Tekoälyyn panostavan ohjelmistotalon Suomen toimipiste menestyy globaalisti: ”sisukkaat suomalaiset yritykset ovat uskaltaneet investoida vaikeinakin aikoina”

Tekoälyyn vahvasti panostavan, työvoimanhallinnan SaaS-palvelujen markkinajohtaja Quinyxin Suomen toimipiste on ohittanut yhtiön globaaleissa myyntitilastoissa Ison-Britannian, Saksan, Hollannin, Norjan, Tanskan ja USA:n. Yhtiö on myös lanseerannut uuden AI-palvelukokonaisuuden helmikuussa 2021.

Maajohtaja Paulus Maasalo iloitsee Suomen Quinyxin menestyksestä sekä uusista tekoälyominaisuuksista. ”Suomalaisessa talouselämässä uskalletaan vaikeinakin aikoina rohkeasti luottaa tulevaisuuteen ja investoida siihen.” Kuva: Quinyx

”Suomessa on muita maita huomattavan paljon pienempi liike-elämän kenttä, mutta silti olemme myynneissä ohittaneet ihan absoluuttisina myyntilukuina – ei siis suhteutettuna – kaikkien muiden yhtiömme maiden myyntiluvut paitsi Ruotsin”, Quinyxin maajohtaja Paulus Maasalo iloitsee. ”Tämä on mielestäni osoitus siitä, että sisukkaat suomalaiset yrittäjät ja yhtiöt ovat muita maita rohkeammin sijoittaneet tulevaisuuteen pandemiakriisin aikana, ja nostamme siitä heille hattua.” Pandemiasta huolimatta viime vuoden kolmen ensimmäisen kvartaalin aikana Quinyxin piiriin lisättiin 10 000 uutta käyttäjää Suomessa.

Suomessa Quinyxillä on yli 120 yritysasiakasta, joihin lukeutuvat muun muassa Gigantti, Picnic, Barona Logistiikka, Fimlab, Clas Ohlson, Finnkino, Omaeläinklinikka, Musti ja Mirri, Puuilo, Coor, Partioaitta, Assistor ja Suomalainen kirjakauppa. Asiakasmäärä on Maasalon mukaan kasvanut pandemia-aikana 20 prosentilla. ”Kiinnostus Quinyxiä kohtaan on Suomessa lisääntynyt eniten logistiikassa ja terveydenhuollossa, mutta uusia asiakkaita on tullut myös vähittäiskaupan ja jopa koronakriisin kaikista eniten runteleman ravintola-alan piiristä. Näen tämän vahvana osoituksena siitä, että suomalaisessa talouselämässä uskalletaan vaikeinakin aikoina rohkeasti luottaa tulevaisuuteen ja investoida siihen”, Maasalo toteaa.

Quinyx osti hiljattain tekoälyä työvoimanhallinnassa soveltavan Widget Brainin. Yhtiön nyt lanseeraamiin, tekoälyyn pohjautuviin toiminnallisuuksiin kuuluvat henkilöstösuunnittelu, kysynnän ennustaminen sekä työvuorosuunnittelun automatisointi ja optimointi.

IT-talo Quinyx myy maailmanlaajuisesti pilvipohjaista työvoimanhallintajärjestelmää, joka mahdollistaa joustavuuden lisäämistä työelämään. Yritysidea syntyi, kun yhtiön perustaja Erik Fjellborg oli 15 vuotta sitten kesätöissä McDonald’silla. Hän huomasi, että suuri osa hänen esimiestensä ajasta kului työvuorojen järjestelyyn ja sijaisten etsimiseen. Hän alkoi suunnitella järjestelmää, jonka avulla työntekijät pystyivät helposti merkitsemään itselleen sopivimmat työvuorot, kirjaamaan lomatoiveensa, ilmoittamaan sairaspoissaolonsa tai viestittelemään keskenään työvuorojen vaihdoista. Ohjelmisto on vuosien varrella kehittynyt, mutta sen ytimessä on edelleen ajatus siitä, että työelämän joustavuus nostaa henkilöstötyytyväisyyttä ja sitä kautta liiketoiminnan tehokkuutta.

Lisätiedot, pressikuvat ja haastattelupyynnöt:

Lähes 20 vuotta toiminut konsulttitalo Klarigo Oy on saanut ensimmäisen toimitusjohtajansa1.9.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Helsinkiläinen konsulttitalo Klarigo Oy on saanut johtoonsa ensimmäistä kertaa toimitusjohtajan. Positioon nousee aiemmin yrityksen talouspäällikkönä toiminut Jenni Khadr. ”Haluamme aidosti olla Suomen välittävin konsulttitalo ja kohdata asiakkaamme yksilöinä – myös vaativassa konsulttimaailmassa. Minulle on kunnia saada ottaa välittävän toimitusjohtajan tehtävä nyt vastaan”, Khadr kertoo. Hän astuu toimitusjohtajan työhön 1.9.2021.

Suomalainen ohjelmistoyhtiö Pinja on aloittanut kumppanuuden energiayhtiö E.ON Swedenin kanssa15.6.2021 10:50:30 EEST | Tiedote

Kansainvälisen E.ON-energiakonsernin ruotsalaisyhtiö E.ON Sweden on valinnut toimitusketjunsa hallinnan kehityskumppaniksi suomalaisen Pinjan. E.ONilla on Ruotsissa 2 100 työntekijää ja neljä laitosta, jotka tuottavat sähköä, lämpöä ja älykkäitä energiaratkaisuja kaikkiaan miljoonalle yksityisasiakkaalle ja yritykselle. E.ON Sweden on markkina-asemaltaan Ruotsin toiseksi suurin kaukolämmön toimittaja.

Työelämätutkimus paljastaa: alimiehitys suomalaisilla työpaikoilla aiheuttaa merkittävää kuormitusta10.6.2021 07:15:00 EEST | Tiedote

Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyx on julkaissut vuosittaisen, kansainvälisen State of the Deskless Workforce -tutkimuksen (suom. Vuorotyöläisten arki 2021), jossa tarkasteltiin myös suomalaisen vuorotyöarjen olosuhteita. Suomen tulokset osoittavat, että jopa puolet vastanneista vuorotyöläisistä kertoi työpaikallaan olevan alimiehitystä, joka johtui kysynnän ennakoimattomuudesta tai työntekijöiden sairauspoissaoloista.

Kansainvälinen tutkimus: heikot työvuorosuunnittelujärjestelmät aiheuttavat työehtosopimusten laiminlyöntejä, tappiota liiketoiminnalle sekä ylimääräisiä työvoimakustannuksia25.2.2021 06:15:00 EET | Tiedote

Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyx on teettänyt laajan, toimialarajat ylittävän kansainvälisen tutkimuksen, jossa haastateltiin 300 yritysjohtajaa – myös Suomesta. Kyselyn avulla saatiin tietoa suurimmista haasteista liittyen vuorotyöläisten työvoimanhallintaan pandemian aikana.