Readme.fi Oy

Tervetuloa Leipäkirjan julkistustilaisuuteen tiistaina 25.8.20 klo 8.30–10.30!

LEIPÄKIRJA - LEIPÄ ON TRENDIKÄSTÄ 2020-LUVULLA Leipäkirjaan on koottu yhteen kaikki leivästä. 304-sivuiseen teokseen on suunniteltu yli 100 toinen toistaan maistuvampaa reseptiä ja ne kaikki tuodaan esille houkuttelevin kuvin. Kokeneen leipojan, Arja Elinan selkeät ohjeet auttavat onnistumaan leivonnassa. Leipäkirjan resepteissä on käytetty runsaasti erilaisia kuitupitoisia jauhoja ja muita raaka-aineita. Leipäkirja kertoo perusteellisesti erilaisista leivistä, mukana on ohjeita niin vaivaamatta valmistuviin (no knead) kuin erilaisilla juurimenetelmillä tehtyihin leipiin. Kirjasta löytyy lisäksi ideoita trendikkäisiin leipäruokiin.

Kansi_HR

AIKA: tiistai 25.8.20 klo 8.30–10.30
PAIKKA: Huolintatalo (Elintarviketeollisuusliiton talo - 1 krs), Pasilankatu 2, Helsinki
ILMOITTAUDU NYT tai viimeistään ti 18.8., paikkoja rajoitetusti: arja@ruokaviestinta.fi

OHJELMA:
Klo 8.30–9.00 Leipäherkkujen aamiainen
Klo 9.00–9.10 Readmen tervehdys
Klo 9.10–9.30 Näin syntyi LEIPÄKIRJA, Arja Elina Laine ja Anni-Sofia Savela (äiti ja tytär) kertovat
Klo 9.30–9.50 Kotileivontaan 6 tapaa leipoa maistuvaa leipää, Arjan Ruokaviestinnän KtaO Arja Elina Laine
Klo 9.50–10.20 Leivän merkitys ravitsemuksessa 2020-luvulla – Leipätiedotuksen toiminnanjohtaja ETM Kaisa Mensonen
klo 10.20 –> haastattelut ja kuvaukset
Myös muut haastatteluajat mahdollisia, ota yhteyttä Arja Elinaan.

PS. Lisäksi LEIPÄKIRJA paljastaa: ✓ Mikä on täysjyväleivän merkitys kuidun ja tärkeiden ravintoaineiden lähteenä? ✓ Millainen on painonhallinnan kannalta hyvä leipä? ✓ Miten eri viljat käyttäytyvät leivonnassa? ✓ Miten valmistan taikinan ilman vaivausta? ✓ Miten saan hyvän sitkon? ✓ Miten valmistan erilaisia juuritaikinoita? ✓ Miten leivon leipää ilman hiivaa?

Leipäkirjan kirjoittaja, kotitalousopettaja ja yrittäjä, Arjan Ruokaviestinnän Arja Elina Laine on tehnyt pitkän uran suomalaisen myllyteollisuuden kehityksessä tuntien kauran laboratoriosta kuluttajaneuvontaan ja monipuoliseen ruokaviestintään. Arja Elina on suunnitellut tuhansia kansantajuisia ruoka- ja leivontareseptejä aina ideoinnista reseptivihkosiin, verkkosivuille, videoille sekä televisio- ja radio-ohjelmiin. Kirjan herkulliset kuvat on kuvannut Arja Elinan visuaalista silmää omaava tytär Anni-Sofia Savela, jonka päätyö on kotimaisten elokuvien ja trendisarjojen parissa. Yhdessä he tekivät suositun Kaurakirjan (Readme), joka ilmestyi 1/2020 (#kaurakirja).

Ruokakirjailija, -viestijä ja -konsultti, ruokasisältöjen tuottaja ja kouluttaja
KtaO Arja Elina Laine, 040 5229663 / arja@ruokaviestinta.fi
Arjan Ruokaviestintä Oy, www.ruokaviestinta.fi
#leipäkirja

Tutustu kirjaan https://www.readme.fi/kirja/leipa-leipojan-keittiossa/
Arvostelukappaleen tilaus: paivi.hertel@readme.fi

Kansi_HR

Readme.fi Oy

Lue lisää julkaisijalta Readme.fi Oy

LEIPÄ ON TRENDIKÄSTÄ 2020-LUVULLA26.8.2020 09:30:37 EESTTiedote

LEIPÄ – Leipojan keittiössä Leipäkirjan julkaisutilaisuudessa esiteltiin ajankohtainen ja tekijältään toivottu teos LEIPÄ. Vuonna 2020 syödään ja leivotaan paljon leipää. Nyt on oikea aika saada monipuolisia ja täysjyvää sisältäviä leipäreseptejä ja ideoita leivän käyttöön. LEIPÄ on 304-sivuinen teos, johon on koottu yhteen kaikki leivästä. Kirjaan on suunniteltu yli 100 toinen toistaan maistuvampaa reseptiä erilaisista leivistä ja leipäruoista. Kokeneen leipojan, Arja Elina Laineen selkeät ohjeet auttavat onnistumaan leivonnassa. Arja Elinan tyttären, Anni-Sofia Savelan herkulliset kuvat houkuttelevat leipomaan. Leipäkirjan resepteissä on käytetty runsaasti erilaisia kuitupitoisia jauhoja ja muita hyviä raaka-aineita, lisäksi leipää on käytetty monipuolisesti ruokien perustana. Leipä auttaa jaksamaan.

Kutsu: Tervetuloa Äitikirja – voimakirja ruuhkavuosiin julkaisutilaisuuteen Pe 20.3.2020 klo 15.006.3.2020 00:00:00 EETKutsu

Äitikirja – Voimakirja ruuhkavuosiin on Hanna Härmän esikoisteos ja henkilökohtainen löytöretki tyytyväisempään ja onnellisempaan arkeen ruuhkavuosien keskellä, jolloin oma hyvinvointi ja toiveet usein jäävät kiireiden ja yhteiskunnan välillä mahdottomiltakin tuntuvien vanhemmuusvaatimusten jalkoihin. Ulkopuoliset ja äidin itseensä kohdistamat odotukset tekevät naisesta monesti multitaskaajan ja suorittajan, jolloin tulee helposti unohtaneeksi oman naiseutensa ja yksilöllisyytensä. Äitiys ei kuitenkaan poista tarvetta tuntea ainutlaatuisuutta naisena, kehittää itseään ja seurata unelmiaan.

KAURAKIRJA - TOIVOTTU UUTUUS, JOKA KUULUU JOKAISELLE 2020-LUVULLA21.1.2020 10:02:36 EETTiedote

Kaura on nyt huipputrendikästä. Ihmevilja kauran suosio elintarvikkeissa on kasvanut Suomessa ja maailmanlaajuisesti. Kauraa voi nauttia entistä monipuolisemmin, muun muassa liha- tai maitotuotteiden sijaan, riisin tilalla, öljynä, välipaloissa, juomissa, jäätelöissä, naposteltavissa ja muissa herkuissa. Leipähyllyissä kauratuotteiden määrä on kasvanut hurjasti, puurohiutaleet ovat saaneet laajan kirjon toinen toistaan maistuvampia kavereita.