Tiedote: Marjatta Kurenniemen Onnelin ja Annelin kootut kertomukset myyty Kiinaan ja Venäjälle

Beijing Children & Juvenile Publishing House on ostanut Marjatta Kurenniemen Onnelin ja Annelin kootut kertomukset -kokoomateoksen kiinankieliset oikeudet itselleen. Rech Publishers osti puolestaan venäjänkieliset oikeudet. Molemmat kustantajat kuuluvat maidensa lastenkirjakustantamoiden kärkeen. Marjatta Kurenniemen syntymän 100-vuotisjuhlaa vietetään 7.5.

Kurenniemen hyväntuuliset tarinat julkaistaan sekä Kiinassa että Venäjällä Maija Karman alkuperäiskuvituksilla.

”Marjatta Kurenniemen upeat Onneli ja Anneli –tarinat houkuttelevat lukijan kiehtovaan ja lempeään unelmien maailmaan. Satumaailma yhdistyy todellisuuteen niin taitavasti, että uskomme joka sanan. Kirjassa on paljon filosofista viisautta ja vaikka se on kirjoitettu viime vuosisadan puolella, sen teemat ovat ikuisia: yksinäisyys, toisten auttaminen, rehellisyys ja ystävällisyys”, sanoo Rech Publishersin kustantaja Tatiana Ficher.

”Olemme hyvin ylpeitä saadessamme julkaista Onnelin ja Annelin upeita tarinoita kiinalaisille lapsille lähitulevaisuudessa. Marjatta Kurenniemi omisti koko elämänsä lastenkirjallisuudelle ja odotamme innolla, että myös Kiinassa päästään tutustumaan Onnelin ja Annelin maailmaan”, toteaa Beijing Children & Juvenile Publishing Housen käännösosaston johtaja Ping Qi.

”Etenkin näin Marjatta Kurenniemen syntymän 100. juhlavuonna on hienoa nähdä, kuinka Kurenniemen lumoava satumaailma ylittää niin sukupolvien kuin kulttuurienkin rajat. Uskon, että nämä rakastetut klassikkotarinat säilyttävät ajankohtaisuutensa vielä pitkään ja valloittavat puolelleen toivottavasti vielä lukuisia uusia lapsia ja aikuisia yli kielirajojen”, sanoo WSOY:n lasten- ja nuortenkirjojen kustantaja Paula Halkola.

Marjatta Kurenniemen syntymäpäivää juhlitaan maanantaina 7.5. Juhlaviikko huipentuu Oulussa pidettävään 100-vuotisjuhlaan sunnuntaina 13.5. Kurenniemen juhlinta jatkuu koko vuoden: lisätietoja juhlavuodesta ja tapahtumista osoitteessa: http://kurenniemi100.fi/

Juhlavuoden blogi osoitteessa: kurenniemi100.blogspot.fi

Juhlakirjan tiedot:
Toivoisin että asuisin kuussa. Marjatta Kurenniemen satuja ja runoja (WSOY 2018)
Toim. Ismo Loivamaa, kuvitus Sanna Mander
EAN:
9789510430224 (Kirja)
9789510432945 (MP3-äänikirja)

Lisätiedot:

Paula Halkola, kustantaja
paula.halkola@wsoy.fi

Terhi Isomäki-Blaxall, Literary Agent