Tiedote: WSOY vahvistaa organisaatiotaan

Laura Lyytinen on nimitetty WSOY:n myyntipäälliköksi. Lyytinen vastaa 140-vuotiaan WSOY:n kustantamien kirjojen myynnistä kirjakauppaketjuille, marketeille ja muille vähittäiskaupan ketjuasiakkaille.

Laura Lyytinen on työskennellyt aiemmin mm. Suomalaisen kirjakaupan myymäläpäällikkönä, S-ryhmän kirjaostoista vastaavana hankintapäällikkönä ja viimeksi Gummeruksen myyntipäällikkönä.

”Laura Lyytinen tuo WSOY:n myyntitiimiin monipuolista osaamista ja asiantuntemusta kirjamyynnistä vähittäiskaupan eri kanavissa. Olemme valtavan iloisia, että saamme Lauran tiimiimme”, sanoo Bonnier Books Finland Oy:n myyntijohtaja Veli-Pekka Matilainen.

"On mahtavaa tulla mukaan WSOY:n dynaamiseen myyntitiimiin jatkamaan ja rakentamaan yhdessä uusia menestystarinoita. Odotan innolla yhteistyötä upeiden kirjailijoiden, kollegoiden ja asiakkaiden kanssa", Laura Lyytinen toteaa.

Laura Lyytinen aloittaa tehtävässä 12.3.2018.

WSOY kustantaa monipuolisesti kotimaista ja suomennettua kauno- ja tietokirjallisuutta sekä lasten- ja nuortenkirjoja. Vuonna 1878 perustettu WSOY tunnetaan monien suomalaisten klassikkokirjailijoiden kustantajana. WSOY toimii kirjallisuuden suunnannäyttäjänä ja tuo kiinnostavimpia kirjoja niin Suomesta kuin maailmalta lukijoiden ulottuville. WSOY juhlii tänä vuonna 140-vuotisjuhlavuottaan. WSOY on osa kansainvälistä Bonnier-mediakonsernia.

Myyntijohtaja Veli-Pekka Matilainen, puh. 040 342 4772
Myyntipäällikkö Laura Lyytinen, puh.

Tiedote: WSOY lahjoitti 12 klassikkoa -sarjan presidenttiparille3.1.2018 13:52Tiedote

WSOY julkaisi Suomen 100-vuotisjuhlan kunniaksi vuonna 2017 kaksitoista klassikkoteosta juhlapainoksina, joiden kannet suunnitteli joukko maamme keskeisiä nykytaiteilijoita. Lukijat saivat äänestää suosikkinsa 12 klassikoksi. Kesän ja syksyn 2016 aikana järjestetty äänestys keräsi 48 000 ääntä. Jokaista teosta painettiin 2000 kpl, ja ne numeroitiin käsin. WSOY lahjoitti numerolla 1varustetun klassikkosarjan tasavallan presidentti Sauli Niinistölle ja rouva Jenni Haukiolle.