TIEDOTE: Haaveiden huvila viihdyttää ja ohjaa perheen pieniä sanataiteen pariin

Tittamari Marttisen sanataideopas Haaveiden huvila on hauska ja virikkeellinen matka lapsille kirjoittamiseen, lukemiseen ja kirjoihin.

kansi_Haaveiden huvila

Kirjojen lukeminen tuo iloa jokaiseen päivään, ja omien tarinoiden keksiminen on suorastaan riemukasta – tarinoiden maailmassa kaikki on mahdollista. Haaveiden huvilassa lukija voi keksiä omia tarinoita, leikkiä sanoilla ja ajatuksilla, kuunnella ja maistella kieltä kuten musiikkia.

Lapsi voi lukea Haaveiden huvila -kirjaa itse tai  yhdessä aikuisen kanssa. Se sopii luettavaksi kotona tai ohjatussa ympäristössä koulussa, päiväkodissa tai sanataidekerhossa.

Haaveiden huvilaa voi lukea myös lastenkirjana. Lukija pääsee seuraamaan muun muassa ruokasalin vauhdikkaita aamiaisia, ihmettelemään Kepposten portaita, Saippuakuplasalia, Unelmastudiota, Härvelivarastoa ja Omaa huonetta, jonka ovessa lukee Yksityisalue! Pääsy kielletty! Haaveiden huvilassa viihtyvät kaikenikäiset lukijat.

“Kun avaat tämän kirjan, avaat oven Haaveiden huvilaan.
Voit vaikka muuttaa sinne asumaan.

Keksi mitä tahansa
         ei mikään ole valhetta
sillä tässä (niin kuin jokaisessa) kirjassa
aukeaa koko maailma.

Avaa ovi

ja astu sisään!”

FM Tittamari Marttinen tunnetaan lasten- ja nuortenkirjoistaan. Hän kirjoittaa muun muassa runoja, lastenromaaneja, kuvakirjoja ja nuortenromaaneja. Lisäksi hän on suomentanut kymmeniä lastenkirjoja.

teos: Haaveiden huvila

kirjailija: Tittamari Marttinen

sivut: 72
kustantaja: Avain

ilmestymispäivä: 12.1.2022

Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy, viestintäjohtaja Vilja Kujanpää, puh. 040 755 3319, vilja.kujanpaa@avain.net

kansi_Haaveiden huvila

TIEDOTE: Hannu Pöppösen Muurinmurtajat avaa luovien alojen markkinoiden nykytilaa Kiinassa13.1.2022 10:43:00 EET | Tiedote

Designalan vierailevana professorina Kiinassa pitkään työskennellyt kulttuuritoimittaja Hannu Pöppönen valaisee Muurinmurtajat. Miten menestyä luovilla aloilla Kiinassa -kirjassaan maan luovien alojen markkinoiden nykytilannetta. Kiinan merkitys markkinoilla on kasvanut nopeasti viime vuosina. Miten suomalaisten muusikoiden, muotoilijoiden, arkkitehtien ja muiden luovien alojen tekijöiden olisi mahdollista päästä mukaan?

Avaimen kevät 2022: Kotimaista kulttuurihistoriaa, iltasatuja ja selkomukautettuja kaunokirjallisia helmiä10.11.2021 13:35:15 EET | Tiedote

Avaimen kevään kustannusohjelma tuo lukijoille uutta ja mielenkiintoista kulttuurihistoriaa, omakohtaisia tarinoita elämästä Euroopassa ja ajankohtaista pohdittavaa pukeutumisen vastuullisuudesta sekä sukupuolien tasa-arvosta koulutuksen ja tiedeyhteisön kentillä. Tuukka Sandströmin ja Varpu Erosen iltasatukirja Pienen pieni ilves ja iso karhu sekä Silva Lehtisen Kimalaiskuoriainen löytää vastauksen ilahduttavat perheen pieniä satujen ystäviä ja Sari Kanalan ja Hannu Ahosen lasten tietokirja Elämää pihapiirissä koko perhettä. Keväällä julkaistaan myös valikoima kaunokirjallisuuden helmiä selkokielellä. Joukosta löytyvät muun muassa Tommi Kinnusen romaani Ei kertonut katuvansa, Emmi Itärannan Teemestarin kirja sekä Tuija Takalan Sormus.