Tiedote: Uusi Fimlab Kuninkaankulma avautuu Tampereen keskustassa tammikuussa

Fimlabin uusi näytteenottokeskus, Fimlab Kuninkaankulma, avaa ovensa Kuninkaankadulla maanantaina 21. tammikuuta. Tämän myötä Tampereen keskustan nykyiset Fimlabin toimipisteet, Tullinkulma ja Tuulensuu, sulkevat ovensa.

Fimlabin Tampereen alueen laboratoriotoimipisteet yhdistyvät uusiin, suurempiin tiloihin Kuninkaankadulla.

– Saamme käyttöömme meille suunnitellut ja remontoidut modernit tilat, joissa pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Suunnittelussa on noudatettu Fimlabin palvelukonseptia, jossa huomio kiinnittyy tilojen selkeyteen, viihtyvyyteen ja toimivuuteen. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaalle mahdollisimman hyvä ja eheä palvelukokemus, kertoo palvelujohtaja Anu Mustila.

Toimipiste on kooltaan noin 700 neliötä. Asiakkaita palvellaan 15:ssä näytteenottohuoneessa ja seitsemällä Nopsa-pikapalvelupisteellä. Uuden näytteenottokeskuksen palveluaika laajenee iltoihin ja viikonloppuun. Potilasnäytteenotto on avoinna ajanvarauksella ja vuoronumerolla arkisin 7–18, lauantaisin ainoastaan ajanvarauksella kello 8–13.

Fimlabin Tullinkulman ja Tuulensuun toimisteet sulkeutuvat uuden toimipisteen avautumista edeltävänä perjantaina. Tuttu ja ystävällinen henkilökunta jatkaa uudessa Kuninkaankulman näytteenottokeskuksessa.

Asiakaslähtöistä palvelua

Uusi Fimlab Kuninkaankulma sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella ja palvelee asiakkaita monipuolisesti erilaiset toiveet ja tarpeet huomioiden.

– Kuninkaankadun toimipisteellä asiakkaita palvellaan sekä ajanvarauksella että vuoronumerolla ja lisäksi myös jonottamatta uusissa Nopsa-pikapalvelupisteissä, Mustila toteaa.

Nopsa-pisteellä näytteenottoon tuleva asiakas asioi ketterästi jonottamatta ja aikaa varaamatta. Toiminnan helppous perustuu puoliavoimeen palveluun, jossa näytteenotto tapahtuu avoimessa vastaanottotilassa sijaitsevissa Nopsa-pisteissä. Näytteet otetaan kevytrakenteisten seinäkkeiden suojissa ja henkilöllisyys varmistetaan äänettömästi Kela-korttia näyttämällä. Vaikka asiakkaan ei tarvitse ennalta varata aikaa näytteenottoon, on lähete kuitenkin oltava valmiina. Tämän jälkeen riittää, että asiakas saapuu Nopsa-palvelupisteelle itselleen sopivana aikana.

Nopsa-palvelupisteet on tarkoitettu vain verinäytteiden ottoon. Esimerkiksi sydänfilmit, nieluviljelyt ja kotoa tuotavat näytteet hoidetaan edelleen perinteisen näytteenoton puolella.

Fimlab Kuninkaankulma palvelee asiakkaita maanantaista 21. tammikuuta alkaen osoitteessa Kuninkaankatu 14–16 (entisissä Anttilan tiloissa).

Lisätietoja antaa: Marjatta Paavilainen, palvelupäällikkö 050 340 4199