The Good Holiday Spirit campaign exceeded its target and gave away more food vouchers than planned

“Because of the coronavirus pandemic, this year’s Good Holiday Spirit collection took place in exceptional circumstances. This is why we are extremely pleased to receive more donations than we knew to expect, and we were able to give away many more food vouchers than was planned,” says Milla Kallionmaa, Secretary General of the Mannerheim League for Child Welfare.
The initial goal for the Good Holiday Spirit collection was to give away 21,000 food vouchers to families who have found themselves in financial difficulties. Eventually, as many as 25,000 vouchers were sent out.
“The coronavirus crisis has increased the number of families in need. We are delighted that we have been able to bring some Christmas spirit to so many families. The recipients of the vouchers have said their topmost feelings on receiving the gift were joy and gratitude. That is precisely what we organisers also feel, having exceeded the fundraising target so substantially,” says Kristiina Kumpula, Secretary General of the Finnish Red Cross.
Every donation counts
The donations to the campaign came from thousands of private individuals and hundreds of businesses.
“We want to thank everyone who donated to the Good Holiday Spirit campaign. Every donation counts and brings relief to families facing difficulties at this time,” Kalliomaa says.
The Good Holiday Spirit fundraising campaign was launched on 19 November and it ends on Christmas Eve. The Mannerheim League for Child Welfare and the Finnish Red Cross organised the collection in collaboration with YLE for the 24th time. The campaign was generously supported by Lidl, S Group and Kesko. The proceeds of the collection were distributed as EUR 50 food vouchers for low-income families in Finland.
Further information
Eveliina Kutila, Communications Manager, eveliina.kutila(a)mll.fi, tel. +358 (0)40 580 2393
Arja-Liisa Mauno, Organisational Manager, arja-liisa.mauno(a)mll.fi, tel. +358 (0)40 584 5176
Maaret Alaranta, social welfare coordinator, maaret.alaranta(a)redcross.fi, tel. +358 (0)40 358 3257
Keywords
Images

About Mannerheimin Lastensuojeluliitto
The Good Holiday Spirit collection is organised to help low income families in Finland. The proceeds of the campaign are used for bringing joy and relief to families in need by giving away grocery gift cards. The first Good Holiday Spirit campaign was organised in 1997. The campaign is organised by the Mannerheim League for Child Welfare and the Finnish Red Cross in partnership with YLE. The campaign is generously supported by Kesko, S Group and Lidl. hyvajoulumieli.fi
Subscribe to releases from Mannerheimin Lastensuojeluliitto
Subscribe to all the latest releases from Mannerheimin Lastensuojeluliitto by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Mannerheimin Lastensuojeluliitto
De digitala tjänsterna för barn och unga ska vara tillförlitliga och trygga7.10.2025 07:25:18 EEST | Pressmeddelande
Barn och unga har ett stort behov av stöd. Man strävar nu efter att svara på oron för barns och ungas psykiska hälsa med olika digitala tjänster med låg tröskel. Många tjänster digitaliseras i snabb takt, även om man inte känner till de digitala tjänsternas effekter och effektivitet tillräckligt väl. Barnombudsmannen och Mannerheims Barnskyddsförbund efterlyser starka kvalitetskriterier för digitala tjänster.
Lasten ja nuorten digipalveluiden on oltava luotettavia ja turvallisia7.10.2025 07:25:00 EEST | Tiedote
Lasten ja nuorten tuen tarve on suuri. Huoleen lasten ja nuorten mielenterveydestä pyritään nyt vastaamaan erilaisilla matalan kynnyksen digipalveluilla. Monia palveluja digitalisoidaan vauhdilla, vaikka niiden vaikutuksia ja vaikuttavuutta ei tunneta riittävästi. Lapsiasiavaltuutettu ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto peräänkuuluttavat digipalveluihin vankkoja laatukriteereitä.
Tiedätkö, mitä poikasi ajattelee naisista? - MLL haastaa isät toimimaan2.10.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Mannerheimin Lastensuojeluliitto on kiinnittänyt huomiota yhä selkeämmin näkyvään ilmiöön: monet nuoret pojat viettävät paljon aikaa digiympäristöissä sellaisten sisältöjen parissa, joissa väkivalta, häirintä ja kiusaaminen ovat arkipäivää. Arvot ja asenteet saattavat valua myös ruudun ulkopuoliseen elämään. MLL haastaa nyt kaikki isät toimimaan ja keskustelemaan isänpäivään mennessä omien nuorten poikiensa kanssa. Vaikka tällä kertaa kampanjassa puhutellaan erityisesti isiä ja isähahmoja, on viesti tärkeä ihan kaikille vanhemmille.
Utlysningen av Skolfreden 28.8.: Barn och ungdomar lyfter fram kraften i att göra saker tillsammans21.8.2025 07:25:00 EEST | Pressmeddelande
Unga människor har en tro på framtiden och vill vara delaktiga i att bygga upp den. Med skolfredstemat ”Modigare tillsammans!”, som barnen och ungdomarna valt för i år, vill de betona att varje elev har betydelse och möjlighet att påverka. De vill inte vara passiva åskådare, utan delta aktivt i att bygga upp en trygg, rättvis och hoppfull skolgemenskap.
Koulurauhan julistus 28.8.: Lapset ja nuoret muistuttavat yhdessä tekemisen voimasta21.8.2025 07:15:00 EEST | Tiedote
Nuoret uskovat tulevaisuuteen ja haluavat osallistua sen rakentamiseen. Lapset ja nuoret korostavat valitsemallaan Koulurauhan teemalla ”Yhdessä rohkeammin!”, että jokaisella oppilaalla on merkitystä ja mahdollisuus vaikuttaa. He eivät halua jäädä katsojiksi, vaan itse aktiivisesti rakentaa turvallista, oikeudenmukaista ja toiveikasta kouluyhteisöä.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom