Teresa Välimäen uusi ruokakirja vie lukijan Ranskan maaseudulle

Kokki ja ruoka-alan monitaituri Teresa Välimäki työskenteli lounaisranskalaisen majatalon keittiössä kolmena kesänä ja kokosi rakkaimmat reseptinsä yksiin kansiin. Syntyi Le Keittokirja - Pieni pala ranskalaisen maaseutukeittiön tunnelmaa ja tuoksuja.

Teresa Välimäki haaveili elämästä Ranskassa ja päätti, ettei asia jää pelkäksi haaveeksi.

Kolmen kesän aikana työskennellessään lounaisranskalaisen majatalon keittiössä, hänen rakkautensa ruokaan ja erityisesti raaka-aineisiin syttyi uudestaan. Raaka-aineiden tuoreus, raikkaus, aitous ja maku palauttivat mieleen sen, miksi ruoasta oli tullut hänelle paitsi harrastus myös työ.

Tähän kirjaan on kerätty Teresan rakkaimmat reseptit Ranskasta. Reseptit ovat helppoja ja nopeita valmistaa, kuten Teresan ruoka- ja reseptifilosofiaan kuuluu. Pääosassa on aina maukkaat raaka-aineet ja niiden makua korostetaan yksinkertaisilla valmistustavoilla ja maustamisella. Reseptit sopivat valmistettavaksi missä vain ja niiden avulla voi tuoda kotikeittiöön pienen palan ranskalaisen maaseutukeittiön tunnelmaa ja tuoksuja. Tunnelmaa kirjaan tuovat myös ihanat maukkaat kuvat. Kirjan kuvat ovat lahjakkaan Hanna Hurtan, joka saa kuviin tallennettua ruoasta kaiken, melkein sen tuoksunkin.

Tutustu kirjaan: www.readme.fi/kirja/le-keittokirja-pieni-pala-ranskalaisen-maaseutukeittion-tunnelmaa-ja-tuoksuja/

Arvostelukappaleen tilaus: paivi.hertel@readme.fi

Torstaina ilmestyvä uutuuskirja Äitivuosi kannustaa omannäköiseen äitiyteen22.3.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Äitiys ja pikkulasten vanhemmuus ovat olleet viime aikoina pinnalla. Suomessa on koettu huolta syntyvyyden laskusta ja pohdittu syitä sen takana. Syiksi on arveltu muun muassa nuorten aikuisten käsityksiä vanhemmuudesta: negatiiviset mielikuvat pikkulapsiarjen kuormittavuudesta ja vanhemman vastuusta saavat lykkäämään lasten hankkimista. Samaan aikaan mediassa puhutaan paljon tasa-arvoisesta vanhemmuudesta ja perhevapaiden uudistamisesta. Myös #metoo-liike muuttaa äideille varattuja rooleja ja äitiyden kokemusta.

Imitaattori Jarkko Tammisen rakastetut hahmot naurattavat nyt äänikirjana2.12.2020 11:15:58 EET | Tiedote

Imitaattori Jarkko Tammisen äänikirja Sen seitsemän veljestä on satiiri Seitsemästä veljeksestä, jotka seikkailevat hullussa nyky-Suomessa. Veljekset Frederik, Sauli, Tami, Jorma, Matti, Andy ja Kimi tapaavat hurjilla reissuillaan julkkiksia ja kaiken maailman eliittiä. Käänteitä syntyy, kun maailma on muuttunut, mutta miehet ei. ”Painomustekin punastuu tällaista kohellusta, eikä tätä voida kääntää millekään sivistyskielelle!”

Karita Tykän uutuuskirja tarjoaa ravintoa sekä keholle että mielelle3.11.2020 10:00:00 EET | Tiedote

Rakkaudella Karita -blogistaan tunnetun vaikuttaja-hyvinvointivalmentaja Karita Tykän suosittu Hyvä elämä -kirjasarja on saanut jatkoa. Uudessa teoksessa Hyvä elämä – Ravintoa keholle ja mielelle lukijat vapautetaan dieettien kahleista ja viedään herkullisen ruoan sekä kokonaisvaltaisesti hyvinvoivan kehon matkalle. Lähes 500-sivuinen kirja tulee saataville myös äänikirjojen suoratoistopalveluihin.