Tiedote: WSOY julkaisee Silvia Classicin hulvattoman kuvakirjan aikuisille

Lastenkirjallisuudella leikittelevä Silvia Classicin teos Johnny Mitten & Ville-Valle rotkon reunalla tarjoilee hykerryttävää luettavaa aikuisille. Kirjailija Silvia Classic on monelle tuttu WSOY:n syksyllä 2021 julkaisemasta Miki Liukkosen teoksesta Elämä: Esipuhe, jonka päähenkilöitä lastenkirjailija Silvia Classic on.

”Aikansa rakastetuimpiin lastenkirjailijoihin kuulunut Silvia Classic saavutti kansainvälistä menestystä veikeillä Ville-Valle & Johnny Mitten -lorukirjoillaan Kuka vei Kurre-Oravan rukousnauhan ja Seikkailu luolassa, mutta hänen myöhempien vaiheidensa yllä lepää arvoituksen savuverho. ”

Classic jäi hahmona elämään Liukkosen päähän ja syntyi ajatus kuvakirjasta, jonka on kirjoittanut Silvia Classic.

Johnny Mitten & Ville-Valle rotkon reunalla kertoo kajahtaneen kaksikon matkasta mystisen Rotkon luokse todistamaan maailman yhteenpuristunutta pahuutta ja kaikkien sairauksien kertymää. Luvassa on ”tihkusadetta ja teräsvillapilviä, väljähtänyttä kahvia ja fibromyalgiaa, hyperventilaatiota, tinnitusta, kroonista keskushermostoborrelioosia ja mitä kaikkea!”

Teos ilmestyy kaikissa formaateissa 14.10. ja sen upean kuvituksen on piirtänyt Ville Ranta.

WSOY, viestintäpäällikkö Tuuli Leppänen, tuuli.leppanen(at)wsoy.fi, puh. 040 5646 734

Arvostelukappalepyynnöt: tiedotus@wsoy.fi
www.wsoy.fi

Silvia Classic, Johnny Mittel ja Ville-Valle rotkon reunalla -kansi
Johnny Mittel ja Ville-Valle rotkon reunalla, kuvituskuva (c) Ville Ranta

Satu Rämön menestysdekkari Hildurin oikeudet myyty – tv-sarja kehitteillä24.11.2022 10:59:45 EET | Tiedote

Kesäkuussa ilmestynyt Satu Rämön esikoisdekkarisarjan avaus Hildur on ollut vuoden todellinen kirjatapaus. Nyt kirjasarjan optio-oikeudet on myyty ja siitä suunnitellaan tv-sarjaa. WSOY:n kustantaman Hildurin oikeudet osti Take Two Studios, joka suunnittelee toteuttavansa Satu Rämön dekkarisarjaan perustuvan tv-sarjan kuvaukset kirjan tapahtumapaikoilla Islannissa ja yhteistyössä islantilaisen tuotantoyhtiön kanssa.

Tiedote: WSOY vahvistaa suomennetun kaunokirjallisuuden toimitusta17.11.2022 14:00:00 EET | Tiedote

WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden kustannustoimittajina ovat aloittaneet Anna Kokko ja Jenni Råback. Anna Kokko on työskennellyt kustannusalan tehtävissä monipuolisesti, viimeksi kustannustoimittajana Gummeruksella. ”WSOY:llä on innostava ja valovoimainen käännöskirjallisuuden lista, joka houkuttaa monenlaisia lukijoita ja kunnioittaa myös perinteitä ja kirjallisuuden sielua. Olen iloinen ja onnellinen päästessäni tekemään töitä ammattitaitoisessa huipputiimissä, laadukkaiden kirjojen parissa”, Kokko sanoo. Jenni Råback on aiemmin työskennellyt muun muassa Kosmoksella. ”Olen tosi innoissani uudesta työstäni WSOY:llä. Suomennetun kaunokirjallisuuden tiimi on asiantunteva ja sympaattinen, ja täällä on heti kodikas olo. Kiva päästä tekemään käännöskirjallisuutta juuri tässä porukassa”, Råback iloitsee. WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden lista on kasvanut paljon viime vuosina. ”Hienoa, että saimme uusia, osaavia tekijöitä joukkoomme. Hyvän kustannustoimittajan rooli on ensisijaise

Tiedote: WSOY:n kevään 2023 kirjat on julkistettu15.11.2022 13:55:00 EET | Tiedote

WSOY:n kevään kirjat käsittelevät aiheita naisena olemista ja äidin tragediasta koti-ikävään ja taiteen parantavaan voimaan. Kirjat kertovat myös, millaista on olla Suomen tasavallan presidentin puoliso, ensihoitaja, antiikkikauppias ja vieraan valtion lipun alla taisteleva sotilas. Maailmalta saadaan mm. Colleen Hooverin koskettava jättihitti ja lastenkirjojen puolelta Paula Vesalan käsikirjoittamat Peppi Pitkätossu -kuunnelmat. Kotimainen kaunokirjallisuus Palkitun kirjailijan Minna Rytisalon Jenny Hill on kielellisesti lumoava, ajankohtainen romaani naiseudesta, keski-iästä, vaihdevuosista ja vanhenemisesta. Satu Rämön Rósa & Björk on odotettu jatko-osa arvostelu- ja myyntimenestykseksi nousseelle Hildur-dekkarille. Teemu Kaskisen Vieraat kunnaat on romaani sodasta, salatieteistä, mytologiasta ja miehistä pahoissa paikoissa. Teemu Kaskisen ja Heikki Heiskasen Itämeri-yksikkö on televisiosarjaan perustuva vakoojasatiiri. Mikael Viiman Rekyyli on psykologinen jännitysromaani, jossa et