Tiedote: Syksyn lämpimin uutuuskirja: Marttojen parhaat villasukat

120 vuotta täyttävän Marttaliiton juhlavuoden sukkakilpailuun lähetettyjen ohjeiden parhaimmisto on koottu yksiin kansiin Marttojen parhaat villasukat -teokseen.

Nykypäivän marttahenki ja käsityöperinteiden jatkaminen näkyvät kauniissa ja valloittavissa villasukissa. Kirjan 30:stä ohjeesta löytyy niin perustekniikoita aloittelijoille kuin haastavia malleja enemmän neuloville.

”Kilpailuun tuli runsaasti hyviä ehdotuksia ja sukissa oli käytetty paljon taitoa ja luovuutta. Monen kilpailuun tulleen sukkaparin kohdalla joku raadin jäsenistä huokaisi, että tällaiset minäkin haluan. On hienoa, että nämä upeat sukat on nyt koottu yksiin kansiin”, toteaa kirjan toteutuksesta Marttaliiton osalta vastannut kansalaistoiminnan johtaja Reija Salovaara.

”Yhteistyö näin hienon ja pitkäikäisen järjestön kanssa on ollut antoisaa. On ilo nähdä, kuinka villasukkabuumi pitää pintansa ja millaista osaamista löytyy ympäri Suomen. Marttojen aate, että tehdään yhdessä ja toimitaan vielä muiden hyväksi, tuo merkitystä kaikille, joilla kutimet pysyvät käsissä”, sanoo WSOY:n kustannuspäällikkö Pälvi Kuosmanen.

Marttojen parhaat villasukat –kirja julkistetaan Marttatorilla lauantaina 14.9. Senaatintorilla klo 13.

Marttaliiton kansalaistoiminnan johtaja Reija Salovaara, reija.salovaara at martat.fi
WSOY:n kustannuspäällikkö Pälvi Kuosmanen, palvi.kuosmanen at wsoy.fi

Kirjan arvostelukappalepyynnöt: tiedotus at wsoy.fi