Teräselementti Oy

Teräsrakennepalkinto 2016 pirkanmaalaisille yrityksille

Lempääläläinen Teräselementti Oy ja tamperelainen SS-Teracon Oy palkittiin, kun Fazer Experience valittiin Vuoden 2016 Teräsrakenteeksi.
Teräselementti Oy ja SS-Teracon Oy palkittiin,
Teräselementti Oy ja SS-Teracon Oy palkittiin, kun Fazer Experience valittiin Vuoden 2016 Teräsrakenteeksi. Kuva: Mika Huisman, Arkkitehtitoimisto K2S Oy.

Arkkitehtonisesti upea, vaativaan teräs- ja lasirakenneosaamiseen tukeutuva Fazer Experience, Oy Karl Fazer Ab:n vierailu- ja kokouskeskus Vantaalta palkittiin Helsingissä 8.11.2016 Vuoden 2016 Teräsrakenteena.

Vuoden Teräsrakenteesta palkittiin Teräsrakennepalkinnolla: tilaaja Fazer Group Oy, arkkitehtisuunnittelusta vastannut Arkkitehtitoimisto K2S Oy, rakennesuunnittelija SS-Teracon Oy, projektinjohtourakoitsija SRV Rakennus Oy sekä teräsrungon valmistanut ja urakoinut Teräselementti Oy.

Vantaan Fazer Experience, Oy Karl Fazer Oy:n vierailu- ja kokouskeskus

Perheyhtiö Fazer täytti tänä vuonna 125 vuotta ja sen kunniaksi se on rakennuttanut uuden vierailu- ja kokouskeskuksen Vantaan Vaaralaan yhtiön muiden tehdas- ja toimistorakennuksien yhteyteen. Vierailukeskus palvelee ensimmäistä kertaa suurta yleisöä avoimin ovin näyteikkunana yhtiön suklaa-, makeis- ja leipomotuotteille. Vierailukeskus (2800 ) sisältää kahvio-ravintolan ja myymälän lisäksi tilat näyttelyille, 220 hengen auditorion sekä trooppisen puutarhan. Kokouskeskuksessa (1700 ) on neuvottelutilojen lisäksi pysäköintitiloja Fazerin omaan käyttöön.

Teracon on suunnitellut ja Teräselementti on valmistanut ja urakoinut kohteen teräsrungon

Teracon on vastannut kohteen päärakenne- ja teräsrakennesuunnittelusta. Betoni- ja teräsrakenteiden tuotantosuunnitelmat ovat myös sisältyneet Teraconin suunnittelu-urakkaan.

– Onnistuimme suunnittelemaan teräsrungon sovitussa aikataulussa, joten rungon valmistus saatiin käyntiin Teräselementillä nopeasti. Sitoutunut, asiakaslähtöinen sekä vastuullinen ja osaava suunnittelu sekä projektinhoito ovat Teraconin tavaramerkkejä nyt ja tulevaisuudessa, kertoo Teraconin suunnittelujohtaja Pasi Koivisto.

Teräselementti toteutti korkeatasoiset teräsrunkorakenteet kokonaisuudessaan asennettuina

Teräselementti toimitti kohteeseen myös massiivialumiinisen Composer M -julkisivujärjestelmän.

– Teräselementin konepaja valmisti monimuotoiset teräsrakenneosat toteutusluokkaan EXC3, joka johtui kohteen käyttötarkoituksesta. Haastavat teräsrakennemuodot, esimerkiksi pyöreän keskuskehän toteutuksessa, olivat tämän kohteen erikoisuuksia. Ammattitaitoinen henkilöstömme on hitsannut, pintakäsitellyt ja asentanut kohteen vaativat teräsrakenteet huolellisesti. Fazerin vierailukeskus on suklainen paikka vierailla koko perheen kanssa, kertoo hymyilevä Teräselementti Oy:n toimitusjohtaja Ville Helenius.

SS-Teracon Oy ja Teräselementti Oy ovat olleet vuosien aikana mukana useissa palkituissa kohteissa.

Palkintolautakunnan jäseninä olivat arkkitehdit Asko Jaaksi (puheenjohtaja vuoden 2015 voittajana), Aaro Artto ja Esko Miettinen, RIL:n tekninen johtaja Gunnar Åström, Rakennuslehden päätoimittaja Veijo Käyhty sekä Teräsrakenneyhdistyksen edustaja johtaja Petteri Steen SSAB:lta.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Ville Helenius, Teräselementti Oy, puh. 040 539 3488
Projektitoiminnan päällikkö Petri Oksa, Teräselementti Oy, puh. 050 555 2182
Suunnittelujohtaja Pasi Koivisto, SS-Teracon Oy, puh. 050 552 5220

Kohteen valokuvat: Arkkitehtitoimisto K2S Oy, Mika Huisman, puh. 040 505 4488
Kohteen lisätiedot: www.visitfazer.com

Teräselementti Oy on lempääläläinen teräsrakentamiseen erikoistunut perheyritys. Vuonna 1964 perustetun yrityksen pitkät perinteet takaavat asiakaslähtöisyyden ja korkean rakennusteknisen asiantuntemuksen. Teräselementti Oy:n tuotevalikoimaan kuuluvat teräsrungot, toimitilat, julkisivut, julkisivutuotteet ja julkisivusaneeraukset. Teräselementti Oy toteuttaa kokonaispalveluna asiakkaalleen arkkitehtisuunnittelun, rakennesuunnittelun, valmistuksen, asennuksen ja projektinjohdon. Yrityksen pääkonttori ja tuotantolaitokset sijaitsevat Lempäälässä. Lisätietoja: www.teraselementti.fi

SS-Teracon Oy on tamperelainen rakennesuunnittelutoimisto. Teraconin suunnittelemat kohteet sijaitsevat Suomessa, Skandinaviassa ja Venäjällä. Yli kahdenkymmenen vuoden ajan Teracon on suunnitellut kestäviä rakenneratkaisuja ja toteuttanut niitä yhdessä johtavien teräsrakenneurakoitsijoiden, rakennuttajien ja rakennusliikkeiden kanssa. Teracon on erikoistunut teollisuus-, liike- ja urheilurakennusten rakennesuunnitteluun. Yrityksemme neljä toimistoa sijaitsevat: Tampereella, Vaasassa, Helsingissä ja Turussa. Lisätietoja: www.ss-teracon.fi

Teräselementti Oy ja SS-Teracon Oy palkittiin,
Lataa
Uusi vierailu- ja kokouskeskus rakennettiin 125-vuotiaan perheyhtiö Fazerin kunniaksi. Kuva: Mika Huisman, Arkkitehtitoimisto K2S Oy.
Logo: Teräselementti Oy

Teräselementti Oy
Marjamäentie 16
37570 LEMPÄÄLÄ

03 253 6200http://teraselementti.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Teräselementti Oy

TERÄSELEMENTTI OY JA CRAMO OYJ YHTEISTYÖHÖN - VAHVAA OSAAMISTA VÄLIAIKAISTILOJEN VALMISTUKSEEN JA VUOKRAUKSEEN28.1.2015 12:00:00 EET | Tiedote

MEDIATIEDOTE 28.1.2015. Teräsrakenteiden valmistukseen erikoistunut Teräselementti Oy sekä rakennuskoneiden ja -laitteiden vuokraamisen asiantuntija Cramo Oyj ovat solmineet yhteistyösopimuksen siirtokelpoisten tilojen valmistuksesta. Osa Cramo Adapteon tilaratkaisuista ja väistötiloista valmistuu jatkossa Teräselementin tuotantotiloissa Lempäälässä.