Nordic Live Productions Oy

TIEDOTE: Lauri Tähkä Espoon Viinijuhliin - artistin ainoa kesän keikka Etelä-Suomessa

Espoon Viinijuhlat järjestetään tulevana kesänä 28.-29.7.2023 jo toista kertaa Haukilahden rannan satama-alueella. Festivaali on kiinnittänyt kotimaiseksi pääesiintyjäkseen Suomen suosituimpiin lauluntekijöihin kuuluvan Lauri Tähkän. Aiemmin festivaaliin on kiinnitetty brittiduo Hurts, Gasellit, Anna Puu, Olavi Uusivirta, Gettomasa, Scandinavian Music Group, Behm, Viivi, Ursus Factory sekä Arppa. Tapahtumaan odotetaan 12 000 kävijää kahden päivän aikana.
Kuva: Ville Juurikkala

Yksi Lauri Tähkän harvoista tulevan kesän keikoista

Suomen energisimpiin ja karismaattisimpiin live-esiintyjiin kuuluva Lauri Tähkä saapuu Espoon Viinijuhlien kotimaiseksi pääesiintyjäksi. Kyseessä on yksi Tähkän harvoista keikoista koko kesänä, ja samalla myös ainoa esiintyminen Etelä-Suomessa.

Espoon Viinijuhlien viime vuoden asiakaskyselyssä Lauri Tähkä nousi yhdeksi toivotuimmista artisteista, joten kyseessä on monien suomalaisten rakastama muusikko ja lauluntekijä. Useita Emma-palkintoja voittaneen artistin tunnetuimpiin hitteihin lukeutuvat mm. “Aavikko”, “Palavaa vettä”, “Morsian”, “Jääkukkia” ja “Polte”.

Kansainvälisenä pääesiintyjänä brittiduo Hurts

Espoon Viinijuhliin aiemmin kiinnitetty mm. maailmankuulu brittiduo Hurts, joka koostuu laulaja Theo Hutchcraftista sekä multi-instrumentalisti ja tuottaja Adam Andersonista. Hurtsin tunnetuimpiin kappaleisiin kuuluvat mm. Calvin Harrisin kanssa tehty “Under Control” sekä megahitit “Stay”, “Wonderful life” ja “Somebody to Die For”. Hurts saapuu tulevana kesänä Espoon lisäksi myös Kokkolan Viinijuhlien pääesiintyjäksi.

Laaja kattaus kotimaan kuunnelluimpia artisteja

Espoossa nähdään myös paljon toivottujen kotimaisten artistien keikkoja. Urbaania musiikkia tapahtumaan tuovat underground-rapin suunnannäyttäjä Gasellit sekä Suomen suosituimpiin rap-artisteihin kuuluva Gettomasa. Haukilahden rannalla esiintyvät myös kaikkien aikojen menestyneimpiin kotimaisiin artisteihin kuuluva Behm sekä paluun keikkalavoille tekevä poptähti Anna Puu. Viinijuhlien lavalla nähdään myös Olavi Uusivirta, Scandinavian Music Group, Viivi, Arppa ja Ursus Factory.

“Kaikki esiintyjät on valikoitu festivaalin luonteeseen sopien sekä taiteellista kokonaisuutta tukien. Luvassa on vielä muutamia mielenkiintoisia artistijulkaisuja kevään aikana”, kertoo Espoon Viinijuhlien promoottori Tommi Mäki.

Viinin myyntipisteitä tuplasti enemmän

Espoon Viinijuhlat järjestettiin viime kesänä ensimmäistä kertaa, ja tapahtuma herättikin heti runsaasti kiinnostusta. Nyt festivaalin konseptia, viini- ja ruokakylää sekä VIP-palveluita on kehitetty asiakaspalautteiden pohjalta entistä paremmiksi.

“Espoon Viinijuhlien hurjan suosion myötä rakennamme tulevan kesän tapahtumaa innostuneina. Haukilahden rantaan rakentuu jälleen aikuisten huvipuisto, joka täyttyy niin musiikillisesta ohjelmasta, kuin tasokkaasta viini- ja ruokakylästä. Tulevana kesänä lupaamme tuplata festivaalin viinin myyntipisteiden määrän”, täydentää Mäki.

Viinijuhlien uudistunut konsepti on saanut vaikutteita kansainvälisiltä viinimessuilta. Tulevan kesän tapahtumassa asiakas voi lunastaa itselleen oman viinilasin, johon on mahdollista ostaa maisteluannoksia kymmenistä erilaisista viinilaaduista. Laajentuneen viini- ja ruokakylän myyntipisteet julkaistaan kevään 2023 aikana.

