Readme.fi Oy

Teresa Välimäen uusi ruokakirja vie lukijan Ranskan maaseudulle

Kokki ja ruoka-alan monitaituri Teresa Välimäki työskenteli lounaisranskalaisen majatalon keittiössä kolmena kesänä ja kokosi rakkaimmat reseptinsä yksiin kansiin. Syntyi Le Keittokirja - Pieni pala ranskalaisen maaseutukeittiön tunnelmaa ja tuoksuja.

Teresa Välimäki haaveili elämästä Ranskassa ja päätti, ettei asia jää pelkäksi haaveeksi.

Kolmen kesän aikana työskennellessään lounaisranskalaisen majatalon keittiössä, hänen rakkautensa ruokaan ja erityisesti raaka-aineisiin syttyi uudestaan. Raaka-aineiden tuoreus, raikkaus, aitous ja maku palauttivat mieleen sen, miksi ruoasta oli tullut hänelle paitsi harrastus myös työ.

Tähän kirjaan on kerätty Teresan rakkaimmat reseptit Ranskasta. Reseptit ovat helppoja ja nopeita valmistaa, kuten Teresan ruoka- ja reseptifilosofiaan kuuluu. Pääosassa on aina maukkaat raaka-aineet ja niiden makua korostetaan yksinkertaisilla valmistustavoilla ja maustamisella. Reseptit sopivat valmistettavaksi missä vain ja niiden avulla voi tuoda kotikeittiöön pienen palan ranskalaisen maaseutukeittiön tunnelmaa ja tuoksuja. Tunnelmaa kirjaan tuovat myös ihanat maukkaat kuvat. Kirjan kuvat ovat lahjakkaan Hanna Hurtan, joka saa kuviin tallennettua ruoasta kaiken, melkein sen tuoksunkin.

Tutustu kirjaan: www.readme.fi/kirja/le-keittokirja-pieni-pala-ranskalaisen-maaseutukeittion-tunnelmaa-ja-tuoksuja/

Arvostelukappaleen tilaus: paivi.hertel@readme.fi

Readme.fi Oy

Lue lisää julkaisijalta Readme.fi Oy

Karita Tykän uutuuskirja tarjoaa ravintoa sekä keholle että mielelle3.11.2020 10:00:00 EETTiedote

Rakkaudella Karita -blogistaan tunnetun vaikuttaja-hyvinvointivalmentaja Karita Tykän suosittu Hyvä elämä -kirjasarja on saanut jatkoa. Uudessa teoksessa Hyvä elämä – Ravintoa keholle ja mielelle lukijat vapautetaan dieettien kahleista ja viedään herkullisen ruoan sekä kokonaisvaltaisesti hyvinvoivan kehon matkalle. Lähes 500-sivuinen kirja tulee saataville myös äänikirjojen suoratoistopalveluihin.