Tiedote: Fimlabin OmaLabra-palvelu laajenee Keski-Suomeen

Fimlabin OmaLabra-palvelu palvelee ensi viikosta alkaen myös Keski-Suomessa. Palvelun ansiosta asiakas voi varata itselleen laboratoriotutkimuksia ilman lääkärin lähetettä.

Ensi viikolla kuudessa keskisuomalaisessa laboratorion toimipisteessä aloittava OmaLabra-palvelu madaltaa kynnystä tutkimuksiin hakeutumiselle. Fimlabin OmaLabra-palvelun kautta tehdyillä laboratoriotutkimuslähetteillä voi Keski-Suomessa asioida 10.12. alkaen Keski-Suomen keskussairaalassa, Ääneskoskella, Hankasalmella, Muuramessa, Uuraisissa ja Jyväskylän näytteenottokeskuksella.

– Fimlabin OmaLabra-palvelussa asiakas voi tilata tavanomaisia laboratoriotutkimuksia ilman lääkärin lähetettä. Asiakas valitsee verkossa haluamansa tutkimukset, vahvistaa tilauksen ja tulostaa lähetteen tai tallentaa sen sähköisessä muodossa näytteenottokäyntiä varten. Tämän jälkeen asiakkaan tulee varata itselleen näytteenottoaika johonkin edellä mainitusta kuudesta toimipisteestä, kertoo ylilääkäri Jaakko Uksila Fimlabilta.

Näppärästi netissä

OmaLabra-palvelun kautta lähetteen tilaaminen käy helposti. Palvelu on tarkoitettu tavanomaisten laboratoriotutkimusten tilaamiseen.

OmaLabra-palvelun kautta voi tilata lähetteen veri- ja virtsanäytteestä tehtäviin tutkimuksiin sekä gynekologiseen irtosolututkimukseen eli PAPA-näytteeseen. Verinäytteistä tehtäviin tutkimuksiin OmaLabran kautta voi tehdä lähetteen rasvatutkimukseen ja kolesterolin mittaukseen, perusverenkuvatutkimukseen, verensokerin mittaukseen ja verensokerin pitkäaikaisseurantaan, D-vitamiini- ja eturauhastoiminnan merkkiainetutkimuksiin sekä keliakia-, kilpirauhas- ja laktoosi-intoleranssitutkimuksiin. Lisäksi lähetteen voi tehdä gynekologiseen irtosolututkimukseen, korkean riskin HPV-testiin ja virtsasta tehtäviin klamydia-, gonokokki- ja raskaustesteihin.

Lue lisää Fimlabin OmaLabra-palvelusta.

Lisätietoja antaa:

Ylilääkäri Jaakko Uksila, Fimlab Laboratoriot Oy.
p. 044 7021 366, jaakko.uksila@fimlab.fi

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa ja Päijät-Hämeessä yli 100 toimipisteessä lähes 1000 ammattilaisen voimin.

Asiakkaitamme ovat mm. sairaalat, terveyskeskukset, työterveyshuolto, yksityiset lääkäriasemat ja yksityislääkärien potilaat.

Veripalvelun hyytymislaboratorio siirtyy Fimlabille 1.9.20197.6.2019 12:56:51 EESTUutinen

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu ja Fimlab Laboratoriot Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen liiketoimintakaupasta. Veripalvelun hemostaasi- ja trombosyyttitutkimusliiketoiminta siirtyy Fimlabille 1.9.2019. Fimlab jatkaa siirtyvää toimintaa pääkaupunkiseudulla. Laboratorion liikkeenluovutuksella turvataan Veripalvelussa pitkään toimineen laboratorion jatkuvuus ja kehittyminen potilashoidon tukena. Tutkimusten hyvästä saatavuudesta ja korkeasta laadusta pidetään kiinni myös jatkossa.

Tiedote: Taysin lihastautien tutkimuskeskuksen laboratoriodiagnostiikka siirtyy Fimlabille 1.1.2019 alkaen20.12.2018 13:54:49 EETTiedote

Tampereen yliopistollisen sairaalan lihastautien tutkimuskeskus on valtakunnallinen lihastautien erikoispoliklinikka (Tampere Neuromuscular Center), joka toimii osana laajempaa eurooppalaista ERN-osaamisverkostoa (EURO-NMD). Keskukseen kuuluvat DNA- ja lihaspatologian erikoislaboratoriot ovat tähän asti toimineet Tampereen yliopiston alaisuudessa, mutta marraskuussa allekirjoitetulla sopimuksella on päätetty siirtää kyseiset laboratoriotoiminnot Fimlab laboratoriot Oy:lle vuoden 2019 alusta alkaen. Toiminta jatkuu keskeytyksettä vuodenvaihteen jälkeen. - Fimlab akkreditoituna ja korkealaatuisena laboratoriodiagnostiikkaan keskittyvänä yrityksenä antaa hyvän toimintaympäristön lihastautien diagnostiikkaan liittyvien tutkimusten ylläpidolle ja kehittämiselle osana ERN-keskuksen toimintaa, sanovat kyseisestä toiminnasta vastaava dosentti Johanna Palmio ja professori Bjarne Udd. Toiminnot yhdistämällä saadaan keskitettyä toiminnan vaatimaa osaamista ja resursseja yhteen paikkaan, toiminnal