Tiedote: Fimlabin OmaLabra-palvelu laajenee Keski-Suomeen

Fimlabin OmaLabra-palvelu palvelee ensi viikosta alkaen myös Keski-Suomessa. Palvelun ansiosta asiakas voi varata itselleen laboratoriotutkimuksia ilman lääkärin lähetettä.

Ensi viikolla kuudessa keskisuomalaisessa laboratorion toimipisteessä aloittava OmaLabra-palvelu madaltaa kynnystä tutkimuksiin hakeutumiselle. Fimlabin OmaLabra-palvelun kautta tehdyillä laboratoriotutkimuslähetteillä voi Keski-Suomessa asioida 10.12. alkaen Keski-Suomen keskussairaalassa, Ääneskoskella, Hankasalmella, Muuramessa, Uuraisissa ja Jyväskylän näytteenottokeskuksella.

– Fimlabin OmaLabra-palvelussa asiakas voi tilata tavanomaisia laboratoriotutkimuksia ilman lääkärin lähetettä. Asiakas valitsee verkossa haluamansa tutkimukset, vahvistaa tilauksen ja tulostaa lähetteen tai tallentaa sen sähköisessä muodossa näytteenottokäyntiä varten. Tämän jälkeen asiakkaan tulee varata itselleen näytteenottoaika johonkin edellä mainitusta kuudesta toimipisteestä, kertoo ylilääkäri Jaakko Uksila Fimlabilta.

Näppärästi netissä

OmaLabra-palvelun kautta lähetteen tilaaminen käy helposti. Palvelu on tarkoitettu tavanomaisten laboratoriotutkimusten tilaamiseen.

OmaLabra-palvelun kautta voi tilata lähetteen veri- ja virtsanäytteestä tehtäviin tutkimuksiin sekä gynekologiseen irtosolututkimukseen eli PAPA-näytteeseen. Verinäytteistä tehtäviin tutkimuksiin OmaLabran kautta voi tehdä lähetteen rasvatutkimukseen ja kolesterolin mittaukseen, perusverenkuvatutkimukseen, verensokerin mittaukseen ja verensokerin pitkäaikaisseurantaan, D-vitamiini- ja eturauhastoiminnan merkkiainetutkimuksiin sekä keliakia-, kilpirauhas- ja laktoosi-intoleranssitutkimuksiin. Lisäksi lähetteen voi tehdä gynekologiseen irtosolututkimukseen, korkean riskin HPV-testiin ja virtsasta tehtäviin klamydia-, gonokokki- ja raskaustesteihin.

Lue lisää Fimlabin OmaLabra-palvelusta.

Lisätietoja antaa:

Ylilääkäri Jaakko Uksila, Fimlab Laboratoriot Oy.
p. 044 7021 366, jaakko.uksila@fimlab.fi

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa ja Päijät-Hämeessä yli 100 toimipisteessä lähes 1000 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.