Luonkos Finland Oy

”Tissihiki” vauhditti luonnonkosmettiikayritys Luonkosin jauhedeodoranttien kysynnän vahvaan kasvuun

Puolileikillään tehty LinkedIn -postaus osui nolosteltuun ongelmaan, teki siitä helteiden kuuman puheenaiheen ja siivittää nyt myyntiä
Deot Fruitful boobs

Naantalilainen luonnonkosmetiikkayritys Luonkos vauhditti jauhemaisten deodoranttiensa kysynnän vahvaan kasvuun puolivahingossa, kun toimitusjohtaja Piritta Fors teki kesäkuussa LinkedIniin postauksen ”tissihiestä”. Ensimmäisen vuorokauden aikana julkaisua luettiin 20 000 kertaa.

”Osuimme tuotteillamme arkaan kohtaan, johon ei ollut olemassa hyviä ratkaisuja. Oli yllätys, että naiset ovat kokeneet rintojen hikoilun hävettävänä asiana. He ovat jakaneet toisilleen hyvinkin erikoisen kuuloisia vinkkejä, kuten että "laita lampaanvillaan rintaliiveihin”, Fors naurahtaa.

”Ei ole ollut kunnollisia tuotteita ongelman ratkaisemiseksi, mutta nyt on. Asiakkaat ovat olleet kiitollisia jauhemaisista deoista ja kehuneet näitä monissa palautteissaan huipputuotteiksi. Monelle isorintaiselle esimerkiksi on löytynyt aivan uudenlainen apu”, sanoo Fors.

Pirtsakka, hedelmätuoksuinen ”Fruitful-” sekä tuoksuton ”Powerful”-deodorantti vievät nihkeyden tunteen ihon pinnasta ja estävät hienhajun erittymistä tehokkaasti luonnollisella tavalla.

Luonkosin deoissa hajua aiheuttavia bakteereja neutralisoivia ainesosia ovat metsämikrobiuute, sinkki ja magnesium. Luonkos käyttää UUTE Scientificin tieteellisin menetelmin kehittämää Reconnecting Nature™ -metsämikrobiuutetta, joka  tuo iholle myös tärkeän päivittäisen luontoaltistuksen.

Fruitfulia ja Powerfulia voi käyttää joko talkkimaisesti jauheena iholle, tai sekoittaa pariin pisaraan vettä, jolloin muodostuu tahna. Deot ovat alumiinittomia, säilöntäaineettomia, vedettömiä, palmuöljyttömiä, ilman mitään ”hormonihäiritsijöitä” sekä vegaanisia. Luonnonkosmetiikkadeoissa usein käytetty soodaa ei Luonkosin deoissa ole.

Lähes kaikille “dödön” käyttö on teini-iästä vakiintunut tapa. Moni kuitenkin kokee, että ei halua kainaloihinsa, eli imusolmukkeiden ja rintojen läheisyyteen alumiinia. Perinteisissä antiperspiranteissa käytetään alumiiniyhdisteitä, joiden teho perustuu siihen, että antiperspirantti tukkii ihohuokosia.

Luonkosilla on jauheena myös kuivashampoota ja ihonpuhdistusjauhetta. Jauhetuotteet ovat erityisesti käteviä matkoilla, koska on turhaa kuljettaa nestettä edestakaisin, sanoo Fors.

Tietoja Luonkosista:

Naantalilaisen Luonkos Finlandin ovat perustaneet Miia Leino, Jonna Vesterinen ja Piritta Fors.

Luonkosin tuotteiden pääraaka-aineena ovat muun muassa luomulaatuiset hoitavat öljyt, superfoodit, marjaöljyt sekä eteeriset öljyt. Luonkosin käyttämistä raaka-aineista lisää esimerkiksi tässä blogissa: https://twistbe.fi/blogs/twistbe-blogi/top-5-suomalaiset-kosmetiikan-raaka-aineet

Ekologisuus ja tinkimätön vastuullisuus ovat Luonkosin arvojen kulmakivet.

2020 Luonkos tuplasi liikevaihtonsa ja sama tahti jatkuu. Luonkos sai jo toisella tilikaudellaan Kauppalehden Menestyjät sertifkaatin.

Luonkosin uusi kesäkaudeksi avattu kivijalkaliike Naantalissa on osoittanut menestykseksi.

2020 Luonkos voitti innovaatiokultaa The Nordic Natural Beauty Awards-kilpailussa. Luonkos on jälleen jauhdeojen kanssa mukana kisassa.

Luonkosin kotikaupungissa Naantalissa on vuosisatoja sitten kukoistanut naisten, luonnon ja hyvinvoinnin yhteys. Birgittalaisluostarin pihat täyttyivät naisten runsaista, tuoksuvista yrttitarhoista, joista haettiin ratkaisut hyvinvointiin, terveyteen ja kauneuteen.

Lisätietoja:

Piritta Fors
piritta@luonkos.fi

Deot Fruitful boobs
Deot Powerful deo powder
Deot
Powder deos 2
Powerful
Powerful deo powder

Niittikuja 1
21110 NAANTALI

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Luonkos Finland Oy

Luonkos palkittiin innovatiivisuudestaan pohjoismaisessa kilpailussa28.10.2020 11:04:33 EET | Tiedote

Mediatiedote 28.10.2020. Luonkos Finland Oy Ltd Naantalista sai eilen illalla Nordic Natural Beauty Awards -kilpailussa tuomariston erikoispalkinnon ”The best Nordic natural innovation in skincare” öljypuhdistuskakustaan. 50 hengen tuomaristossa Suomea edustivat Saara Aalto, Rita Behm, Elina Golde, Ilta, Krista Kosonen, Meeri Koutaniemi, Laura Lepistö, Kristiina Mäkelä, Nooralotta Neziri, Enni Rukajärvi, Krista Siegfrids ja Petra Silander.

Luonkos tuo metsän hyvän mikrobiston ensimmäisenä maailmassa kuluttajille kaupallisena tuotteena - Vitality- ja Infinity - ihonhoitokakut sisältävät suomalaista uutta keksintöä: kehon mikrobistoa rikastavaa uutetta, joka vahvistaa vastustuskykyä15.10.2020 08:00:00 EEST | Tiedote

Luonnonkosmetiikkayritys Luonkosin uudet öljypohjaiset Vitality ja Infinity -ihonhoitokakut sisältävät Reconnecting Nature® -mikrobiuutetta, joka on uusi suomalainen tieteellinen merkittävä keksintö. Luonkos tuo näin ensimmäisenä maailmassa kuluttajien ulottuville luontomaaperän rikkaan mikrobiston kaupallisesti. Uute on turvalliseksi todettu ja sisältää juuri niitä luonnon monipuolisia mikrobeja, joita on voinut aiemmin saada vain suoraan luonnosta.