Töitä Suomesta Oy laajenee kaikkiin maakuntiin

Viime keväällä kausityövoimakriisiä ratkomaan perustettu Töitä Suomesta Oy laajentaa 18.1. toimintansa koko Suomeen. Samalla yhtiö lanseeraa palveluvalikoiman, jolla voidaan auttaa maaseudun työnantajia ja työntekijöitä. MTK, ProAgria ja Suomen Kylät tekivät rohkean päätöksen viime vuonna perustaessaan yhteisen yhtiön. Nyt on aika ottaa yhtiön seuraava askel, kertoo Töitä Suomesta Oy:n toimitusjohtaja Marko Mäki-Hakola.

Viime vuonna koronakriisin aiheuttama kausityövoimapula uhkasi laajalti maaseudun yritysten toimintaedellytyksiä. Huhtikuussa 2020 perustettu Töitä Suomesta Oy sai paljon julkisuutta kriisin ratkojana. Yhtiön järjestämät tilauslennot sekä yrityksille tarjoama neuvonta olivat keskeisessä asemassa siinä, että viime kauden haasteista selvittiin kohtuullisen hyvin.

-        Töitä Suomesta Oy sai nopeasti hyvän aseman kausityövoimaa tarvitsevien yritysten auttajana. Tänään lanseeratulla mallilla yhtiö haluaa tarjota palveluitaan laajemmin. Kohderyhmänämme ovat kaikki maaseudun työnantajat ja työnhakijat. Koronakriisin yhä jatkuessa autamme edelleen myös kausityövoiman saannissa. Esimerkiksi tilauslennot Ukrainasta Suomeen ovat jälleen varattavissa www.toitasuomesta.fi sivuilla, kertoo Mäki-Hakola.

Töitä Suomesta yhtiö esittelee 18.1. valtakunnallisen toimintamallinsa. Yhtiö yhdistää omistajajärjestöissä olevan maaseutuelinkeinojen tuntemuksen työvoimapalveluosaamiseen. Yhtiön edustajina ja toimeksiantojen toteuttajina aloittaa 25 asiantuntijaa ja toiminta kattaa Suomen kaikki maakunnat.

-        Oli hienoa huomata, kuinka paljon osaamista järjestöistä löytyy jo valmiiksi ja miten suuri valmius yhtiön perustajajärjestöillä on toimia yhteisen yhtiön kautta maaseudun menestymisen eteen, iloitsee yhtiön hallituksen jäsen ProAgria Keskusten Liiton toimitusjohtaja Harri Mäkivuokko.

Töitä Suomesta Oy:n strategian arvot nostavat esille maaseutuelinkeinojen menestyksen, maaseudun elävyyden, asiantuntevuuden ja luottamuksen.

-        Yhtiön arvoissa on mukana myös innostus. Tämä kuvaa hyvin sitä, millä mielellä olemme yhtiössä mukana. Uskon vahvasti yhtiön visioon, jonka mukaan olemme markkinajohtaja ja luotetuin maaseudun työvoimapalveluiden tarjoaja vuonna 2025, kertoo Suomen Kylien puheenjohtaja Petri Rinne.

toimitusjohtaja Marko Mäki-Hakola, Töitä Suomesta Oy, 040 502 6810
toimitusjohtaja Harri Mäkivuokko, ProAgria Keskusten Liitto, 040 508 1393
puheenjohtaja Petri Rinne, Suomen Kylät, 040 555 3232

New mail

New mailCopy

New mailCopy

Tiedotustilaisuus 25.2. klo 9: Eläinten hyvinvointilaki uudistuu – mitkä ovat odotuksemme siitä??24.2.2021 12:49:30 EETKutsu

Eläinten hyvinvointilain valmistelu on loppusuoralla ja pitkä prosessi on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että uutta hallituksen esitystä odotellaan lausunnolle. Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK haluaa, että Suomeen tulee maailman paras eläinten hyvinvointilaki, joka huomioi sekä eläinten että yrittäjien hyvinvoinnin. * - * - * Miten eläimiä kasvatetaan suomalaisilla tiloilla ja mitä uutta on odotettavissa lakiuudistuksen myötä? Mitkä ovat eri sektoreiden keskeiset eläinten hyvinvoinnin kehittämiskohteet ja haasteet? Näitä käydään läpi etäyhteyksin, Teamsissa torstaina 25.2. klo 9.00–10.30.

KUTSU TIEDOTUSTILAISUUTEEN: Eläinten hyvinvointilaki uudistuu – mitkä ovat odotuksemme siitä? 19.2.2021 11:04:10 EETKutsu

Eläinten hyvinvointilain valmistelu on loppusuoralla ja pitkä prosessi on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että uutta hallituksen esitystä odotellaan lausunnolle. Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK haluaa, että Suomeen tulee maailman paras eläinten hyvinvointilaki, joka huomioi sekä eläinten että yrittäjien hyvinvoinnin. * * * Miten eläimiä kasvatetaan suomalaisilla tiloilla ja mitä uutta on odotettavissa lakiuudistuksen myötä? Mitkä ovat eri sektoreiden keskeiset eläinten hyvinvoinnin kehittämiskohteet ja haasteet? Näitä käydään läpi etäyhteyksin, Teamsissa torstaina 25.2. klo 9.00–10.30.

MTK:n #maakasvuun esityksillä elvytetään koko Suomea17.2.2021 09:57:37 EETTiedote

Suomen kestävän kasvun ohjelman ensimmäinen versio toimitetaan komissiolle maaliskuussa. Viime viikolla hallitus tiivisti ohjelman painotuksen neljään pilariin. MTK näkee pilareissa mahdollisuuksia ja nostaa esille jokaiseen pilariin kärkikeinon, joilla on ilmastohyötyjä sekä myönteisiä talous-, työllisyys- ja tuottavuusvaikutuksia. Ennen kaikkea on tärkeä saavuttaa iso muutos korvaamalla fossiilisia raaka-aineita biotalouden tuotteilla. - Haluamme nostaa kestävän rahoituksen kriteereitä täyttäviä kokonaisuuksia, joilla edistetään alueiden välistä tasavertaisuutta ja esimerkiksi sote-palveluiden viisasta uudistumista, toteaa MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola.