Tiedote: Ilkka Remeksen uutuustrillerissä demokratia uhattuna

Ilkka Remeksen Kotkanpesässä kahden vastakkaisen yhteiskuntajärjestelmän valtakoneistot ryhtyvät salaiseen operaatioon toisensa lopulliseksi kukistamiseksi.

Kirjailija kertoo saaneensa sytykkeen teoksen kirjoittamiseen nähdessään Kiinassa salaa ilmasta käsin kuvattua materiaalia, jossa vartijat siirtävät joukoittain silmiltään ja ranteistaan sidottuja, väriliiveihin puettuja kansalaisia junanvaunuihin. ”Odotin ihmisoikeuksista kovasti huolestuneiden eurooppalaisten päättäjien reaktiota, mutta niitä ei tullut. Silmät ummistetaan yksipuoluediktatuurin asteittain raaistuvilta otteilta, vaikka jokainen osaa kuvitella, miltä vastaava video Auschwitzin ratapihalta olisi näyttänyt”, Ilkka Remes sanoo.

Kotkanpesä ammentaa näistä teemoista ja on ajankohtaisuudessaan hätkähdyttävä, fakta ja fiktio sekoittuvat taidokkaasti. Se sijoittuu syksyyn 2020. Suomi ja koko Eurooppa näyttävät ulkoisesti samalta kuin nyt. Erona nykytodellisuuteen on se, että natsi-Saksa voitti aikoinaan toisen maailmansodan.

Brandenburgissa sijaitsevassa Gestapon datakeskuksessa tapahtuu räjähdys, ja kanslerinviraston mediaosaston päällikkö Martin Richter joutuu taas kerran kääntämään mustan valkoiseksi.

Todellisuudessa Martin on natsihallinnon ytimeen solutettu CIA:n vakooja. Hänen jäljilleen on kuitenkin pääsemässä suomalainen algoritmiasiantuntija Erika Manner, jonka Gestapo on pakottanut vakoojajahtiin teloituksen uhalla. Erikan ja Martinin kohtaamisella on lopulta maailmaa muuttavat seuraukset.

”Demokratialiikkeen katuprotestit leviävät ja turvallisuuskoneisto kiristää otettaan”, Remes sanoo.”Näin tapahtuu sekä Kotkanpesässä että tämän hetken todellisessa Euroopassa. Samaan aikaan kun Valko-Venäjällä janotaan valtaa kansalle, Suomessa kajotaan demokratian kulmakiviin, kun kaikki keinot katsotaan sallituiksi ainoaan oikeaan ajatteluun ja elämäntapaan ohjaamisessa. Mikä tahansa yhden totuuden ylivaltaan pyrkivä toiminta on uhka demokratialle.”

Kotkanpesä on Remeksen ensimmäinen teos, joka tulee ilmestyttyään myös heti saataville kaikissa myyntikanavissa. Suurin osa aiemmista kirjoista on myös saatavilla, joten uutuus täydentää Remeksen saatavuutta digipalveluissa. On upeaa, että lähes koko parinkymmentä vuotta kestänyt Remeksen tuotanto on saatavilla niin lukijoille kuin kuulijoille”, iloitsee WSOY:n toimitusjohtaja Timo Julkunen.

Ilkka Remes on Suomen suosituin jännityskirjailija. Hänen teoksensa ovat myyneet 2.3 miljoonaa kappaletta. Kotkanpesä on hänen 24. trillerinsä. Remes on kirjoittanut myös kahdeksan nuortenkirjaa.

Lisää kirjasta ja kirjailijasta:
ilkkaremes.com
www.wsoy.fi

Viestintäpäällikkö Tuuli Leppänen, tuuli.leppanen@wsoy.fi, puh. 040 5646 734

Arvostelukappapyynnöt os. tiedotus@wsoy.fi

Ilkka Remes, Kotkanpesä, kansi
Ilkka Remes (c) Milla von Konow

Tiedote: Tommi Kinnusen uutuusromaania Ei kertonut katuvansa on myyty kahden ensimmäisen viikon aikana jo 15 000 kappaletta1.9.2020 14:06:50 EESTTiedote

Tommi Kinnusen uutuusromaani Ei kertonut katuvansa on löytänyt heti ensimmäisten myyntiviikkojen aikana runsaasti lukijoita niin painetun kirjan kuin ääni- ja e-kirjan parissa. Ei kertonut katuvansa kuvaa viiden naisen kotimatkaa pohjoisnorjalaiselta vankileiriltä poltetun Lapin läpi. Teos on saanut niin kriitikoilta kuin lukijoiltaan erittäin myönteisen vastaanoton.

Tiedote: Tommi Kinnusen uutuusromaania Ei kertonut katuvansa on myyty kahden ensimmäisen viikon aikana jo 15 000 kappaletta1.9.2020 13:24:23 EESTTiedote