9Lives

Terveyspalveluyritys 9Lives laajentaa toimintaansa kotihoitoon ja henkilökohtaiseen apuun – ostaa Stella Kotipalvelut Oy:n

Vaativiin terveydenhuollon liikkuviin palveluihin erikoistunut, suomalaisomisteinen 9Lives ostaa Stella Kotipalvelut Oy:n koko osakekannan. Stella Kotipalvelut Oy:n henkilöstö siirtyy 9Livesin palvelukseen. Yhtiön tavoitteena on olla vuonna 2025 Pohjois-Euroopan johtava sosiaali- ja terveydenhuollon liikkuvien hoitajakeskeisten lähipalvelujen tarjoaja.

Hoitajakeskeisten liikkuvien lähipalvelujen tarjoaja 9Lives tunnetaan Suomessa muun muassa ensihoidon, hengityshalvauspotilaiden hoidon ja koronatestauksen erikoisosaajana. Nyt yhtiö laajentaa liiketoimintaansa kotihoidossa ja henkilökohtaisessa avustamisessa ostamalla Stella Care Oy:lta noin 1 600 henkeä työllistävän Stella Kotipalvelut Oy:n. Stella Care Oy:n omistavat Intera Fund II Ky, Suomen Teollisuussijoitus Oy, Posti Group Oy ja toimiva johto.

Yrityskauppa on 9Livesin strategian ytimessä, ja sen taustalla vaikuttavat muun muassa sote-uudistus sekä väestön ikääntymisen megatrendi: Terveydenhuollon palveluita keskitetään, jolloin kotiin vietävien palvelujen tarve kasvaa ja julkisen ja yksityisen sektorin on tehtävä yhteistyötä niiden toteuttamisessa. Lähihoivapalvelut puolestaan korostuvat, kun väestö ikääntyy, kotona asumista pyritään tukemaan mahdollisimman pitkään ja kiinteisiin palvelupisteisiin kohdistuu karsimispaineita.

”Stella on kotihoidon ja henkilökohtaisen avun yksi johtavista toimijoista Suomessa. Yhdistämällä voimamme ja osaamisemme saamme entistä vahvemman jalansijan markkinoilla sekä kattavamman palveluverkon, ja pystymme tarjoamaan laadukasta ja monipuolista hoivaa lähellä asiakasta kilpailukykyisesti. Lisäksi suomalaisomisteisena ja yrittäjävetoisena toimijanana pystymme reagoimaan markkinamuutoksiin nopeasti, asiakaslähtöisesti ja luotettavasti”, sanoo 9Livesin toimitusjohtaja ja omistaja Markus Ulfstedt.

Stella Kotipalvelut Oy:n liiketoiminta on kasvanut voimakkaasti viimeisten vuosien aikana ja yhtiö on noussut yhdeksi alan johtavista toimijoista kotihoidossa ja henkilökohtaisessa avustamisessa.

”Haluan kiittää koko Stellan henkilöstöä sitoutuneesta ja valtavan upeasta työstä yhtiön kasvun ja kehittämisen eteen. Olemme yhdessä rakentaneet Stellasta alan johtavan toimijan kotihoidon ja henkilökohtaisen avun palveluissa. Olen iloinen, että henkilöstömme liittyy nyt joukkueeseen, jolla on kunnianhimoiset tavoitteet ja resursseja kehittää alalle entistäkin vahvempi toimija”, sanoo Stella Kotipalveluiden toimitusjohtaja Jarno Karhinen.

Hoitajille ja henkilökohtaisille avustajille syntyy uusia työpaikkoja

Stellan työntekijät siirtyvät 9Livesin palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Hoitajien ja henkilökohtaisten avustajien työpaikat eivät ole yrityskaupan myötä vähenemässä – päinvastoin.

”Kaikille hoitajille ja henkilökohtaisille avustajille löytyy töitä. Haluamme tarjota alan ammattilaisille mieluisan työpaikan, jossa viihdytään ja työn tekeminen tuntuu merkitykselliseltä. Tavoitteena on olla paras työpaikka hoitajille ja avustajille sekä yrityksen kasvaessa tarjota uusia mahdollisuuksia uusille ammattilaisille”, Ulfstedt sanoo.

9Livesin liiketoiminnallinen tavoite on selkeä: se aikoo kasvaa vuoteen 2025 mennessä Pohjois-Euroopan johtavaksi liikkuvien hoitajakeskeisten sosiaali- ja terveydenhuollon lähipalvelujen tarjoajaksi.

”Tavoite on kova, mutta sekä 9Livesin että Stellan työntekijät ovat alansa huippuosaavaa erikoisjoukkoa. Uskomme, että tavoitteeseen päästään yhdessä”, Ulfstedt sanoo.

9Lives:

Toimitusjohtaja Markus Ulfstedt, puh. 040 501 5578, markus.ulfstedt@9lives.fi

Stella Kotipalvelut:

Toimitusjohtaja Jarno Karhinen, puh. 0400 976 906, jarno.karhinen@stella.fi
Liiketoimintajohtaja Maria Erkheikki-Kurtti puh. 040 529 4126, maria.erkheikki-kurtti@stella.fi

Kutomotie 2

Yritykset lyhyesti

9Lives

9Lives on Suomen suurin yksityinen ensihoito- ja sairaankuljetuspalveluita tarjoava yritys. Sen ambulanssipalvelujen asiakkaita ovat julkiset toimijat sekä hoitolaitokset. Toinen viime aikoina paljon kasvanut liiketoiminta-alue on koronatestaus, jonka asiakkaita ovat sairaanhoitopiirit ja kunnat, yritykset sekä yksityiset kansalaiset. Yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli noin 20 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on 800 henkeä.

Stella Kotipalvelut Oy

Stella Kotipalvelut Oy on kodinhoitopalveluihin erikoistunut yritys, jonka liikevaihto vuonna 2020 oli 24 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on 1600 henkeä, joista 520 on vakituisia työntekijöitä. Yhtiön omistaa Stella Care Oy. Stella Care Oy:n omistavat Intera Fund II Ky, Suomen Teollisuussijoitus Oy, Posti Group Oy ja toimiva johto.