Kokonaisuuden kruunaa TV:stä tutun huippukokki ja ravintoloitsija Sikke Sumarin suunnittelema ja toteuttama Deluxe VIP -menu, joka tarjoillaan viime vuoden tapaan tapahtuma-alueeseen kuuluvassa ravintola Haukilahden Helmessä.

HURTS (UK)

Lauri Tähkä

Gasellit

Anna Puu

Olavi Uusivirta

Gettomasa

Scandinavian Music Group

BEHM

VIIVI

Ursus Factory

Arppa

Päiväkohtainen ohjelmisto ja lisää esiintyjiä julkaistaan kevään 2023 aikana.

Early Bird -liput myynnissä sunnuntaihin asti

Espoon Viinijuhlien etuhintaiset liput ovat myynnissä vielä sunnuntaihin 19.2. klo 23.59 asti. Myös viime kesänä loppuunmyytyjä Freixenet VIP- ja Freixenet Deluxe VIP -lippuja on mukana kampanjassa.

Ikäraja: K-18

Kuva: Ville Juurikkala

Nordic Live Productions Oy
Pikkukatu 1
65100 Vaasa

info@nordiclive.fihttps://nordiclive.fi/

Tapahtuman järjestää Nordic Live Productions Oy

Tapahtuman järjestäjä Nordic Live Productions Oy on vuonna 2013 perustettu valtakunnallisesti toimiva kotimaisten nuorten yrittäjien omistama tapahtuma-alan ammattilaisorganisaatio. Yrityksen kaikki omistajat myös työskentelevät yhtiön tapahtumatuotannossa.

Yhtiö tuottaa vuosittain lukuisia tapahtumia Suomessa kuten Nightwishin ja Gyllene Tiderin Suomen konsertit, Hanko Sommarfestin, Vaasa Festivalin, Espoon Viinijuhlat, Solar Sound Festivalin Seinäjoella, Aura Fest -kaupunkifestivaalin Turussa, Kokkolan Viinijuhlat, Kainuun Musiikkijuhlat Kajaanissa, Raasepori Festivalin Tammisaaressa sekä satoja muita klubitapahtumia, konsertteja ja yksityistilaisuuksia – pienistä tapahtumista aina stadionluokan megatoteutuksiin asti.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Nordic Live Productions Oy

Ruotsalaisyhtye Gyllene Tider saapuu Suomeen ensi viikolla11.8.2023 08:20:50 EEST | Tiedote

Legendaarisen ruotsalaisyhtye Gyllene Tiderin Hux Flux -kiertue saapuu ensi viikolla Suomeen. Ensimmäinen keikka on perjantaina 18.8. Raasepori Festivalilla Tammisaaren Stallörinpuistossa, jossa esiintyvät myös mm. ruotsalaistähti Carola sekä brittiartisti Bonnie Tyler. Gyllene Tiderin koko kesän kestänyt kiertue huipentuu Vaasan stadionkonserttiin, jossa nähdään myös Ruotsin euroviisuedustajanakin toiminut Sanna Nielsen, suomenruotsalaisyhtye KAJ sekä pietarsaarelainen tulokasartisti Fredrik Furu.

Maailmantähti Tiësto saapuu Suomeen ensi viikolla4.8.2023 09:18:02 EEST | Tiedote

Elektronisen musiikin tunnetuimpiin nimiin kuuluva maailmantähti Tiësto esiintyy ensi viikolla Suomessa kahdella keikalla 11.-12.8.2023. Hollantilainen dj ja tuottaja nähdään sekä Seinäjoen OmaSp Stadionilla vietettävän Solar Sound Festivalin että Turun Kupittaanpuistossa järjestettävän Aura Festin pääesiintyjänä. Tiësto on vieraillut Suomessa viimeksi vuonna 2016, joten artistin suomalaisfanit ovat odottaneet tulevia keikkoja jo pitkään.

Ennätysten viikonloppu: Nightwish rikkoi kävijäennätyksiä kahdella stadionilla19.6.2023 16:15:26 EEST | Tiedote

Maailman menestyneimpiin metalliyhtyeisiin lukeutuvan Nightwishin maailmankiertue valloitti viikonlopun aikana sekä itäisen että läntisen Suomen. Viime perjantaina 16.6. metallijätti teki paluun kotikaupunkiinsa Pohjois-Karjalan Kiteelle, josta yhtye jatkoi matkaansa lauantaina 17.6. Pohjanmaan keskukseen Vaasaan. Sekä Kiteen Rantakentällä että Vaasan Lemonsoft Stadionilla konserttien liput myytiin loppuun tapahtuman porteilta ja stadionien kävijäennätykset rikkoutuivat. Molemmat konsertit järjesti suomalainen tapahtuma-alan organisaatio Nordic Live Productions Oy yhteistyössä paikallisten toimijoiden kanssa.