Toimitusjohtaja Päivi Rytsä siirtyy Logomon hallitukseen – Sunborn ostaa Turun kaupungin osuuden tapahtumayhtiö Logomo Oy:stä

Sunborn Events Oy lisää kehittämispanostuksiaan Logomo Oy:ssä 1.1.2023, kun Turun kaupunki myy sille osuutensa Logomon operatiivista toimintaa harjoittavasta yhtiöstä. Samaan aikaan Päivi Rytsä siirtyy toimitusjohtajan tehtävästä Logomon hallituksen jäseneksi. Rytsän seuraajan haku on aloitettu.

Omistajuusmuutos Logomo Oy:n osalta vahvistaa entisestään Sunborn-konsernin roolia tapahtuma-alalla.

– Tapahtumien tulevaisuus näyttää tällä hetkellä erittäin vahvalta: ala on uudessa nousussa ja talon varausaste on erinomainen syksyn osalta. Vastikään päivitetyn strategian mukaisesti Logomosta halutaan rakentaa Euroopan johtava tapahtumatalo. Sunbornilla onkin vahva tahto kehittää talon eri palveluita ja konsepteja strategian mukaisesti. Olemme investoineet ja investoimme vielä lisää Logomon kehittämiseen, Sunborn Events Oy:n toimitusjohtaja ja Logomo Oy:n hallituksen puheenjohtaja Riikka Kuusniemi kertoo.

Logomo Oy:n operatiivinen liiketoiminta siirtyy kokonaan Sunborn Events Oy:lle 1.1.2023 lähtien, kun Turun kaupunki myy 39 prosentin osuutensa yhtiöstä. Asia hyväksyttiin tänään Turun kaupunginhallituksessa. Turun kaupunki jatkaa edelleen kiinteistöyhtiö Logomon Tapahtumatilat Oy:n enemmistöomistajana.

Toimitusjohtaja Päivi Rytsä siirtyy Logomon hallituksen jäseneksi

Logomon toimitusjohtaja Päivi Rytsä siirtyy vuodenvaihteessa Logomon hallituksen jäseneksi. Samalla hän lähtee kehittämään oman perheyrityksensä uutta liiketoimintaa ja siirtyy näin päivätyössään kokonaan uudelle toimialalle.

– Olen ollut Logomon tarinassa mukana aivan alusta asti, yli 10 vuotta. Tämä aika on ollut todella mielenkiintoista, mutta nyt on aika siirtyä eteenpäin. Minulla on yrittäjätausta, ja siksi on hienoa päästä kehittämään uutta liiketoimintaa. Jatkan silti erittäin mielelläni Logomon tarinassa mukana, kun siirryn suunnittelemaan laajemmin talon tulevaisuutta hallituksen jäsenenä, korostaa Päivi Rytsä uutta rooliaan.

Kuusniemi kiittää Rytsää erinomaisesta työstä Logomon kehittämisessä ja odottaa tulevaa yhteistyötä Logomon hallituksessa.

– Päivi on tehnyt erinomaista työtä Logomon kehittämisessä koko Suomen tunnetuimmaksi tapahtumataloksi. Hienoa, että hän jatkaa kanssamme matkaa hallituksen jäsenenä. Päivillä on myös koko alueen kehittämisen kannalta tärkeä rooli, sillä hän on mukana myös Turun Ratapihan Kehitys Oy:n hallituksessa, Kuusniemi korostaa.

Logomo

• Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii entisessä VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Logomossa järjestetään konsertteja, kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia.
  • Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä 90 yrityksessä.
  • Vuonna 2019 Logomossa järjestettiin yhteensä yli 1 300 tilaisuutta ja kävijämäärä oli 377 000.
  • Operatiivisen yhtiön Logomo Oy:n omistaa Sunborn Events (100 %) 1.1.2023 lähtien.
  • Kiinteistöyhtiön Logomon Tapahtumatilat Oy:n omistavat Turun kaupunki (51 %) ja Sunborn Events (49 %).
  • Logomon Toimistot Oy:n omistaa Erikoissijoitusrahasto Aktia Toimitilakiinteistöt

Lisätietoja:

Riikka Kuusniemi
Sunborn Events Oy
riikka.kuusniemi@sunborn.fi

Logomo Oy

Jarkko Virtanen
omistajaohjausjohtaja
Turun kaupunki
puh 050 559 0222
jarkko.virtanen@turku.fi

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii entisessä VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Logomossa järjestetään konsertteja, kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia. Vuonna 2019 Logomossa pidettiin noin 1 300 eri tilaisuutta ja talon kävijämäärä oli 377 000 henkilöä. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä noin 90 yrityksessä. Logomossa on myös taiteilijatyöhuoneita.

Logomon Terassikesän 12 tapahtumailtaa keräsi yhteensä 6000 kävijää28.7.2022 14:20:04 EEST | Tiedote

Kolmatta kertaa järjestetty Logomon Terassikesä oli jälleen menestys. Kahdentoista peräkkäisen tapahtuman konserttisarja keräsi yhteensä 6000 kävijää. Suosituimmiksi illoiksi nousivat loppuunmyydyt kaksi Ismo Leikolan stand up -keikkaa, J. Karjalaisen sekä Amorphiksen tuhatlukuisen yleisömäärän keränneet illat. Logomon Terassikesä päättyi sunnuntaina 24.7. lasten päivään, jossa monisatapäinen tulevaisuuden keikkakävijäkanta nautti Hevisauruksen musiikista ja festivaalitunnelmasta. "Logomon Terassikesä osoitti jälleen tärkeän paikkansa osana Turun tapahtumakesän kohokohtia. Nyt ensimmäistä kertaa ilman yleisörajoituksia ponnistettu Teatron terassialue mahdollistaa tulevaisuutta ajatellen jopa entistä suurempia kotimaisia sekä kansainvälisen tason esiintyjiä. Vuoden 2023 osalta päätökset tapahtuman ajankohdasta ja kestosta tehdään myöhemmin", kertoo Sunborn Liven promoottori Pietu Sepponen. Lisätietoja: Pietu Sepponen Promoottori | Sunborn Live pietu.sepponen@sunbornlive.fi logomo.fi sun

Logomo10 ja Turku2021 -synttärifestareiden kattaus yllättää – osa artisteista pidetään salassa loppuun asti16.11.2021 15:36:39 EET | Uutinen

Logomon ja Turun kulttuuripääkaupunkivuoden 10-vuotisjuhlaa vietetään la 20.11. Avoimien ovien päivä sisältää taikuutta, sirkusta, elokuvaa ja taidetta klo 10–15. Ympäri taloa useammalle lavalle levittäytyvät iltabileet alkavat klo 20 ja kestävät aina aamuyöhön asti. Festareilla nähdään mm. Turku Rock Academyn kasvatteja ja Flame Jazz -konsertti. Lisäksi Lenni-Kalle Taipale luotsaa lavalle liudan Suomen tähtiartisteja, joiden nimet pidetään visusti salassa h-hetkeen asti. Logomon kaikissa tapahtumissa terveysturvallisuudesta huolehditaan tarkasti, ja koronapassi on uusimpien linjausten mukaisesti käytössä yli 16-vuotiailla myös koko synttärifestareiden ajan.