Tiedote: Uusi Fimlab Kuninkaankulma avautuu Tampereen keskustassa tammikuussa

Fimlabin uusi näytteenottokeskus, Fimlab Kuninkaankulma, avaa ovensa Kuninkaankadulla maanantaina 21. tammikuuta. Tämän myötä Tampereen keskustan nykyiset Fimlabin toimipisteet, Tullinkulma ja Tuulensuu, sulkevat ovensa.

Fimlabin Tampereen alueen laboratoriotoimipisteet yhdistyvät uusiin, suurempiin tiloihin Kuninkaankadulla.

– Saamme käyttöömme meille suunnitellut ja remontoidut modernit tilat, joissa pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Suunnittelussa on noudatettu Fimlabin palvelukonseptia, jossa huomio kiinnittyy tilojen selkeyteen, viihtyvyyteen ja toimivuuteen. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaalle mahdollisimman hyvä ja eheä palvelukokemus, kertoo palvelujohtaja Anu Mustila.

Toimipiste on kooltaan noin 700 neliötä. Asiakkaita palvellaan 15:ssä näytteenottohuoneessa ja seitsemällä Nopsa-pikapalvelupisteellä. Uuden näytteenottokeskuksen palveluaika laajenee iltoihin ja viikonloppuun. Potilasnäytteenotto on avoinna ajanvarauksella ja vuoronumerolla arkisin 7–18, lauantaisin ainoastaan ajanvarauksella kello 8–13.

Fimlabin Tullinkulman ja Tuulensuun toimisteet sulkeutuvat uuden toimipisteen avautumista edeltävänä perjantaina. Tuttu ja ystävällinen henkilökunta jatkaa uudessa Kuninkaankulman näytteenottokeskuksessa.

Asiakaslähtöistä palvelua

Uusi Fimlab Kuninkaankulma sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella ja palvelee asiakkaita monipuolisesti erilaiset toiveet ja tarpeet huomioiden.

– Kuninkaankadun toimipisteellä asiakkaita palvellaan sekä ajanvarauksella että vuoronumerolla ja lisäksi myös jonottamatta uusissa Nopsa-pikapalvelupisteissä, Mustila toteaa.

Nopsa-pisteellä näytteenottoon tuleva asiakas asioi ketterästi jonottamatta ja aikaa varaamatta. Toiminnan helppous perustuu puoliavoimeen palveluun, jossa näytteenotto tapahtuu avoimessa vastaanottotilassa sijaitsevissa Nopsa-pisteissä. Näytteet otetaan kevytrakenteisten seinäkkeiden suojissa ja henkilöllisyys varmistetaan äänettömästi Kela-korttia näyttämällä. Vaikka asiakkaan ei tarvitse ennalta varata aikaa näytteenottoon, on lähete kuitenkin oltava valmiina. Tämän jälkeen riittää, että asiakas saapuu Nopsa-palvelupisteelle itselleen sopivana aikana.

Nopsa-palvelupisteet on tarkoitettu vain verinäytteiden ottoon. Esimerkiksi sydänfilmit, nieluviljelyt ja kotoa tuotavat näytteet hoidetaan edelleen perinteisen näytteenoton puolella.

Fimlab Kuninkaankulma palvelee asiakkaita maanantaista 21. tammikuuta alkaen osoitteessa Kuninkaankatu 14–16 (entisissä Anttilan tiloissa).

Lisätietoja antaa: Marjatta Paavilainen, palvelupäällikkö 050 340 4199

Tiedote: Taysin lihastautien tutkimuskeskuksen laboratoriodiagnostiikka siirtyy Fimlabille 1.1.2019 alkaen20.12.2018 13:54Tiedote

Tampereen yliopistollisen sairaalan lihastautien tutkimuskeskus on valtakunnallinen lihastautien erikoispoliklinikka (Tampere Neuromuscular Center), joka toimii osana laajempaa eurooppalaista ERN-osaamisverkostoa (EURO-NMD). Keskukseen kuuluvat DNA- ja lihaspatologian erikoislaboratoriot ovat tähän asti toimineet Tampereen yliopiston alaisuudessa, mutta marraskuussa allekirjoitetulla sopimuksella on päätetty siirtää kyseiset laboratoriotoiminnot Fimlab laboratoriot Oy:lle vuoden 2019 alusta alkaen. Toiminta jatkuu keskeytyksettä vuodenvaihteen jälkeen. - Fimlab akkreditoituna ja korkealaatuisena laboratoriodiagnostiikkaan keskittyvänä yrityksenä antaa hyvän toimintaympäristön lihastautien diagnostiikkaan liittyvien tutkimusten ylläpidolle ja kehittämiselle osana ERN-keskuksen toimintaa, sanovat kyseisestä toiminnasta vastaava dosentti Johanna Palmio ja professori Bjarne Udd. Toiminnot yhdistämällä saadaan keskitettyä toiminnan vaatimaa osaamista ja resursseja yhteen paikkaan, toiminnal

Tiedote: Laboratoriotoimintojen yhdistäminen harkinnassa20.4.2018 13:45Tiedote