Neuro Event Labs Oy

Terveysteknologian kasvuyritys Neuro Event Labs mukaan uuteen 70 miljoonan euron Maki.vc-sijoitusrahastoon

Vuonna 2015 perustettu tamperelainen terveysteknologian kasvuyritys Neuro Event Labs on valittu johtavien kotimaisten teknologiavaikuttajien uuteen rahastoon. Rahasto sijoittaa yritykseen 500 000 euroa, joka täydentää OmaMedicalin 100 000 euron sijoitusta ja Tekesiltä saatua 1,3 miljoonan euron rahoitusta.
Vuonna 2015 perustettu tamperelainen terveysteknologian kasvuyritys Neuro Event Labs on valittu johtavien kotimaisten teknologiavaikuttajien uuteen rahastoon. Rahasto sijoittaa yritykseen 500 000 euroa, joka täydentää OmaMedicalin 100 000 euron sijoitusta ja Business Finlandilta saatua 1,3 miljoonan euron rahoitusta.
Nyt perustettava Maki.vc-rahasto on uusi suuri pohjoismainen pääomasijoitusrahasto, johon tullaan keräämään 70 miljoonaa euroa vuoden 2018 alkupuoliskolla. Rahaston ovat perustaneet Slushin hallituksen puheenjohtaja Ilkka Kivimäki sekä F-Securen entinen johtaja Pirkka Palomäki. Rahaston sijoittajia ovat mm. Nokian hallituksen puheenjohtaja Risto Siilasmaa sekä Supercellin perustaja Ilkka Paananen.
Neuro Event Labs valittiin sijoituskohteeksi lupaavan konenäköön, koneoppimiseen ja IoT-ratkaisuihin nojaavan teknologian ansiosta. Olemassa olevilla asiakkailla validoidun tuotteen katsottiin myös omaavan vahvaa potentiaalia perinteisen terveydenhoitoalan mullistamiseen kansainvälisesti.
- Upeaa saada maailmanluokan vaikuttajia tukemaan kansainvälistä kasvuamme. Missiomme on auttaa lääkäreitä hoitamaan maailman 65 miljoonaa epilepsiapotilasta paremmin ja tehokkaammin. Tuotteellemme on akuutti tarve ja kiinnostus, kommentoi Kaapo Annala, Neuro Event Labsin toimitusjohtaja.
Neuro Event Labs suuntaa vahvasti kansainvälisille markkinoille. Suomessa yritys tekee tuotekehitys-, tutkimus- ja kaupallista yhteistyötä useiden sairaaloiden kanssa.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt
Kaapo Annala, toimitusjohtaja
kaapo.annala@neuroeventlabs.com
Tietoja Neuro Event Labsistä