TIEDOTE: Kirjastopalvelu avasi uuden koulutuskanavan

Suomen kirjastopalvelu Oy on avannut uuden koulutuskanavan. KP Koulutus -kanavan videot keskittyvät kirjastoammatillisiin sisältöihin ja ovat vapaasti kaikkien katsottavissa.
logo: KP Koulutus

KP Koulutus -kanavan videoiden aiheet käsittelevät muun muassa kirjaston kokoelmiin otettavien teosten kuvailua, kuvailun uusia ja ajankohtaisia aiheita sekä viimeaikaisia muutoksia. Sisällöt on suunniteltu erityisesti Kirjastopalvelun informaatiopalveluiden asiakkaiden tarpeita ajatellen.

“Aloitimme viikoittaiset tietoiskut kaksi vuotta sitten. Kirjastoilta saatu hyvä palaute ja selkeä lisätiedon tarve kannusti meitä laajentamaan koulutusta aiheen parissa”, kertoo Kirjastopalvelun palvelujohtaja Katri Riiheläinen.

Uudet videosisällöt täydentävät Kirjastopalvelun asiakkaille toimitettavia viikottaisia uutisia.

Vaikka videokanavan ensisijainen tavoite onkin kouluttaa, toivotaan sen sisällön tuovan myös hauskuutta kirjastojen työntekijöiden arkeen. KP Koulutus -kanavan maskottina  seikkailee hauskan näköinen koira.

“Iloinen Bellfons-koira on saanut nimensä käyttämämme kirjastojärjestelmän mukaan. Se on ilahduttanut meidän omaa kuvailutiimiä jo pitkään, ja nyt koirakaveri halusi ehdottomasti mukaan myös koulutustoimintaan.”

Koulutussarjan 1. jakso
Siirry videokanavalle

Lisätiedot

Suomen kirjastopalvelu Oy, palvelujohtaja Katri Riiheläinen, katri.riihelainen@kirjastopalvelu.fi, puh. 040 6483 862

Suomen kirjastopalvelu Oy, viestintäjohtaja Vilja Kujanpää, vilja.kujanpaa@kirjastopalvelu.fi, puh. 040 755 3319

KP Koulutus: https://vimeo.com/kirjastopalvelu

logo: KP Koulutus

Suomen kirjastopalvelu Oy on Suomen monipuolisin kirjastomateriaalien, -palveluiden ja kalusteiden toimittaja. Yhtiö välittää myös peruskoulujen ja toisen asteen oppilaitosten oppimateriaaleja kunnille. Kirjastopalvelun osana toimii kirjakustantamo Avain.

Suomen Kirjastoseura omistaa Kirjastopalvelusta 10 prosenttia. Kirjastopalvelu on osa Booky Groupia.