Myös meillä Hämeessä vientiyritykset ovat elpymässä koronaa edeltävään aikaan ja meiltä maalis-kesäkuussa haettujen alkuperätodistusten määrä on nyt jopa suurempi kuin ennätysvuonna 2019. Kasvua on viime vuodesta noin 10 prosenttia ja kuusi prosenttia ennätysvuoden vastaavaan ajanjaksoon”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Edessä vahvan kasvun aika21.6.2021 00:01:00 EEST | Tiedote

Valtakunnallisesti suhdanteet näyttävät parantuneen, mutta edelleenkin Hämeessä yritysten tilanne on hieman vaisu. Tieto selviää kauppakamareiden viimeisimmästä koronakyselystä, joka tehtiin keskiviikkona. ”Koronavirusepidemia vaikuttaa yhä alueemme yritysten liikevaihtoon negatiivisemmin kuin Suomessa keskimäärin. Kyselyn tulos hämmensi, koska alueemme teollisuus on lähtenyt nousuun ja palvelualalla on jo tapahtunut käänne positiivisempaan. Seuraavien kahden kuukauden arviot liikevaihdon kehityksestä näyttävät kuitenkin jo positiivisemmilta”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Liikesivistysrahaston uusi Hämeen aluetoimikunta on perustettu10.6.2021 14:44:36 EEST | Tiedote

Liikesivistysrahaston Lahden ja Hämeenlinnan toiminta-alueet on Kannatusyhdistyksen hallituksen päätöksen mukaisesti yhdistetty uudeksi Hämeen aluetoimikunnaksi. Aluetoimikuntien yhdistämisellä tavoitellaan aiempaa suurempaa hyötyä Lappeenrannan-Lahden teknillisen yliopisto LUTin ja Hämeen ammattikorkeakoulun tarjoamasta tutkimus- ja kehittämispotentiaalista alueen elinkeinoelämälle sekä samalla Liikesivistysrahaston jäsen- ja varainhankinnalle.

Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä valmistuville opiskelijoille5.6.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä 5.6.2021 toiminta-alueellaan valmistuville opiskelijoille. ”Hämeen kauppakamarin hallitus päätti viiden vuoden ajan myöntää stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä yritysten verojalanjälki oli yli 2,2 miljardia euroa1.6.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Kanta- ja Päijät-Hämeeseen rekisteröityneiden yritysten veronjalanjälki oli yhteensä yli 2,2 miljardia euroa vuonna 2019, selviää Keskuskauppakamarin julkaisemasta Suuresta Veroselvityksestä. ”Sekä päijäthämäläisten että kantahämäläisten yritysten kerryttämä verojalanjälki on kasvanut vuosina 2015-2019. Alueemme yritysten verojalanjälki on noussut yli 300 miljoonalla vuodesta 2017. Yritysten maksamat ja tilittämät verot olivat Päijät-Hämeessä 1,3 miljardia euroa ja Kanta-Hämeessä 962 miljoonaa euroa vuodelta 2019. Päijät-Hämeessä maksetun yhteisöveron määrä laski hieman, mutta Kanta-Hämeessä yhteisöveron määrä kasvoi”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.