Tervetuloa Nordic Energy Forumin lehdistölounaalle

Kuinka kuoppainen on tie ilmastoneutraaliin Eurooppaan? Meneillään olevan historiallisen energiamurroksen suuriin kysymyksiin saadaan korkean tason vastauksia kaksipäiväisessä Nordic Energy Forum 2019 -tapahtumassa Vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä 29.–30.10.2019.

World Energy Council Finlandin koolle kutsuma kansainvälinen englanninkielinen tapahtuma tuo paikalle parisataa energiakysymyksiin erikoistunutta energiajohtajaaSuomesta ja muualta Euroopasta.

Tervetuloa tapaamaan kansainvälisiä huippuasiantuntijoita

Nordic Energy Forumin lehdistölounaalle

tiistaina 29.10.2019 klo 12.30

Vanhan Ylioppilastalon hallintosaliin, 2. krs

Mannerheimintie 3

Lounaalle voi ilmoittautua täällä perjantaihin 25.10.2019 klo 15 mennessä.

Paikalla ovat pääsihteeri Angela Wilkinson ja Saksan toiminnanjohtaja Carsten Rolle World Energy Councilista, energia-pääosaston johtaja Paola Pinho ja ilmastotoimien pääosaston johtaja Artur Runge-Metzger Euroopan komissiosta sekä Markus Hübner Pohjoismaiden ministerineuvoston edustajana. Tarvittaessa pyrimme järjestämään myös yksittäisiä haastatteluja tapahtuman yhteydessä.

Ennakkoon ilmoittautuneet median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan myös tapahtuman alustuksia ja paneelikeskusteluja. Nordic Energy Forum 2019 -päivien koko ohjelma löytyy täältä

World Energy Council

YK:n alainen World Energy Council on puolueeton ja yleishyödyllinen energia-alan johtajien, päättäjien ja käytännön toimijoiden maailmanlaajuinen verkosto, joka edistää kohtuuhintaisia, vakaita ja ympäristövaikutukset huomioonottavia energiajärjestelmiä kaikkien asianosaisten parhaaksi.

Vuonna 1923 perustettu neuvosto edustaa laajasti koko energiasektorin kirjoa. Yli 3000 jäsenjärjestöä yli 90 maassa edustaa hallituksia, yksityisiä ja julkisia yrityksiä, korkeakouluja, kansalaisjärjestöjä sekä energia-alan sidosryhmiä.

Tuotamme tietopohjaa globaaleja, alueellisia ja kansallisia energiastrategioita varten järjestämällä korkeatasoisia tapahtumia – kuten maailman energiakongressi World Energy Congress – ja julkaisemalla luotettavia tutkimuksia. Edistämme energiapoliittista vuoropuhelua maailmanlaajuisesti yhdessä laajan jäsenverkostomme kanssa.

Helena Kivi-Koskinen
World Energy Council Finland ry
helena.kivi-koskinen@wecfinland.fi

Expomark Oy on järjestänyt teollisuuden ja terveyden alan messutapahtumia vuodesta 1988. Olemme Suomen Messujen tytäryhtiö. 9 hengen tiimimme toimipaikkana on Jyväskylä.

Tapahtumiamme ovat mm. Pohjoinen Teollisuus Oulussa, Hyvä Ikä ja Fysioterapia & Kuntoutus Helsingissä, Energia-messut sekä Apuväline-messut Tampereella.

Apuväline 2019: Apuvälineen oikea käyttö mahdollistaa yhdenvertaisen arjen ja osallisuuden aitoja kokemuksia8.11.2019 06:00:00 EETTiedote

”Apuvälineen oikeanlainen käyttö mahdollistaa käytännössä parempaa elämänlaatua. Kun on saanut vaikkapa pyörätuolin käyttöön oikeaa ohjeistusta ja se on mahdollisimman ergonominen, sen kanssa ulos kodista lähteminen ja asioiden hoitaminen on paljon helpompaa. Ja kun arjen osallistuminen on mielekkäämpää, se toki vaikuttaa itsenäiseen elämään, itsetuntoon ja omakuvaan”, Validia Kuntoutuksen vertaisohjaaja ja liikunnanohjaaja Markku Poikela alleviivaa apuvälineen oikean käytön merkitystä.

Apuväline 2019: Miten yhdenvertaisuus toteutuu apuvälineitä käyttävien arjessa?31.10.2019 06:30:00 EETTiedote

”Yli 40 vuoden fysioterapeutin kokemuksellani kohtaan yhä tilanteita, joissa apuvälineen käyttäjä huomaa, ettei olekaan saanut käyttöön tarvittavaa opastusta ja harjoittelumahdollisuuksia. Eri puolilla Suomea harjoittelua ei aina automaattisesti järjestetä. Se olisi kuitenkin toivottavaa, sillä esimerkiksi pyörätuolia käyttävän kohdalla puhutaan päivittäisistä mahdollisuuksista liikkua ja osallistua.”

How bumpy is the road to a climate-neutral Europe?22.10.2019 10:15:11 EESTPress release

Energy industry leaders gather in Nordic Energy Forum in Helsinki 29-30 October 2019:● How will the global availability, price and impact of energy develop in the future? ● How far away are we from carbon dioxide neutrality as sought by the EU to combat climate change, and what actions are being taken on the national level in different countries to achieve this? ● How does the joint Nordic energy market function today and in the future? ● How can change be achieved economically, socially and technologically? ● What is the role of innovations in achieving climate neutrality?