The Digital and Population Data Services Agency limits visiting at part of its service locations on March 16th-31th – In future book an appointment in advance
- Helsinki
- Espoo
- Hyvinkää
- Hämeenlinna
- Lahti
- Porvoo
- Tampere
- Turku
- Oulu
In acute matters you can ask an appointment for Monday March 16th or for Tuesday March 17th by calling a number announced at service location door. Non-acute appointments will be organized from Wednesday March 18th onwards.
You need to book an appointment in advance to visit these service locations on March 18th-31st 2020. You can book an appointment by telephone or via our electronic appointment reservation service. Booking appointments in advance improves the safety of our customers and employees when no one has to spend time at customer service waiting halls.
The Digital and Population Data Services Agency will follow daily the situation at other service locations.
Contact us by phone or use our e-services
We recommend contacting us primary by phone or to use our online services. To make things easier we have prolonged our telephone service time to serve from 9.00 am to 3.00 pm. See our customer service channels by subject: https://dvv.fi/en/customer-service-for-private-customers
You can also take care of your matters online. You can for example order certificates from Population Information System via our e-service and receive them immediately.
You can also send an application for changing your name via our e-service
How to book an appointment to our service location
If you can’t take care of your matters online or by phone in urgent issues you can book an appointment to our service location. You can book an appointment via our e-service or by calling our customer service and asking our officer to book an appointment for you. You can book first appointments for Wednesday March 18th 2020.
Book an appointment by calling our customer service by subject: https://dvv.fi/en/customer-service-for-private-customers Online service for booking an appointment: https://www.ajanvaraus.fi/isl/frontend/
Keywords
Contacts
Liinu LehtoViestintä- ja markkinointijohtaja
Viestinnän johtaminen ja mediayhteydet
About Digi- ja väestötietovirasto
Digi- ja väestötietovirasto
Digi- ja väestötietovirasto edistää yhteiskunnan digitalisaatiota, turvaa tietojen saatavuutta ja tarjoaa palveluja asiakkaiden elämäntapahtumiin.
Digi- ja väestötietovirasto huolehtii yhteiskunnan perustana olevan väestötietojärjestelmän ylläpidosta ja yhteiskunnan digitalisaatiosta. Viraston tehtäviä ovat mm. siviilivihkimiset, nimen- ja osoitteenmuutokset, holhous- ja edunvalvonta-asiat, väestötietojärjestelmän ylläpito, sähköisen identiteetin ratkaisujen kehittäminen sekä keskitettyjen sähköisen asioinnin tukipalvelujen kehittäminen ja ylläpito. Tällaisia sähköisen asioinnin tukipalveluja ovat mm. Suomi.fi-verkkopalvelu, sähköiset viranomaisviestit (Suomi.fi-viestit) sekä valtuuttaminen toisen puolesta asiointiin (Suomi.fi-valtuudet). Virasto myös vastaa kansallisen palveluarkkitehtuurin toteutuksesta.
Subscribe to releases from Digi- ja väestötietovirasto
Subscribe to all the latest releases from Digi- ja väestötietovirasto by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Digi- ja väestötietovirasto
Susanna Niinivaara har utnämnts till kommunikationsdirektör vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata15.9.2025 10:32:44 EEST | Pressmeddelande
Susanna Niinivaara har utnämnts till kommunikationsdirektör vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata (MDB). Hon tillträder tjänsten den 1 oktober 2025.
Digi- ja väestötietoviraston viestintäjohtajaksi on nimitetty Susanna Niinivaara15.9.2025 10:31:47 EEST | Tiedote
Susanna Niinivaara on nimitetty Digi- ja väestötietoviraston (DVV) viestintäjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässä 1.10.2025.
The Tax Administration and the Digital and Population Data Services Agency are developing digital services for deceased persons’ estates: Easier services for estates starting 202722.8.2025 08:10:00 EEST | Press release
The Tax Administration and the Digital and Population Data Services Agency are working together to develop digital services that will make handling things easier for deceased persons’ estates. The Digital and Population Data Services Agency will create a shareholder register for deceased persons’ estates, and the Tax Administration will implement MyTax e-services for estates.
Skatteförvaltningen och Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata utvecklar e-tjänster för dödsbon: Det blir lättare att sköta dödsboärenden från och med år 202722.8.2025 08:08:00 EEST | Pressmeddelande
Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata och Skatteförvaltningen samarbetar med att utveckla sådana e-tjänster som gör det lättare att sköta dödsboärenden. Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata förverkligar ett delägarregister för dödsbon och Skatteförvaltningen förverkligar e-tjänster för dödsbon i MinSkatt.
Verohallinto ja Digi- ja väestötietovirasto kehittävät digitaalisia palveluita kuolinpesille: Kuolinpesien asiointi helpottuu vuodesta 2027 alkaen22.8.2025 08:08:00 EEST | Tiedote
Digi- ja väestötietovirasto ja Verohallinto kehittävät yhteistyössä digitaalisia palveluita helpottamaan kuolinpesien asiointia. Digi- ja väestötietovirasto tuottaa kuolinpesän osakasrekisterin ja Verohallinto toteuttaa OmaVeroon sähköisen asioinnin kuolinpesille.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom