Timo Harakan Datakapitalismi kriisien maailmassa -kirjan infotilaisuus 16.1.

Data on aikamme arvokkain pääoma. Dataa haalimalla ja hallitsemalla saavutetaan suurin valta – yritysmaailmassa, valtioiden kilpailussa ja sotilaallisesti. – Tervetuloa Timo Harakan kirjan DATAKAPITALISMI KRIISIEN MAAILMASSA julkistus- ja tiedotustilaisuuteen maanantaina 16. tammikuuta Helsinkiin Eteläranta 10:n aulan kokoustiloihin kello 11–12.

Miksi Samsung ja LG myivät amerikkalaisille jääkaappeja polkuhintaan?

Laitteiden tarkoitus ei ole vain pitää elintarvikkeita kylmässä, vaan kerätä dataa ostoksista, kulutustottumuksista ja perheen ruokarytmeistä. Tieto on kalliimpaa kuin tekniikka.

Pandemiassa ja sodassa nousee esiin disinformaatio. Facebook, YouTube, Twitter ja TikTok voivat aiheuttaa suurta tuhoa, jopa tappaa. Kun tekoäly tuottaa yhä uskottavampaa valetodellisuutta, kuka ottaa vastuun todellisuudesta?

Ministerinä Timo Harakalla on ollut ainutlaatuinen aitiopaikka datakapitalismiin, ja ennennäkemätöntä on, että hän jakaa oppimaansa vielä tehtävässä ollessaan.

Datakapitalismissa kilpailevat amerikkalainen, kiinalainen ja eurooppalainen malli – kasino, kasarmi tai kansankoti. On puolustettava inhimillisyyttä ja yhdenvertaisuutta, jos vastassamme ovat ahneus ja sorto.

”Kun värjöttelen Hakaniemen torilla tapaamassa kansalaisia, saan keskustella kylliksi veroista, eläkkeistä, maahanmuuttajista ja terveyskeskusten jonoista. Koskaan, ikinä, ei kukaan kysy datapolitiikasta. Vilu tulee, jos sitä jää odottamaan. Vaikka datan kerääminen, käyttö ja hallinta on kaiken liiketoiminnan ytimessä, ratkaisee Suomen kansantalouden kuntoisuuden ja siten myös lyhentää tai pidentää terveyskeskusten jonoja, se ei nouse koskaan julkiseen keskusteluun. Data on alipolitisoitunut.

Siksi tämä kirja.”

Timo Harakka

Siltalan kevään dekkareissa liikutaan Helsingissä, Berliinissä ja englantilaisessa pikkukylässä1.2.2023 09:59:28 EET | Tiedote

Sari Rainion ja Juha Rautaheimon kovasti odotettu Mortui non silent -dekkarisarjan toinen osa VAELTAVAT VAINAJAT alkaa siitä kun Tattarisuolta löytyy ruumis. Eletään vuotta 2010. – Heidi Airaksisen dekkarissa MAA JOTA EI OLE puolestaan seikkaillaan 1920-luvun lopun Berliinissä. – Englantilaisen Robert Thorogoodin kirjat sijoittuvat nykyaikaan ja pikkukylään joen rannalla. KUOLEMA KYLÄSSÄ on Thamesjoen murhat -sarjan toinen osa.

Immanuel Nobel ja hänen poikansa tsaarin Venäjällä31.1.2023 11:43:22 EET | Tiedote

Arvostetun ja palkitun ruotsalaisen slavistin Bengt Jangfeldtin kirja IMMANUEL NOBEL JA HÄNEN POIKANSA TSAARIEN VENÄJÄLLÄ kertoo nimensä mukaisesti Nobelin perheen poikkeuksellisesta menestystarinasta Venäjällä. – Viime syksynä ilmestyi suomeksi myös Jangfeldtin teos VENÄJÄ – AATTEET JA IDEAT PIETARI SUURESTA PUTINIIN, jossa kirjoittaja avaa venäläisen aatehistorian kehitystä ja samalla selittää ja tulkitsee monia nyky-Venäjän politiikan ja kulttuurin erityispiirteitä.

Siltalan kevät 2023: Tammikuussa tarjolla datakapitalismia, vaeltavia vainajia ja huipputekijän ensimmäinen romaani21.12.2022 09:15:00 EET | Tiedote

Siltalan kevätkausi on monipuolinen ja korkeatasoinen. Sen avaa Timo Harakan kirjoittama teos DATAKAPITALISMI KRIISIEN MAAILMASSA. Tammikuussa ilmestyvät myös muun muassa Harry Salmenniemen ensimmäinen romaani VARJOTAJUNTA sekä suuren suosion saaneen uuden kotimaisen dekkarisarjan Mortui non silent toinen osa, VAELTAVAT VAINAJAT. ///Tiedotteessa linkki kevään katalogiin.///