Terveyspalvelualan TES-pöydässä neuvottelutulos

Tuloksen sisällöstä tiedotetaan, jos se tulee neuvotteluosapuolten hallintojen hyväksymäksi.

Terveyspalvelualan TES-neuvotteluissa on päästy neuvottelutulokseen torstaina 23.6.

Hyvinvointiala HALI ry on neuvotteluissa työnantajan edustaja. Työntekijöitä edustaa Sote ry (Tehy, Super, ERTO).

Neuvottelutulos menee seuraavaksi neuvotteluosapuolten hallintojen hyväksyttäväksi. Tuloksen sisältö julkaistaan siinä vaiheessa, kun osapuolet ovat hyväksyneet sen.

Jukka-Pekka Tyni

Neuvottelujohtaja

jukka-pekka.tyni@hyvinvointiala.fi

Hyvinvointiala HALI

HALIn selvitys: Vanhukset odottavat hoivakotipaikkaa yli lain salliman ajan25.5.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Kunnat eivät noudata lakia laskiessaan vanhusten tehostetun palveluasumisen odotusaikaa, käy ilmi Hyvinvointiala HALI ry:n selvityksestä. Yli puolet tarkastelluista kunnista tai kuntayhtymistä aloittaa laskennan vasta palvelupäätöksestä, vaikka odotusajan laskeminen pitäisi aloittaa asian vireilletulosta. HALI on huolissaan vanhusten oikeuksien toteutumisesta. Poikkeavat laskutavat vähentävät asiakkaiden mahdollisuutta ymmärtää ja vaatia oikeuksiaan.