Tiedote: Werner Söderström Osakeyhtiöllä menestyksellinen kirjavuosi 2018

Werner Söderström Osakeyhtiön vuosi 2018 onnistui tuloksellisesti erinomaisesti. Hienot kirjailijat ja laadukkaat teokset sekä osaava henkilöstö siivittivät kaikki yhtiön kustantamot positiiviseen tulokseen ja kirjavuodesta 2018 tuli näin reilusti yritykselle voitollinen.

Kirjavuoden kohokohtia ja myyntihittejä olivat kotimaisista tekijöistä mm. Ilkka Remes, Tuomas Kyrö, Maria Veitola, Risto Siilasmaa, Katja Kettu, Tommi Kinnunen, Sinikka Nopola ja Tiina Nopola, Timo Parvela, Kimmo Takanen, Oskari Saari Aki Hintsa -kirjalla sekä Antti Tuisku. Ulkomaisista tekijöistä kärkeä edustivat Kepler, Jo Nesbø, Jeff Kinney, Elena Ferrante, Elma van Vliet ja Zlatan Ibrahimovic.

Yksi vuoden huipentumista oli yhtiön kustantamoiden kirjojen erinomainen menestys Finlandia-ehdokkuuksissa, yhteensä kahdeksan ehdokasta eri kategorioissa, mikä kielii kirjallisen laadun korkeasta tasosta. Finlandia-huuman kruunasi lasten- ja nuortenkirjallisuuden Finlandia-palkinto Siiri Enorannan teokselle Tuhatkuolevan kirous.

Erityisesti tietokirjallisuus nousi vuonna 2018 lukijoiden suosikiksi. Tästä osoituksena Aki HintsaVoittamisen anatomia 64 000 kappaleen, Maria Veitolan Veitola-kirjan 39 000 kappaleen ja Risto Siilasmaan ja Catherine Fredmanin Paranoidi optimisti: Näin johdin Nokiaa murroksessa -kirjan 38 000 kappaleen myyntiluvut.

”Kirjavuosi 2018 jatkoi jo muutaman vuoden toteuttamaamme strategiaa ja näemme, että kirjoilla on hyvät ja elinvoimaiset liiketoiminnan mahdollisuudet lähimpien vuosien aikana Suomessa. Panostimme myös onnistuneesti uusiin kirjojen myyntikanaviin ja saimme aikaan hyviä tuloksia. Myös useassa perinteisen kirjakaupan kanavassa saavutimme kasvavia myyntejä. Tämä kertoo, miten kirja saavuttaa lukijan tai kuulijan nykypäivänä hyvin moninaisesti. Maailman digitalisoituminen myös kirja-alalla näkyy siten, että digitaaliset kirjat muodostavat piakkoin viidenneksen kokonaismyynnistämme”, toteaa Werner Söderström Osakeyhtiön toimitusjohtaja Timo Julkunen.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Timo Julkunen, timo.julkunen (at) wsoy.fi,  puh. 040 549 0434

Werner Söderström Osakeyhtiöön kuuluvat WSOY, Tammi, Johnny Kniga, Readme.fi ja Kosmos. Yhtiön omistaa ruotsalainen mediakonserni Bonnier.

Lankisen lukupiirin ensimmäinen kirja on ilmastoaktivisti Greta Thunbergista kertova Sydämen asioita5.9.2019 10:07:46 EESTTiedote

Kiekkovahti Kevin Lankisen lukuharrastuksesta liikkeelle lähtenyt Lankisen lukupiiri saavutti Facebookissa juuri 10 000 seuraajan rajan. Lukupiirin ensimmäiseksi kirjaksi Kevin valitsi ilmastoaktivisti Greta Thunbergin perheen tarinan Sydämen asioita – Perhe ja planeetta kriisissä (Tammi, 2019). Greta ja Svante Thunbergin sekä Malena ja Beata Ernmanin kirjoittama teos on koskettava tarina erityislasten ongelmien kanssa kamppailevasta perheestä, joka päättää suunnata voimansa taisteluun ilmastonmuutosta vastaan.