Tiedote: Mikael Gabrielin elämäkerta ilmestyy syksyllä

WSOY julkaisee Suomen suosituimpiin kuuluvan rap-tähden Mikael Gabrielin elämäkerran lokakuussa.

Laura Frimanin kirjoittama ”Mikael Gabriel – Alasti” kertoo ristiriitaisen ja lahjakkaan räppärin uskomattoman tarinan lastenkodista räppipiireihin ja myyntilistojen kärkeen.

Mikael Gabriel kertoo avoimesti elämänsä synkimmät ja valoisimmat hetket itseään säästämättä:

”Mua kuvaillaan usein ristiriitaiseksi, koska mussa on niin paljon pimeyttä ja valoa. Monet ihmiset ajattelee tuntevansa mut hyvin, vaikka todellisuudessa näin ei ole. Oon antanut aina itsestäni paljon musiikissa ja julkisuudessa, ollut oma itseni ja puhunut asioista suoraan. Kuitenkin ne monet tarinat ja asiat jotka on muovannut musta tällaisen ihmisen, on vielä kertomatta ja siksi tää kirja tehtiin”, Mikael Gabriel kertoo kirjan synnystä.

”Se tulee valottamaan brutaalin rehellisesti sen kuka olen, miksi olen tällainen ja näyttämään taisteluni siitä, miten olen tällaiseksi tullut. Oon auki ja tiedän että rehellisyyteni voi jopa loukata joitain matkaani kuuluneita ihmisiä. Toivon kuitenkin kaikkien tajuavan, että tää on mun tarina, mun maailma ja minä. Alasti.”

Laura Friman (s. 1980) on toimittaja, tietokirjailija, radiojuontaja ja televisiopersoona. Hän on kirjoittanut kolumneja muun muassa Helsingin Sanomiin ja Imageen ja juttuja lukuisiin aikakauslehtiin. Frimanin kirjoittama JVG – Etenee oli yksi vuoden 2016 myydyimmistä tietokirjoista.

WSOY, kustantaja Henrikki Timgren
henrikki.timgren@wsoy.fi

Live Nation, manageri Peppi Puljujärvi
peppi.puljujarvi@livenation.fi