Teknoventure panostaa kaivosteollisuuden kasvuyrityksiin

Teknoventure Management Oy:n hallinnoimat rahastot (Teknoventure Oy ja Teknoventure Rahasto III Ky) lähtivät mukaan Arctic Drilling Company Oy Ltd:n omistajiksi vahvistamaan yrityksen kasvua ja kansainvälistymistä. Järjestelyssä yhtiön perustajat jäivät pääomistajiksi. Rahoitusjärjestelyllä tuetaan yrityksen globaalin kasvun mahdollisuuksia.

Arctic Drilling Company Oy Ltd on erikoistunut vaativaan timantti- ja RC- kairaustoimintaan Pohjoismaissa. Yritys on kehittänyt laajan valikoiman uusiin innovaatioihin perustuvia kairaustoimintaan liittyviä laitteita. Laitteiden valmistus tapahtuu yhtiön omissa tiloissa Rovaniemellä. Arctic Drilling Company Oy Ltd:n liikevaihto vuonna 2011 oli 14,1 milj. euroa ja henkilökunnan määrä oli noin 100. Vienti on suuntautunut tähän mennessä pääasiassa Ruotsiin ja Norjaan.

"Arctic Drilling Company Oy Ltd on kasvanut vahvasti kaivosteollisuuden nousun myötä. Yrityksen strategisena tahtotilana on kehittyä kansainvälisesti varteenotettavaksi kairauslaitteiden ja koneiden valmistajaksi sekä kairausurakoitsijaksi. Yritysjärjestelyn myötä saamme vahvistusta kansainvälistymiseen ja laitevalmistuksen kasvun hallintaan", kertoo Arctic Drilling Company Oy Ltd:n hallituksen puheenjohtaja Juha Säärelä .

"Teknoventuren tarkoituksena on pitkäjänteisellä toiminnalla kehittää ja kasvattaa Arctic Drilling Company Oy Ltd:stä merkittävä kansainvälinen tekijä omalla toimialallaan. Yrityksessä on peruspohjaa merkittävälle kasvulle, koska yrityksellä on jo nyt tarjolla käyttäjäystävälliset, tehokkaat ja luotettavat kairauslaitteistot kaikkiin olosuhteisiin. Yrityksen henkilöstömäärä on tällä hetkellä 100, joka tulee yrityksen kansainvälistymisen jälkeen kasvamaan", toteaa Teknoventure Management Oy:n sijoitusjohtaja ja Arctic Drilling Company Oy Ltd:n hallituksen jäsen Mauri Visuri .

Lisätietoja:
- hallituksen puheenjohtaja Juha Säärelä , Arctic Drilling Company Oy Ltd, puh. 0400 893 563
- sijoitusjohtaja Mauri Visuri , Teknoventure Management Oy, puh. 040 865 7946

www.adcltd.fi

Teknoventure Oy
Kyntöpolku 5
90440 Kempele

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Teknoventure Oy

Teknoventure Oy received financing for development of the Green Deal Fund concept with net zero carbon footprint13.1.2021 12:09:21 EET | Press release

Teknoventue Oy received funding from Business Finland to test and further develop the concept of the Green Deal Fund (“GDF”) that would invest exclusively in EU based projects and companies. GDF is based on entire product life cycle thinking that would help solve EU’s supply chain bottlenecks by investing in sustainable and responsible mining operators which source critical materials in the EU while meeting EU’s carbon neutrality objectives by also investing in high-tech companies that reduce carbon footprint as per Paris Climate Agreement targets. Life cycle thinking starts with exploration of the critical materials and extends to the restoration of mining areas while deploying technologies that will achieve net zero carbon emission throughout the whole life cycle of the project to ensure EU’s Climate targets are met with each investment. GDF will adhere to internationally accepted Environment, Social and Governance (“ESG”) standards.

Teknoventure Oy:lle rahoitus kriittisiin materiaaleihin ja hiilineutraaliin elinkaareen perustuvaan Green Deal Fund rahastokonseptin kehittämiseen13.1.2021 09:25:39 EET | Tiedote

Lehdistötiedote 13.01.2021. Teknoventue Oy sai Business Finlandilta rahoituksen Green Deal Fund rahastokonseptin (”GDF”) testaamiseen ja kehittämiseen. Hankkeen lähtökohtana on hiilineutraalin elinkaariajattelun tuominen myös EU:n kriittisten mineraaleiden toimitusketjuihin ja niitä tukeviin teknologioihin. Elinkaaria-ajattelu lähtee kriittisten materiaalien etsinnästä ja ulottuu kaivosalueiden ennallistamiseen ja sen jälkeiseen aikaan. Käyttämällä parhaita mahdollisia tekniikoita (BAT) voidaan saavuttaa hiilineuraalisuus koko kaivoshankkeen elinkaaren aikana ja näin edesauttaa, että EU:n ilmastotavoitteet saavutetaan vuosina 2030--2050. GDF noudattaa tiukkoja ympäristö-, sosiaali- ja hallintotapoja (ESG) ja rahastokonsepti tukee samalla Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteita.

Antoniina Oy:n omistuspohja laajenee16.6.2011 14:56:11 EEST | Tiedote

LEHDISTÖTIEDOTE Julkaisuvapaa 16.6.2011 Antoniina Oy, joka on oululainen vuonna 1990 perustettu lastenvaatteiden vähittäiskauppaan erikoistunut myymäläketju, on 31.5.2011 allekirjoitetulla sopimuksella vahvistanut osakaspohjaansa. Uudeksi merkittäväksi vähemmistöomistajaksi yhtiöön tulee oululaisen Teknoventure Management Oy:n hallinnoima pääomasijoitusrahasto. Antoniina-konsernin muodostavat Antoniina Oy emoyhtiönä ja Esprit-liiketoimintaa harjoittavat kolme tytäryhtiötä Lempäälän Ideaparkissa, Lappeenrannassa ja Riihimäellä. Omistusjärjestely ei vaikuta tytäryhtiöihin vaan niiden toiminta jatkuu entisellään.