Readme.fi Oy

Tervetuloa Back to the Sixties - Suurella tunteella -kirjan julkistustilaisuuteen keskiviikkona 28.10. klo 14.00-15.00

"Olisin mieluummin kuollut kuin laulaisin vielä neljävitosena Satisfactionia!" - Mick Jagger

Back to the Sixties - Suurella tunteella -kirjan julkistustilaisuus

AIKA: keskiviikko 28.10.2020 klo 14.00-15.00

PAIKKA: Musiikkitalo, Mannerheimintie 13 A, Helsinki

Paikalla monia aikakauden muusikkoja!

ILMOITTAUDU NYT tai viimeistään ma 26.10., paikkoja rajoitetusti: jussi.kiilamo@readme.fi

"Olisin mieluummin kuollut kuin laulaisin vielä neljävitosena Satisfactionia!" Mick Jagger lausui tämän tunnetun ajatuksensa 22-vuotiaan rock-tähden itsevarmuudella.

Samalla tavalla ajattelivat useimmat muutkin pop-tähdet, jotka singahtivat tähteyteen 1960-luvulla suurten ikäluokkien nostamana.

Mick Jagger, Paul McCartney, Danny ja Hector olivat niitä harvoja, joille rock-tähden urasta tuli elämänmittainen ammatti. Muille muutaman vuoden pikavisiitti rokkikukkona päättyi karusti vanhempien, armeijan tai opiskelujen muodossa. Pop-tähteys vaihtui oikeaan elämään.

Vuonna 1988 Topmost, yksi suomalaisen sixties-musiikiin suurista nimistä, kutsuttiin Provinssirock-tapahtumaan näytiksi nuoremmille. Kun yhtyeen jäsenet vuosikymmenien jälkeen kokoontuivat jälleen kämpille ja aloittivat harjoitukset, he muistivat miksi heillä oli ollut kauan sitten keskenään kivaa. Provinssin jälkeen Topmost päätti jatkaa siitä, mihin se jäi 1960-luvun päättyessä.

Sama ilmiö tapahtui Jormas-yhtyeelle. The Strangers, The Scaffolds, The Roosters ja The Sounds kokosivat myös rivinsä ja löysivät uudelleen sananmukaisesti vanhat ihailijansa.

1990-luvun alussa Vuokatin Katinkullassa alettiin järjestää syksyisin Back to the Sixties -tapahtumia, joiden maine keräsi Kainuuseen ihmisiä kaikkialta Suomesta.

Tapahtuman järjestelyjä varten perustettiin Back to the Sixties -yhdistys ja rokkivaarien toiminta laajeni pääkaupunkiseudulle. Näin syntyivät Savoy-teatterin konsertit, risteilyt, klubi-illat ja Stadivaarirock.

Markku Veijalaisen syksyn uutuuskirja Back to the Sixties - Suurella tunteella, kertoo mitä tapahtui, kun muusikot ryhtyivät soittamaan nuoruutensa musiikkia ja yleisö halusi tulla mukaan kuuntelemaan.

Tutustu kirjaan: www.readme.fi/kirja/back-to-the-60s-suurella-tunteella/
Lisätietoja: Readme.fi Oy, Jussi Kiilamo jussi.kiilamo@readme.fi, 044 356 9937

Readme.fi Oy

Lue lisää julkaisijalta Readme.fi Oy

Imitaattori Jarkko Tammisen rakastetut hahmot naurattavat nyt äänikirjana2.12.2020 11:15:58 EETTiedote

Imitaattori Jarkko Tammisen äänikirja Sen seitsemän veljestä on satiiri Seitsemästä veljeksestä, jotka seikkailevat hullussa nyky-Suomessa. Veljekset Frederik, Sauli, Tami, Jorma, Matti, Andy ja Kimi tapaavat hurjilla reissuillaan julkkiksia ja kaiken maailman eliittiä. Käänteitä syntyy, kun maailma on muuttunut, mutta miehet ei. ”Painomustekin punastuu tällaista kohellusta, eikä tätä voida kääntää millekään sivistyskielelle!”

Karita Tykän uutuuskirja tarjoaa ravintoa sekä keholle että mielelle3.11.2020 10:00:00 EETTiedote

Rakkaudella Karita -blogistaan tunnetun vaikuttaja-hyvinvointivalmentaja Karita Tykän suosittu Hyvä elämä -kirjasarja on saanut jatkoa. Uudessa teoksessa Hyvä elämä – Ravintoa keholle ja mielelle lukijat vapautetaan dieettien kahleista ja viedään herkullisen ruoan sekä kokonaisvaltaisesti hyvinvoivan kehon matkalle. Lähes 500-sivuinen kirja tulee saataville myös äänikirjojen suoratoistopalveluihin.