Tiedote: WSOY vahvistaa organisaatiotaan

Suomennetun kaunokirjallisuuden kirjallisena tuottajana aloittaa 3.12.2018 Lotta Dufva (FM). Dufva tulee mukaan rakentamaan WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden listaa. Ennen kirjalliseksi tuottajaksi nimitystään Lotta Dufva toimi kirjallisuusagenttina Elina Ahlbäck Literary Agencyssä.

”Lotta on juuri oikea ihminen vahvistamaan suomennetun kaunokirjallisuuden tiimiämme, hänen kansainvälinen taustansa ja ”pöydän toiselta puolelta” hankittu työkokemus ovat juuri omiaan tähän tehtävään”, toteaa WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden kustannuspäällikkö Leena Balme.

”Rakastan kirjoja ja matkoja vieraisiin kulttuureihin – mikä yhdistäisikään paremmin nämä kaksi asiaa kuin käännetty kaunokirjallisuus, tuo kirjallinen tutkimusmatka! Olen superinnoissani päästessäni osana WSOY:n tiimiä tutkailemaan, mitä maailmankirjallisuudella on tarjottavana suomalaisille lukijoille”, sanoo Lotta Dufva.

WSOY kustantaa monipuolisesti kotimaista ja suomennettua kauno- ja tietokirjallisuutta sekä lasten- ja nuortenkirjoja. Vuonna 1878 perustettu WSOY on menneiden ja tulevien klassikkokirjojen kustantamo. WSOY toimii kirjallisuuden suunnannäyttäjänä ja kustantaa tulevaisuuden klassikot.

Lisätiedot:
Leena Balme, leena.balme@wsoy.fi,+358 50 4493 391

Tiedote: Aki Hintsa – Voittamisen anatomia -kirjaa on myyty yli 100 000 kappaletta22.1.2019 08:00:00 EETTiedote