Tiina Helenius on nimitetty Elon pääekonomistiksi

Työeläkeyhtiö Elo on nimittänyt Tiina Heleniuksen pääekonomistiksi syyskuun puolivälistä alkaen.

Eloon siirtyvä Tiina Helenius on tehnyt pitkän uran pankissa.

Tiina Helenius on nimitetty Elon pääekonomistiksi. Hän siirtyy Eloon Handelsbankenista ja aloittaa tehtävässä syyskuun puolivälissä.

Helenius on tehnyt pitkän uran Handelsbankenin palveluksessa. Hän on työskennellyt pankin pääekonomistina vuodesta 2003 asti. Koulutukseltaan hän on kauppatieteiden maisteri.

Elossa Heleniuksen työtehtäviin kuuluu talouden ja sijoitusmarkkinoiden analyysi. Hän raportoi tehtävässään sijoitusjohtaja Hanna Hiidenpalolle.

– Tiina Helenius on erittäin kokenut talouden asiantuntija, joka tuo Elolle terävää näkemystä niin kansainvälisestä kuin kotimaisesta taloudesta. Olemme hyvin innoissamme saadessamme hänet kollegaksemme, sanoo Elon toimitusjohtaja Satu Huber.

– Näen Elon pääekonomistin tehtävän hienona tilaisuutena päästä vielä syvemmälle talouden ja sijoitusmarkkinan dynamiikkaan sekä siihen, miten sitä sovelletaan sijoituspäätöksiin, kertoo Tiina Helenius.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Kristiina Nieminen, viestinnän suunnittelupäällikkö, 040 586 8778, kristiina.nieminen@elo.fi

Eloon siirtyvä Tiina Helenius on tehnyt pitkän uran pankissa.

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin 520 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme 240 000 eläkkeensaajasta ja noin 23 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat. www.elo.fi